Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 05-Δεκ-2017 13:54

    Διπλό άδειασμα Τζανακόπουλου σε Φίλη

    Διπλό άδειασμα Τζανακόπουλου σε Φίλη
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 17:46

    Της Νίκης Ζορμπά

    Σε διπλό άδειασμα των αιτιάσεων και των "απαιτήσεων" που διατυπώνει ο Νίκος Φίλης από την κυβέρνηση, προχώρησε ο Δ. Τζανακόπουλος από την αίθουσα ενημέρωσης των κυβερνητικών συντακτών.

    Ο Τζανακόπουλος σε ό,τι αφορά την πρόταση Φίλη για περαιτέρω μέτρα για την εξασφάλιση δανειοληπτών από πλειστηριασμούς, επικαλούμενος 40.000 κατοικίες, είπε ότι το νομοθετικό πλαίσιο ο Ν. Φίλης το γνωρίζει διότι και ο ίδιος το ψήφισε και χαρακτήρισε αυθαίρετο τον αριθμό των 40.000 κατοικιών.

    Παράλληλα σε ό,τι αφορά τις επιφυλάξεις του πρώην υπουργού Παιδείας για τα πρωτογενή πλεονάσματα που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τους θεσμούς ανέφερε χαρακτηριστικά ότι κρούει σε ανοιχτές θύρες γιατί η κυβέρνηση παρότι κατάφερε να βελτιώσει τη χρονική διάρκεια της διατήρησης του 3,5% σε πέντε χρόνια, έχει επανειλημμένως εκφράσει τον προβληματισμό της.

    Παρόλα αυτά, όπως είπε ο υπουργός Επικρατείας, η δυναμική της οικονομίας και η πορεία των εσόδων είναι τέτοια που ακόμη και με αυτά τα πλεονάσματα είναι δεδομένο ότι η χώρα έχει βγει οριστικά από την ύφεση.

    Απαντώντας στην ερώτηση του Capital.gr σχετικά με το γιατί αποσύρθηκε η τροπολογία για την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου και πότε θα επανακατατεθεί, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι απεσύρθη για διαδικαστικούς λόγους και θα επανέλθει μέχρι τις 10-11 Ιανουαρίου, οπότε και υπάρχει το περιθώριο νομοθέτησης όσων συμφωνήθηκαν στο Eurogroup, με νομοτεχνικές βελτιώσεις, όπως είπε, αποφεύγοντας πάντως να μπει στην ουσία του περιεχομένου των αλλαγών.

    Εξαπέλυσε δριμεία επίθεση στο συγκρότημα (σ.σ. Μαρινάκη) κατηγορώντας το για συστηματική διαστρέβλωση της αλήθειας σε ό,τι αφορά τους πλειστηριασμούς.

    Μεταξύ άλλων, ο κ. Τζανακόπουλος είπε για: 

    Οικονομία

    Η έγκαιρη ολοκλήρωση της τεχνικής συμφωνίας και μάλιστα χωρίς πρόσθετα μέτρα αποτελεί αναμφισβήτητα μια επιτυχία για την ελληνική κυβέρνηση. Το γεγονός εξάλλου ότι για πρώτη φορά μετά από μια εφταετία δεν χρειάζεται η νομοθέτηση νέων δημοσιονομικών μέτρων σημαίνει ότι η δημοσιονομική προσαρμογή που προέβλεπε η συμφωνία του 2015 έχει ολοκληρωθεί και επομένως η Ελλάδα βαδίζει με ασφάλεια στην έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο του 2018.
    Αυτό συνομολογούν εξάλλου και όλοι οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι που εμπλέκονται στο ελληνικό πρόγραμμα.
    Την ίδια στιγμή η ελληνική οικονομία σημειώνει αναπτυξιακούς ρυθμούς για τρία συνεχή τρίμηνα το 2017, κάτι που έχει να συμβεί από το 2006 ενώ έχουν μέχρι στιγμής ολοκληρωθεί δύο επιτυχείς έξοδοι στις αγορές από τον Ιούλιο του 2017. Όλα αυτά σηματοδοτούν ότι έχουμε πλέον γυρίσει οριστικά σελίδα και αφήνουμε πίσω μας τη φάση της ύφεσης.
    Και αυτό δεν αποτελεί απλώς έναν ισχυρισμό της ελληνικής κυβέρνησης αλλά επισημαίνεται από το σύνολο του διεθνούς Τύπου που αναγνωρίζει πλέον ότι η Ελλάδα θα ολοκληρώσει με επιτυχία το τρίτο πρόγραμμα και θα ανακτήσει την οικονομική και πολιτική της κυριαρχία βγαίνοντας από το πλαίσιο της μνημονιακής επιτροπείας το ερχόμενο καλοκαίρι.

    Πλειστηριασμούς: 

    Με βάση το ισχύον νομικό πλαίσιο προστατεύεται πλήρως η πρώτη κατοικία των υπερχρεωμένων λαϊκών νοικοκυριών για οφειλές μέχρι 200.000 ευρώ και για αξίες ακινήτου μέχρι 280.000 ευρώ. Από αυτή τη ρύθμιση καλύπτεται κάτι παραπάνω από το 70% του συνόλου των ακινήτων πρώτης κατοικίας ενώ την ίδια στιγμή δίνεται και η δυνατότητα ρύθμισης των σχετικών οφειλών.
    Επίσης για τους εμπόρους έχει ήδη νομοθετηθεί και υλοποιείται στην πράξη ο εξωδικαστικός συμβιβασμός για επιχειρήσεις με οφειλές άνω των 20.000 ευρώ.

    Η δέσμευση της κυβέρνησης είναι σαφής και συγκεκριμένη. Καμία λαϊκή κατοικία δεν πρόκειται να εκπλειστηριαστεί. Κανένα υπερχρεωμένο νοικοκυριό δεν κινδυνεύει να χάσει το σπίτι του. Αυτοί που κινδυνεύουν είναι οι μεγαλοοφειλέτες που έπαιρναν αφειδώς δάνεια τα οποία δεν είχαν την δυνατότητα ή ίσως δεν ήθελαν να αποπληρώσουν καθώς προτιμούσαν να φυγαδεύουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό.

    Η ελληνική κυβέρνηση λοιπόν δεν είναι διατεθειμένη σε καμία περίπτωση να ανεχτεί τη συνέχιση αυτής της κατάστασης και όχι μόνο δεν πρόκειται να προστατεύσει τους συγκεκριμένους μεγαλοοφειλέτες αλλά θα επισπεύσει και τις διαδικασίες για την αποπληρωμή των χρεών τους. Οι καιροί που οι φορολογούμενοι πολίτες φορτώνονταν τα βάρη της κακομαθημένης επιχειρηματικής ελίτ έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί και αυτό πρέπει να το βάλουν  όλοι πάρα πολύ καλά στο μυαλό τους.

    ΔΕΗ

    Η ΔΕΗ διατηρεί τον αδιαμφισβήτητο δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα της, παραμένει ο βασικός πυλώνας της αγοράς ενέργειας υπό το νέο θεσμικό περιβάλλον, και που είναι πλήρως εναρμονισμένο με το κοινοτικό δίκαιο.
    Σε αντίθεση με τους σχεδιασμούς της προηγούμενης κυβέρνησης για τη "μικρή ΔΕΗ", συμφωνήθηκε μια παρέμβαση πλήρως συμβατή τόσο με την απόφαση του Ευρωδικαστηρίου, όσο και με τον στρατηγικό σχεδιασμό της Επιχείρησης.
    Η παραγωγική βάση της ΔΕΗ μένει ανέπαφη, με μοναδική εξαίρεση ένα τμήμα των λιγνιτικών μονάδων, στο οποίο, έτσι κι αλλιώς, θα πρέπει σταδιακά να υπάρξει αποεπένδυση, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου της Επιχείρησης για στροφή προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
    Και φυσικά, η παρούσα συμφωνία δεν αφορά πώληση υδροηλεκτρικών μονάδων, αλλά ούτε και μονάδων φυσικού αερίου.
    Πλέον, η ΔΕΗ έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει το στρατηγικό της σχεδιασμό, εκμεταλλευόμενη τη φθηνή ενέργεια που προσφέρουν παλαιότερες επενδύσεις σε υδροηλεκτρικά και παράλληλα επενδύοντας σε ΑΠΕ.

    Συνδικαλιστικό νόμο

    *Η τεχνική συμφωνία εγκρίθηκε, χθες, από το Eurogroup. Η ελληνική κυβέρνηση έχει προθεσμία να νομοθετήσει μέχρι περίπου τις 10-12 Ιανουαρίου. Μέχρι εκείνη την ημερομηνία θα έχει κατατεθεί και η σχετική ρύθμιση, η οποία, με βάση και την ενημέρωση που έχει κάνει το υπουργείο Εργασίας, αποσύρθηκε για λόγους διαδικαστικούς, αλλά και για λόγους νομοτεχνικών βελτιώσεων. Δεν υπάρχει κάτι περισσότερο στο συγκεκριμένο ζήτημα.

    *Στο πλαίσιο μιας δημοκρατικής λειτουργίας, οι κινητοποιήσεις των συνδικάτων, οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων είναι και εύλογες και θεμιτές και πολλές φορές απαραίτητες. Από εκεί και πέρα, η ελληνική κυβέρνηση, στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, κατάφερε να εξασφαλίσει μια σειρά από ευνοϊκές ρυθμίσεις, οι οποίες και μπορούν να βελτιώσουν το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων, αλλά και να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη.

    Αυτό σχετίζεται και με το υπερπρονόμιο, σε περιπτώσεις πτωχεύσεων και πλειστηριασμών, που δημιουργείται προς όφελος ακριβώς των εργαζόμενων των δεδουλευμένων και των αποζημιώσεών τους. Σχετίζεται, όμως, φυσικά και με τη συμφωνία που υπάρχει για την επαναφορά του θεσμικού πλαισίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων από 1/9/2018. Δηλαδή, την  επαναφορά τόσο της αρχής ευνοϊκότερης ρύθμισης όσο και της αρχής επεκτασιμότητας των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων. Σε αυτό το πλαίσιο της συμφωνίας, υπήρξε η απαίτηση, εκ μέρους των θεσμών, για τη νομοθέτηση του συγκεκριμένου μέτρου για την αύξηση του ποσοστού απαρτίας για την απεργία στις περιπτώσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων.

    Στο πλαίσιο μιας συζήτησης, αλλά και μιας διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς έγιναν οι απαραίτητες σταθμίσεις από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης, οι οποίες κιόλας έχουν εξηγηθεί με τον αναλυτικότερο τρόπο και στους εργαζόμενους, αλλά και στα σωματεία και τους εκπροσώπους τους. Νομίζουμε ότι, προφανώς, το βασικό ζήτημα αυτήν τη στιγμή, είναι να επανέλθει το πλαίσιο προστασίας και το πλαίσιο εγγύησης των συλλογικών διαπραγματεύσεων και σε αυτήν την κατεύθυνση δουλεύουμε, καθώς ο διακηρυγμένος στόχος αυτής της κυβέρνησης είναι να περάσουμε σε ένα καθεστώς βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης, με αξιοπρεπείς σχέσεις εργασίας. Και ακριβώς σε αυτήν τη στρατηγική μας επιλογή εντάσσεται και η εξαιρετικά σκληρή και επίπονη δουλειά, η οποία γίνεται στο πλαίσιο του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, που για πρώτη φορά έχει αρχίσει να λειτουργεί με αποτελεσματικούς όρους, να βελτιώνει την κατάσταση σε ό,τι αφορά την υποδηλωμένη και την αδήλωτη εργασία, η οποία σιγά-σιγά μειώνεται.

    Έχουμε εξαιρετικά ποσοστά μείωσης. Από εκεί και πέρα, καταλαβαίνετε ότι στο πλαίσιο του προγράμματος προσαρμογής υπάρχουν και συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει, ακριβώς για να μπορέσουμε να απενταχθούμε από το πρόγραμμα προσαρμογής τον Αύγουστο του 2018.

    Πλεονάσματα

    Η συμφωνία του 2015, την οποία υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση και την οποία σήμερα υλοποιεί, προέβλεπε 3,5% πρωτογενή πλεονάσματα για το μεσοπρόθεσμο διάστημα. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι η αρχική θέση της γερμανικής κυβέρνησης ήταν ότι αυτό το 3,5% θα έπρεπε να ισχύει για περίπου 10 χρόνια.

    Στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης για την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης καταφέραμε να συγκεκριμενοποιήσουμε αυτήν τη γενική ρήτρα, η οποία υπήρχε στην αρχική συμφωνία και να ορίσουμε ως χρονικό ορίζοντα της εφαρμογής του 3,5% πρωτογενών πλεονασμάτων την πενταετία. Θεωρούμε ότι αυτό, καταρχήν, είναι μία θετική εξέλιξη, καθώς απομειώνει την ένταση της δημοσιονομικής προσαρμογής, αλλά και της επίτευξης πολύ υψηλών πρωτογενών πλεονασμάτων, τα οποία η ελληνική κυβέρνηση ποτέ δεν αρνήθηκε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολα και είναι πολύ πιθανόν να περιορίζουν την αναπτυξιακή δυναμική. Δεν νομίζω, όμως, ότι υπάρχει καμία περίπτωση να επιστρέψουμε σε καταστάσεις ύφεσης. Η δυναμική, αυτήν τη στιγμή, της ελληνικής οικονομίας, ακόμα και με αυτά τα πρωτογενή πλεονάσματα, τα οποία, επαναλαμβάνω, ότι είναι σε γνώση μας ότι είναι υψηλά, είναι εξαιρετικά σημαντική. Ξανατονίζω ότι για τρία συνεχόμενα τρίμηνα είχαμε ανάπτυξη το 2017, πράγμα το οποίο είχε να συμβεί από το 2006.

    Άρα, αυτό σημαίνει ότι έχουμε ένα αναπτυξιακό μομέντουμ. Από κει και πέρα, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους δανειστές, το καλοκαίρι του 2018, θα προσδιοριστούν επακριβώς τόσο οι λεπτομέρειες, εν πάση περιπτώσει, της δημοσιονομικής πολιτικής για τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, αυτό το οποίο μπορούμε να σας πούμε, αυτήν τη στιγμή, είναι ότι με βάση και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα έχουμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε τα επόμενα χρόνια δημοσιονομικό χώρο τέτοιο, που θα μας διευκολύνει και να ασκήσουμε αναπτυξιακές πολιτικές και να ασκήσουμε πολιτικές εναντίον της ανεργίας, αλλά και να υποστηρίξουμε έτι περαιτέρω την ανασυγκρότηση του κοινωνικού κράτους.

    Η άποψη του κυρίου Φίλη είναι εύλογη, είναι θεμιτή, είναι αποδεκτή στον δημόσιο διάλογο, αλλά σας ξαναλέω, ότι νομίζω ότι κρούει ανοικτές θύρες λέγοντας ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα του 3,5% είναι πολύ υψηλά. Αυτό είναι κάτι δεδομένο, το έχουμε πει ως ελληνική κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή. 

    *Διαβάστε ακόμα

    -Το Μαξίμου πανηγυρίζει το βήμα προς τη "μεταμνημονιακή Ελλάδα"

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων