Ώρα μηδέν για την ελληνική κρουαζιέρα
Δευτέρα, 03-Μαϊ-2010 09:33
Της Έφης Καραγεώργου
Σήμερα κρίνεται αν τα κρουαζιερόπλοια με σημαίες κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα συνεχίσουν να προσεγγίζουν τα ελληνικά λιμάνια ή θα αλλάξουν δια παντός ρότα, επιλέγοντας τα λιμάνια της Ιταλίας και της Τουρκίας.
Το πρωί θα δέσει και πάλι στον Πειραιά το κρουαζιερόπλοιο "Zenith" της εταιρείας Royal Caribbean, με σημαία Μάλτας, μεταφέροντας περισσότερους από 1.000 Ισπανούς τουρίστες (συνολικά για φέτος έχει προγραμματίσει 33 κυκλικές κρουαζιέρες στην Ελλάδα).
Όμως την περασμένη Δευτέρα οι 1.200 Ισπανοί επιβάτες του ίδιου κρουαζιερόπλοιου πέρασαν τα πάνδεινα από τους συνδικαλιστές ναυτεργάτες που τους απαγόρευσαν την επιβίβαση στο πλοίο.
Σήμερα στον Πειραιά θα προσεγγίσουν συνολικά 5 κρουαζιερόπλοια, μεταφέροντας περισσότερους από 5.000 τουρίστες. Το "Zenith" και το "Azamara Quest" έχουν σημαία Μάλτας, το "Τζίμινι" μη κοινοτική σημαία και 2 κρουαζιερόπλοια της Louis με ελληνικές σημαίες.
Όπως αναφέρει στο Capital.gr η κ. Ιωάννα Δογάνη, διευθύνων σύμβουλος της Donomis που αντιπροσωπεύει για την Ελλάδα τα πλοία της Royal Caribbean: Οι κυκλικές κρουαζιέρες είναι απολύτως επιτρεπτές από την κοινοτική νομοθεσία. Και η μόνη χώρα στην οποία δεν εφαρμόζεται ο νόμος είναι η Ελλάδα, κράτος μέλος της ΕΕ.
"Πριν προγραμματίσει τις κρουαζιέρες το ΄Zenith΄", συνεχίζει η κ. Δογάνη, "απευθυνθήκαμε στο υπουργείο Ναυτιλίας και ζητήσαμε άδεια για τις προσεγγίσεις. Το υπουργείο μας απάντησε ότι οι προσεγγίσεις είναι απολύτως νόμιμες, όμως καταλήξαμε στα γνωστά αποτελέσματα".
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η Royal Caribbean έχει προγραμματίσει για το 2011, 320 προσεγγίσεις στον Πειραιά, και μάλιστα δρομολογώντας κρουαζιερόπλοια δυναμικότητας 2.800 επιβατών. Οι κρουαζιέρες αυτές θα ακυρωθούν αν και σήμερα υπάρξουν τα γνωστά παρατράγουδα με τους συνδικαλιστές στον Πειραιά.
"Αν συμβεί το παραμικρό τα μαζεύουμε και φεύγουμε" φέρονται να διαμήνυσαν οι υπεύθυνοι της εταιρείας στο υπουργείο.
"Ο ίδιος ο πρωθυπουργός εξήγγειλε την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Τώρα η κυβέρνηση οφείλει να προστατέψει τους τουρίστες, τους εργαζόμενους και την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό" αναφέρει ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και υπογραμμίζει: Αν δημιουργηθούν και πάλι επεισόδια στο λιμάνι, τότε η Ελλάδα, και μάλιστα σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή, θα χάσει ένα σημαντικό έσοδο από την κρουαζιέρα. Και το σημαντικότερο είναι ότι θα ακυρωθούν κρουαζιέρες που έχουν προγραμματιστεί για το 2011.
Τι σημαίνει αυτό; Η χώρα στη χειρότερη στιγμή της θα χάσει σίγουρα έσοδα τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ το χρόνο.
Πληροφορίες από το κυβερνητικό επιτελείο αναφέρουν ότι τα δρομολόγια θα γίνουν κανονικά μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με τους συνδικαλιστές της ΠΝΟ στις 15 Μαΐου, που η Επιτροπή θα υποβάλλει το πόρισμα της στο υπουργείο.