Η κρίση δεν... πάγωσε τα μεγέθη της Frigoglass
Τετάρτη, 04-Αυγ-2010 10:52
Στο «φουλ» δούλεψαν τα ψυγεία της Frigoglass στο πρώτο εξάμηνο της χρήσης, με τις αναδυόμενες αγορές να... ζεσταίνουν πωλήσεις και κέρδη. Η Ρωσία δείχνει να κάνει το μεγάλο come back, κάτι που διαπίστωσε και η μητρική Coca-Cola 3E στο εξάμηνο, αναπτύσσοντας ιδιαίτερη δυναμική.
Όπως προκύπτει από τη δεύτερη ανάγνωση των αποτελεσμάτων της βιομηχανίας, ο κύκλος εργασιών της ενισχύθηκε σημαντικά από την Ασία και τις χώρες τις Ανατολικές Ευρώπη, αφού οι δύο γεωγραφικές περιοχές μαζί παρήγαγαν το 60% των πωλήσεων, ενώ η αύξηση των πωλήσεων που παρουσίασαν ήταν πάνω από 60% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη διαμορφώθηκαν στα 62,6 εκατ. ευρώ (+60,4%), αντιπροσωπεύοντας το 31,4% του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Οι χώρες που συνεισέφεραν σημαντικά ήταν οι Ρωσία, Ουκρανία, Βοσνία και Σερβία.
Οι πωλήσεις σε Ασία/Ωκεανία ανήλθαν σε 60,7 εκατ. ευρώ, αυξανόμενες κατά 64,9% αντιπροσωπεύοντας το 30,5% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης. Οι αγορές που συμμετείχαν περισσότερο ήταν η Ινδονησία, η Κίνα, οι Φιλιππίνες και η Ινδία.
Ενισχυμένες ήταν και οι πωλήσεις σε Αφρική/Μέση Ανατολή (+12,5%) και ανήλθαν σε 33,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η περιοχή αυτή αντιπροσωπεύει πλέον το 16,6% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης, με τις Νιγηρία, Νότιο Αφρική και Ζιμπάμπουε να ηγούνται της αύξησης στο πρώτο εξάμηνο. Θετικά δείγματα καταγράφονται και από το Μαρόκο, που σημείωσε σημαντική αύξηση το δεύτερο τρίμηνο.
Αντίθετα, οι πωλήσεις προς τη Δυτική Ευρώπη μειώθηκαν κατά 1,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους ανερχόμενες σε 39,5 εκατ. ευρώ και αντιπροσωπεύοντας το 19,8% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Παρόλο που οι βόρειες χώρες Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία και το Βέλγιο είχαν θετική συνεισφορά στις πωλήσεις, Αγγλία, Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία έφεραν αρνητικό πρόσημο, αντικατοπτρίζοντας το αδύνατο μακροοικονομικό περιβάλλον.
Όπως προκύπτει από τη δεύτερη ανάγνωση των αποτελεσμάτων της βιομηχανίας, ο κύκλος εργασιών της ενισχύθηκε σημαντικά από την Ασία και τις χώρες τις Ανατολικές Ευρώπη, αφού οι δύο γεωγραφικές περιοχές μαζί παρήγαγαν το 60% των πωλήσεων, ενώ η αύξηση των πωλήσεων που παρουσίασαν ήταν πάνω από 60% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2009.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη διαμορφώθηκαν στα 62,6 εκατ. ευρώ (+60,4%), αντιπροσωπεύοντας το 31,4% του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Οι χώρες που συνεισέφεραν σημαντικά ήταν οι Ρωσία, Ουκρανία, Βοσνία και Σερβία.
Οι πωλήσεις σε Ασία/Ωκεανία ανήλθαν σε 60,7 εκατ. ευρώ, αυξανόμενες κατά 64,9% αντιπροσωπεύοντας το 30,5% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης. Οι αγορές που συμμετείχαν περισσότερο ήταν η Ινδονησία, η Κίνα, οι Φιλιππίνες και η Ινδία.
Ενισχυμένες ήταν και οι πωλήσεις σε Αφρική/Μέση Ανατολή (+12,5%) και ανήλθαν σε 33,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του έτους. Η περιοχή αυτή αντιπροσωπεύει πλέον το 16,6% των πωλήσεων επαγγελματικής ψύξης, με τις Νιγηρία, Νότιο Αφρική και Ζιμπάμπουε να ηγούνται της αύξησης στο πρώτο εξάμηνο. Θετικά δείγματα καταγράφονται και από το Μαρόκο, που σημείωσε σημαντική αύξηση το δεύτερο τρίμηνο.
Αντίθετα, οι πωλήσεις προς τη Δυτική Ευρώπη μειώθηκαν κατά 1,3% το πρώτο εξάμηνο του έτους ανερχόμενες σε 39,5 εκατ. ευρώ και αντιπροσωπεύοντας το 19,8% των πωλήσεων του κλάδου επαγγελματικής ψύξης. Παρόλο που οι βόρειες χώρες Σουηδία, Αυστρία, Γερμανία και το Βέλγιο είχαν θετική συνεισφορά στις πωλήσεις, Αγγλία, Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία έφεραν αρνητικό πρόσημο, αντικατοπτρίζοντας το αδύνατο μακροοικονομικό περιβάλλον.
Οι πελάτες
Η Frigoglass συνεχίζει τις προσπάθειες μείωσης της εξάρτησής της από την Coca Cola 3E κάτι που σε έναν σημαντικό βαθμό δείχνει να το έχει επιτύχει.
Οι πωλήσεις προς τους άλλους εμφιαλωτές της Coca-Cola (εκτός της Coca-Cola Hellenic) αυξήθηκαν κατά 33,5% το πρώτο εξάμηνο του έτους, στα 85,6 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, οι πωλήσεις προς την Coca-Cola 3Ε αυξήθηκαν κατά 10% και ανήλθαν σε €27,2 εκατ., με τις σημαντικότερες συνεισφορές να προέρχονται από την Ρωσία και την Ουκρανία.
Οι πωλήσεις προς τις ζυθοποιίες ανήλθαν σε 43,1 εκατ. ευρώ (+17,3%), ενώ προς τις υπόλοιπες κατηγορίες ενισχύθηκαν κατά 113,7% σε 43,6 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω των πελατών γαλακτοκομικών, χυμών, τσαγιού και energy drinks.
Κίνδυνοι
Η αστάθεια στις τιμές των πρώτων υλών, είναι ίσως ο σημαντικότερος κίνδυνος που καλείται να διαχειριστεί η εταιρεία, όπως προκύπτει και από την εξαμηνιαία έκθεση που συνοδεύει τα αποτελέσματα.
Όπως αναφέρεται σχετικά, οι αυξημένες τιμές των α’ υλών έχουν επίπτωση στο κόστος παραγωγής των προϊόντων της εταιρείας: το γαλβανισμένο ατσάλι, το αλουμίνιο, o χαλκός και το PVC είναι οι κυριότερες πρώτες ύλες που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής.
Έτσι ο όμιλος από το δεύτερο τρίμηνο του 2009, σύναψε παράγωγα χρηματοοικονομικά συμβόλαια με σκοπό την αντιστάθμιση του κινδύνου μεταβολής των τιμών πρώτων υλών, για αγορές που θα πραγματοποιηθούν από τη χρήση του 2010 και έπειτα.
Η αστάθεια στις τιμές των πρώτων υλών, είναι ίσως ο σημαντικότερος κίνδυνος που καλείται να διαχειριστεί η εταιρεία, όπως προκύπτει και από την εξαμηνιαία έκθεση που συνοδεύει τα αποτελέσματα.
Όπως αναφέρεται σχετικά, οι αυξημένες τιμές των α’ υλών έχουν επίπτωση στο κόστος παραγωγής των προϊόντων της εταιρείας: το γαλβανισμένο ατσάλι, το αλουμίνιο, o χαλκός και το PVC είναι οι κυριότερες πρώτες ύλες που επηρεάζουν το κόστος παραγωγής.
Έτσι ο όμιλος από το δεύτερο τρίμηνο του 2009, σύναψε παράγωγα χρηματοοικονομικά συμβόλαια με σκοπό την αντιστάθμιση του κινδύνου μεταβολής των τιμών πρώτων υλών, για αγορές που θα πραγματοποιηθούν από τη χρήση του 2010 και έπειτα.
Ρ. Χάικου