Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Οκτ-2018 16:48

    Οι New York Times επαναφέρουν τα περί ρωσικού "σαμποτάζ" μέσω Σαββίδη στη Συμφωνία των Πρεσπών

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Οι New York Times επαναφέρουν τα περί ρωσικού "σαμποτάζ" μέσω Σαββίδη στη Συμφωνία των Πρεσπών

    Για ενεργό ρόλο της Μόσχας, διά μέσου του Ελληνορώσου επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, σε μια προσπάθεια υπονόμευσης μιας συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ για το ονοματολογικό της δεύτερης, κάνουν λόγο εκ νέου οι New York Times.

    Σε ρεπορτάζ τους, επικαλούμενοι Αμερικανικούς αξιωματούχους, τονίζουν ότι στα χέρια των αρχών των ΗΠΑ βρέθηκαν, μέσω υποκλοπών, στοιχεία που αποδεικνύουν ότι ο κ. Σαββίδης κινείτο ενεργητικά για την υπονόμευση μιας συμφωνίας που θα άνοιγε τον δρόμο της πΓΔΜ για το NATO.

    Οι Αμερικανοί αξιωματούχοι, σύμφωνα με τους NYT, προχώρησαν σε μια ασυνήθιστα "επιθετική" κίνηση: παρέδωσαν τα στοιχεία των υποκλοπών στην κυβέρνηση Τσίπρα, "εξαναγκάζοντάς" την να έλθει σε σύγκρουση με τη Ρωσία με την απέλαση δύο Ρώσων διπλωματών και αρνούμενη την είσοδο σε άλλους δύο.

    Σύμφωνα μάλιστα με τον οργανισμό ερευνητικής δημοσιογραφίας Organized Crime and Corruption Reporting Project, τον οποίο επικαλούνται οι NYTimes, ο κ. Σαββίδης φέρεται να χρηματοδότησε αρνητικά διακείμενες προς τη συμφωνία Ελλάδας - ΠΓΔΜ ομάδες με τουλάχιστον 300.000 ευρώ (350.000 δολάρια).

    Τα χρήματα φέρονται να κατέληξαν σε πολιτικούς της πΓΔΜ, νεοσύστατες εθνικιστικές οργανώσεις του πλειοψηφικού, σλαβομακεδονικού στοιχείου της γειτονικής χώρας, καθώς και σε χούλιγκαν της ποδοσφαιρικής ομάδας Vardar.

    Την μεταφορά των πληροφοριών στην ελληνική κυβέρνηση φέρεται να πραγματοποίησε ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιαιτ, γνώστης των ρωσικών τακτικών από την περίοδο που υπηρετούσε ως πρέσβης στην Ουκρανία, μεταξύ 2013 και 2016.

    Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ιβάν Σαββίδης έχει αρνηθεί όλες τις σχετικές κατηγορίες, τις οποίες έχει χαρακτηρίσει "απολύτως ψευδείς και εξαιρετικά συκοφαντικές".

    Πηγές της ελληνικής κυβέρνησης, εξάλλου, σχολίαζαν ότι "ουδέποτε έχει λάβει τα στοιχεία που επικαλείται το δημοσίευμα των NYT". 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων