Κ. Μητσοτάκης: Κ.Τσίπρα, είστε απολογούμενος και όχι κατήγορος

Τετάρτη, 28-Σεπ-2016 11:41

Κ. Μητσοτάκης: Κ.Τσίπρα, είστε απολογούμενος και όχι κατήγορος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 13:30

Του Δημήτρη Γκάτσιου

Απευθύνοντας ένα συνεχώς αυξανόμενο σε ένταση "κατηγορώ" εναντίον της συγκυβέρνησης και του πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, εξαπέλυσε δριμύτατη επίθεση κατά του Μεγάρου Μαξίμου από το βήμα της Βουλής, όπου αυτήν την ώρα διεξάγεται η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία.

"Αφιερώσατε 20 λεπτά για να κάνετε αναφορές στην τρέχουσα επικαιρότητα. Φαίνεται πως δεν ακούσατε τίποτα για τον κ. Καλογρίτσα. Την τράπεζα Αττικής τα νέα τρίγωνα διαπλοκής. Σε αυτήν την αίθουσα δεν έρχεστε ως κατήγορος, αλλά ως κατηγορούμενος. Είστε απολογούμενος για τη διαπλοκή", τόνισε χαρακτηριστικά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, επισημαίνοντας, παράλληλα, πως δε θα ακολουθήσει το μοτίβο των γενικοτήτων του πρωθυπουργού, αλλά θα παρουσιάσει το όραμα της γαλάζιας παράταξης για το αύριο ενός εκ των πλέον ευαίσθητων τομέων της καθημερινότητας.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κάνοντας αναφορά στις ημέρες που ακολούθησαν τη δολοφονία του Παύλου Μπακογιάννη και συγκρίνοντας τις τότε πολιτικές ηγεσίες, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως σήμερα η αριστερά έχει ηγεσία χωρίς αξίες. "Σήμερα η αριστερά έχει τον κ. Τσίπρα και τον κ. Παππά. Σκοπός του Μαξίμου είναι η συντήρηση στην εξουσία με κάθε μέσο. Σκοπός του κ. Τσίπρα είναι να διχάσει και στην Παιδεία. Σκοπός δικός μας είναι να ενώσουμε την κοινωνία και σε αυτόν τον τομέα. Χρειάστηκαν λίγοι μήνες για να αποδείξετε στην πράξη πως είναι πολύ πιο εύκολο να γκρεμίζεις, αντί να χτίζεις. Στο χώρο της εκπαίδευσης παγκόσμια συντελείται μία επανάσταση. Δεν άκουσα τίποτα κ. Τσίπρα στην ομιλία σας. Αντί να κοιτάτε μπροστά, κοιτάτε με πάθος μόνο πίσω. Φέρνετε την Παιδεία στο 1980. Αναμοχλεύετε τις πιο σκοτεινές εικόνες άλλων εποχών. Κ. Τσίπρα διακριθήκατε ως ηγέτης καταλήψεων. Έτσι αποκτήσατε τις πρώτες πολιτικές σας περγαμηνές. Δε με ενδιαφέρουν οι επιλογές σας ως μαθητής. Δεν ξεχάσατε, όμως, τίποτα από όσα κάνατε. Το ίδιο γρατζουνισμένο βινύλιο ακούμε. Στην Παιδεία δεν προσποιήστε. Έχετε επιλέξει και τον κατάλληλο υπουργό. Ο κ. Φίλης έχει όλα τα προσόντα που απαιτούνται για να ισοπεδώσει την Παιδεία", σημείωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.  

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, αφού δηκτικά απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό, τόνισε πως η κοινωνία ενδιαφέρεται περισσότερο για τα σχολεία και όχι το πώς θα αποκτήσει η κυβέρνηση πρόσβαση στα μέσα ενημέρωσης, σημείωσε πως δεν πρόκειται "να μπει στον πειρασμό να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση", πριν ξεκινήσει τις ειδικές αναφορές του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η δομή της ομιλίας του, μάλιστα, ήρθε για να καταδείξει πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και ο κ. Μητσοτάκης διαθέτει όραμα τόσο για την Παιδεία, όσο και για την Ελλάδα, σε αντιδιαστολή με τις εμμονικές και μονοδιάστατες οπτικές της συγκυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των Ανεξάρτητων Ελλήνων, αλλά και του ίδιου του πρωθυπουργού.

Μεταξύ άλλων, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στο σύνολο της ομιλίας του από το βήμα της Ολομέλειας, εγκάλεσε τη συγκυβέρνηση των κυρίων Τσίπρα και Καμμένου για επαναφορά του κομματισμού και του συνδικαλισμού στην εκπαίδευση. Για υιοθέτηση κριτηρίων στις επιλογές διευθυντών, μέσω των οποίων επιλέγονται οι αρεστοί και όχι οι καλύτεροι. Για το τσεκούρωμα των ιδιωτικών σχολείων. Για το πάγωμα της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας σε όλη την εκπαιδευτική δομή. Για την κατάργηση των συμβουλίων ιδρύματος. Για την επαναφορά των αιώνιων φοιτητών, όπου επεφύλαξε μία αναφορά-φαρμάκι για τον υπουργό της Παιδείας, Νίκο Φίλη. "Ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του. Αλλά αυτό δεν είναι αρκετός λόγος για να στέλνετε μήνυμα "ωχαδερφισμού" στους φοιτητές. Ξέρω πολλούς φοιτητές που εργάζονται και σπουδάζουν ταυτόχρονα και ολοκληρώνουν τη φοίτησή τους. Αφήστε αυτό το επιχείρημα", σημείωσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.  

Παρουσιάζοντας τους άξονες του γαλάζιου οράματος για το χώρο της Παιδείας, ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως η λογική της οδού Πειραιώς συνοψίζεται στο δίπτυχο ελεύθερο σχολείο και αυτόνομο πανεπιστήμιο.

"Κατηγορηθήκαμε ότι είμαστε θιασώτες της έννοιας της αριστείας. Η αριστεία, όμως, δεν αφορά στους λίγους, αλλά στους πολλούς. Δε θέλουμε να πάνε όλοι προς τα κάτω. Θέλουμε να ανέβουν όλοι προς τα επάνω. Και αυτή είναι η διαφορά μας", τόνισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και τοποθέτησε στην προμετωπίδα των παρεμβάσεων τους μαθητές και τους φοιτητές.

Ο κ. Φίλης προσβάλει βάναυσα την Εκκλησία

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας επιτέθηκε ξεχωριστά στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και προσωπικά στον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, με αφορμή το μάθημα των θρησκευτικών, αλλά και τις πρωτοφανείς τοποθετήσεις του κ. Φίλη, που έχουν ξεσηκώσει κύμα αντιδράσεων.

"Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης των θρησκευτικών. Ούτε η ίδια η Εκκλησία. Αλλά, αυτό πρέπει να γίνετε κατόπιν μελέτης και ποτέ συγκρουσιακά…Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν μια αφορμή για να κάνετε άλλη μια σύγκρουση για τα μάτια ορισμένων συνιστωσών σας" ανέφερε και έταξε το γάντι στον πρωθυπουργό, προκειμένου να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε όσα ερωτά ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Ιερώνυμος, στην επιστολή του προς τους πολιτικούς αρχηγούς. "Στηρίζετε έναν υπουργό που προσβάλει βάναυσα την Εκκλησία με την ανιστόρητη επιθετικότητά του", σημείωσε χαρακτηριστικά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Αλλαγή του άρθρου 16

Επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που τον ήθελαν να κάνει λόγο για επαναφορά διατάξεων του νόμου Διαμαντοπούλου, με τις απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να γίνουν, ο κ. Μητσοτάκης στάθηκε ιδιαίτερα στο περιβόητο άρθρο 16 του Συντάγματος και τοποθετήθηκε, εκ νέου, ανοιχτά για την αλλαγή του, που θα δώσει ώθηση στην εκπαίδευση. Έθεσε, δε, στον πυρήνα της οπτικής μίας κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας τη δημιουργία ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων, προκειμένου η χώρα μας να μετατραπεί σε διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, ενώ κατηγόρησε το Μέγαρο Μαξίμου πως με την πολιτική που προωθεί στοχεύει ευθέως στην ισοπέδωση των πάντων προς τα κάτω, είτε πρόκειται για δημόσια σχολεία, είτε για ιδιωτικά και πρότυπα, είτε για τα πανεπιστήμια. "Ό,τι έχετε νομοθετήσει για την Παιδεία, θα καταργηθεί από τη διακυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας", ήταν το μήνυμα-αιχμή του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που δεσμεύθηκε, μεταξύ άλλων, για άμεση επαναφορά των πρότυπων σχολείων και της αξιοκρατίας σε ολόκληρο το φάσμα της εκπαίδευσης. "Με τη Νέα Δημοκρατία κανένα παιδί δεν πρόκειται να μείνει εκτός παιδικών σταθμών.  Με τη Νέα Δημοκρατία, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν το βιβλίο που τους ταιριάζει", επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης. 

Αυτοί είναι οι άξονές μας

Μεγάλο μέρος της ομιλίας του ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας το διέθεσε, προκειμένου να αναλύσει τους βασικούς άξονες της πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας.

"Η καρδιά της εκπαίδευσης χτυπά στο δημόσιο σχολείο, στο νηπιαγωγείο, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όλα ξεκινούν από την προσχολική αγωγή", επεσήμανε και τοποθέτησε στον πυρήνα της γαλάζιας πρότασης για μια ποιοτική επανάσταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, την έννοια του νέου σχολείου, που θα επαναξιολογεί όλα όσα ξέρουμε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία στην χώρα μας.
"Για τα Δημοτικά είναι απαραίτητη η καθιέρωση ενός ενιαίου τύπου για όλα τα Δημοτικά Σχολεία, που θα στηρίζεται στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα. Το ολοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είχε διευκολύνει σημαντικά τους εργαζόμενους γονείς… Και βέβαια θα επαναφέρουμε άμεσα τα πρότυπα - πειραματικά σχολεία ως νησίδες αριστείας, καινοτόμων παιδαγωγικών προσεγγίσεων και συνεχούς αξιολόγησης και προόδου.  Θα επιβάλουμε απόλυτη αξιοκρατία στην επιλογή των 13 Περιφερειακών διευθυντών. Η επιλογή τους θα γίνεται από το ΑΣΕΠ.  Το ΑΣΕΠ θα θέσει, επίσης, συγκεκριμένες προδιαγραφές και θα επιβλέπει την διαδικασία επιλογής των διευθυντών των σχολικών μονάδων…

Ο επαγγελματικός προσανατολισμός πρέπει να επανεισαχθεί…Όπως πρέπει, επιτέλους, να διδάσκεται και η επιχειρηματικότητα στα σχολεία. Θα προβούμε επίσης στη Δημιουργία Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, τα οποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα...Και βέβαια θα απελευθερώσουμε την ιδιωτική εκπαίδευση από τα δεσμά του κρατισμού. Αλλά θα ζητήσουμε και από τα ιδιωτικά σχολεία να παρέχουν περισσότερες υποτροφίες σε φτωχά και ταλαντούχα παιδιά, παρέχοντας συγκεκριμένα φορολογικά κίνητρα", σημείωσε και έφερε στο προσκήνιο τις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν άμεσα προκειμένου να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Αυτές, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας είναι:

• Άμεση έκδοση των οργανισμών και των εσωτερικών κανονισμών των ΑΕΙ, έτσι ώστε να λειτουργήσει στην πράξη ο νόμος 4009.
 
• Αποκατάσταση της λειτουργίας και ενίσχυση των Συμβουλίων Ιδρύματος ως απαραίτητο βήμα για να υπάρχει περισσότερη λογοδοσία και εσωτερική εποπτεία της ασκούμενης διοίκησης.
 
• Καθορισμός του ετήσιου αριθμού των εισακτέων σε Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. αποκλειστικά από τα ίδια τα ιδρύματα τα οποία θα ορίζουν και τον ελάχιστο βαθμό εισαγωγής.
 
• Ανάδειξη της Ελλάδας σε διεθνές κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών στη Ν.Α. Ευρώπη, με ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων.
 
• Μεγαλύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την παραγωγική διαδικασία για να μειωθεί το χάσμα δεξιοτήτων στην αγορά εργασίας.
 
• Κίνητρα συνεργασίας μεταξύ Πανεπιστημίων και νεοφυών επιχειρήσεων που να αφορούν εφαρμοσμένη έρευνα και εμπορευματικοποίηση νέων ιδεών.
 
• Διοργάνωση θερινών σχολείων (summer schools) από τα Ιδρύματα.
 
• Νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας με κίνητρα για δημιουργία clusters και επίτευξη οικονομίας κλίμακας στις υποδομές.
 
• Συνεχής και περιοδική αξιολόγηση των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των ιδρυμάτων και πιστοποίηση από μια ισχυρή ανεξάρτητη αρχή.