"Κληρώνει" για τα αεροπορικά δρομολόγια της Ελλάδας εκτός Ε.Ε.
Πέμπτη, 10-Σεπ-2009 09:25
«Αερομαχίες» για τουλάχιστον έξι από τα έντεκα τακτικά δρομολόγια που εκτελεί ο εθνικός αερομεταφορέας σε χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αναμένονται από σήμερα με τη λήξη της προθεσμίας υποβολής ενδιαφέροντος, στο σχετικό διαγωνισμό που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στα τέλη Αυγούστου.
Ειδικότερα, η κατοχύρωση των έντεκα δρομολογίων που εκτελούσε η Ολυμπιακή σε χώρες εκτός της Ε.Ε., που προέκυψε κατόπιν διμερών συμφωνιών της Ελλάδας με άλλες χώρες, πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ΟΑ και της απελευθέρωσης των αερομεταφορών.
Αναλυτικότερα, οι έντεκα προς κατανομή -από την ΥΠΑ- αεροπορικές γραμμές αφορούν τη Νότιο Αφρική, τον Καναδά, την Αλβανία, το Κουβέιτ, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, το Λίβανο, τη Ρωσία, τη Σερβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Τουρκία, ενώ οι ανάδοχοι για κάθε γραμμή θα αναδειχθούν με βάση τους όρους των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί με το ελληνικό δημόσιο, οι οποίοι διαφέρουν σε κάθε περίπτωση.
Ως τα τέλη Σεπτεμβρίου οι ανάδοχοι
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν προκύψει οι ανάδοχοι και η ΥΠΑ θα είναι σε θέση να γνωστοποιήσει ποιος είναι εγκεκριμένος αερομεταφορέας από την Ελλάδα για κάθε χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε συμφωνία έχει διαφορετικούς όρους για τον επιτρεπόμενο αριθμό των εταιρειών που μπορούν να δραστηριοποιηθούν, καθώς και τη συχνότητα των πτήσεων, αλλά και τις περιοχές σύνδεσης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών να είναι ιδιαίτερα έντονος για την κατοχύρωση των δρομολογίων, όπου επιτρέπεται η δραστηριοποίηση μιας μόνο εταιρείας, όπως στην περίπτωση της Αλβανίας, του Ισραήλ, της Σερβίας και της Νοτίου Αφρικής.
Προσφορές κατατίθενται, με περισσότερους από 1 αναδόχους, για τον Καναδά, τη Ρωσία, την Αίγυπτο, το Κουβέιτ, το Λίβανο, την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Όποιος αερομεταφορέας, με «φαβορί» την Olympic Air και την Aegean Airlines, λάβει τα περισσότερα δρομολόγια, αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την επιβατική κίνηση εξωτερικού.
Στο διαγωνισμό αναμένεται να συμμετάσχει η Hellas Jet και πιθανότατα και η Hellenic Imperial.
Φώτης Φωτεινός
Ειδικότερα, η κατοχύρωση των έντεκα δρομολογίων που εκτελούσε η Ολυμπιακή σε χώρες εκτός της Ε.Ε., που προέκυψε κατόπιν διμερών συμφωνιών της Ελλάδας με άλλες χώρες, πραγματοποιείται στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης των ΟΑ και της απελευθέρωσης των αερομεταφορών.
Αναλυτικότερα, οι έντεκα προς κατανομή -από την ΥΠΑ- αεροπορικές γραμμές αφορούν τη Νότιο Αφρική, τον Καναδά, την Αλβανία, το Κουβέιτ, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, το Λίβανο, τη Ρωσία, τη Σερβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Τουρκία, ενώ οι ανάδοχοι για κάθε γραμμή θα αναδειχθούν με βάση τους όρους των συμφωνιών που έχουν υπογραφεί με το ελληνικό δημόσιο, οι οποίοι διαφέρουν σε κάθε περίπτωση.
Ως τα τέλη Σεπτεμβρίου οι ανάδοχοι
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ως το τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν προκύψει οι ανάδοχοι και η ΥΠΑ θα είναι σε θέση να γνωστοποιήσει ποιος είναι εγκεκριμένος αερομεταφορέας από την Ελλάδα για κάθε χώρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε συμφωνία έχει διαφορετικούς όρους για τον επιτρεπόμενο αριθμό των εταιρειών που μπορούν να δραστηριοποιηθούν, καθώς και τη συχνότητα των πτήσεων, αλλά και τις περιοχές σύνδεσης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών να είναι ιδιαίτερα έντονος για την κατοχύρωση των δρομολογίων, όπου επιτρέπεται η δραστηριοποίηση μιας μόνο εταιρείας, όπως στην περίπτωση της Αλβανίας, του Ισραήλ, της Σερβίας και της Νοτίου Αφρικής.
Προσφορές κατατίθενται, με περισσότερους από 1 αναδόχους, για τον Καναδά, τη Ρωσία, την Αίγυπτο, το Κουβέιτ, το Λίβανο, την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Όποιος αερομεταφορέας, με «φαβορί» την Olympic Air και την Aegean Airlines, λάβει τα περισσότερα δρομολόγια, αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την επιβατική κίνηση εξωτερικού.
Στο διαγωνισμό αναμένεται να συμμετάσχει η Hellas Jet και πιθανότατα και η Hellenic Imperial.
Φώτης Φωτεινός