Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Μαρ-2019 13:01

    Κ. Χατζηδάκης προς Χρ. Σπίρτζη: Πρωτοφανές να ταυτίζετε ένα κόμμα με το τραπεζικό σύστημα

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Κ. Χατζηδάκης προς Χρ. Σπίρτζη: Πρωτοφανές να ταυτίζετε ένα κόμμα με το τραπεζικό σύστημα

    Μετωπική σύγκρουση σε υψηλούς τόνους προκάλεσε στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής ο υπαινιγμός του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη πως η Νέα Δημοκρατία έχει δικό της το τραπεζικό σύστημα. "Πρωτοφανές να ταυτίζετε ένα κόμμα με το τραπεζικό σύστημα" απάντησε ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης.

    Οι τόνοι ανέβηκαν κατά την διάρκεια της ακρόασης του προτεινόμενου από τον κ. Σπίρτζη νέου Διευθύνοντος Συμβούλου της Εγνατία ΑΕ Θ. Σχίζα, όταν ο υπουργός Μεταφορών υποστήριξε πως τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του δρόμου τον διεξάγει η ΝΔ. Απαντώντας στις πιεστικές ερωτήσεις των κ.κ. Κ. Χατζηδάκη , και Κ. Καραμανλή "ποια είναι τελικά η θέση της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας" ο υπουργός Μεταφορών, απάντησε λέγοντας "εσείς δεσμεύσατε την χώρα όχι εμείς. Επίσης θα ξέρετε πως άλλο η Εγνατία ΑΕ, που φροντίσατε να περάσετε τις μετοχές της στο ΤΑΙΠΕΔ, κι άλλο ο δρόμος Εγνατία. Η ΑΕ δεν είναι προς πώληση. Και σε μια από τις διενέξεις που είχαμε με το ΤΑΙΠΕΔ αναρωτιέμαι αν τον διαγωνισμό τον διεξάγει η ΝΔ.  Ρωτήστε και την Πειραιώς (σ.σ. εννοώντας τα κεντρικά γραφεία της ΝΔ που βρίσκονται στον συγκεκριμένο δρόμο).  Αρκεί να δει κανείς τους συμβούλους για να βγάλει τα συμπεράσματά του. Ο τεχνικός σύμβουλος είναι ο Γ. Νέλλας Διευθύνων Σύμβουλος επί ΝΔ σε Οργανισμούς, το γραφείο Φορτσάκη έχει τη νομική στήριξη, ενώ οικονομικός σύμβουλος είναι η Alpha Bank" τόνισε ο κ. Σπίρτζης υπαινισσόμενος πως όλο το τραπεζικό σύστημα ανήκει στη ΝΔ.

    Η ευθεία μομφή του κ. Σπίρτζη πως οι σύμβουλοι για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ανήκουν ή ελέγχονται από τη ΝΔ προκάλεσε ακόμα και την αντίδραση του προεδρεύοντος Νίκου Βούτση, γιατί λίγο νωρίτερα ο προτεινόμενος για τη θέση στην Εγνατία ΑΕ Θ. Σχίζας είχε υποστηρίξει ότι ο ίδιος  λειτούργησε ως τεχνοκράτης όταν ήταν σύμβουλος στην προμήθεια του C4I. Σχετική ερώτηση έκανε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης.

    "Τότε ήμασταν ανεξάρτητοι σύμβουλοι, γνωματεύαμε για τα τεχνικά ζητήματα και καταχωρίσαμε μάλιστα και αποκλίσεις και πήγε μείον 30 εκατ. που θα ‘πρεπε να βγάλει η κυβέρνηση από το κόστος" τόνισε ο κ. Σχίζας. "Στην δε δίκη για την προμήθεια του C4I  καταθέσαμε ως μάρτυρες κατηγορίες, δεν κατηγορούμαστε εμείς, έγιναν κάποιοι άλλοι χειρισμοί που δεν θα ‘πρεπε να γίνουν", σημείωσε χωρίς ωστόσο να εξηγήσει ποιοι ήταν αυτοί οι χειρισμοί και από ποιους.

    "Σπέκουλα ότι θ αυξήσουμε τα διόδια Εγνατίας"

    Σε ότι αφορά την ιδιωτικοποίηση του δρόμου ο Χρ. Σπίρτζης είπε πως η σημερινή κυβέρνηση δεν αύξησε ούτε την τιμή, ούτε τον αριθμό των σταθμών των διοδίων.

    "Δεν θα έκλειναν οι αξιολογήσεις,  το υπογράψαμε αλλά δεν εφαρμόστηκε βεβαίως" τόνισε ο υπουργός. "Μας επέβαλαν να βάλουμε 38 σταθμούς διοδίων γιατί  δεν μας εμπιστεύονταν ότι θα γίνουν ηλεκτρονικοί σταθμοί διοδίων. Η χώρα είχε δεσμευτεί  από το 2000. Είναι σπέκουλα ότι εμείς αυξάνουμε την τιμή και τους σταθμούς των διοδίων.  Έχουμε καλή συνεργασία με ΤΑΙΠΕΔ".

    Κατά την διάρκεια της ακρόασης του κ. Σχίζα η οποία ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, ο υπουργός Μεταφορών κατηγόρησε τις προηγούμενες κυβερνήσεις γιατί δεν έφτιαξαν ούτε σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ), ούτε και τις κάθετες οδούς που θα έπρεπε να συνδέουν την Εγνατία με όλα τα λιμάνια, τους τουριστικούς προορισμούς, και τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.

    Μαρία Νταλιάνη 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων