Δίκτυο μαρίνων αποκτά η Θεσσαλονίκη
Τετάρτη, 29-Ιουλ-2009 09:38
Τη δημιουργία δικτύου μαρίνων στη Θεσσαλονίκη προωθεί η τοπική αρχή της συμπρωτεύουσας με στόχο να αξιοποιηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό η παραλιακή ζώνης της πόλης.
Σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας του έργου, η οποία εκπονήθηκε από την Ευρωσύμβουλοι, προβλέπεται η κατασκευή δικτύου αρχικά τριών μαρίνων συνολικά 500 θέσεων, έργο προϋπολογισμού περίπου 30 εκατ. ευρώ το οποίο θα προωθηθεί μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Ενεργό ρόλο προτείνεται να έχουν ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), εκτάσεις των οποίων προβλέπεται πως θα αξιοποιηθούν για την ολοκλήρωση του project.
“Η Θεσσαλονίκη διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει πόλο του θαλάσσιου τουρισμού και η μελέτη που εκπονήσαμε στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση”, αναφέρει ο κ. Πάρις Κοκορότσικος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ευρωσύμβουλοι. Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης παραμένει εδώ και χρόνια ανεκμετάλλευτο και απαιτείται σειρά παρεμβάσεων ώστε η Θεσσαλονίκη να καλύψει το χαμένο έδαφος και να απορροφήσει την αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες θαλάσσιου τουρισμού που εκδηλώνεται τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Βάσει του σχεδιασμού, η πρώτη μαρίνα μπορεί να ξεκινήσει ευκολότερα στην περιοχή ευθύνης του ΟΛΘ και συγκεκριμένα στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού. Στο συγκεκριμένο σημείο το βάθος της θάλασσας επιτρέπει την πρόσδεση σκαφών μεγάλου μήκους. Εκτιμάται ότι μια επένδυση ύψους 3,5 – 4 εκατ. ευρώ θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό περίπου 30 σκάφη άνω των 25 μέτρων, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα παραμονής 5-6 σκαφών μήκους έως 40 μέτρων.
Οι άλλες δύο μαρίνες προβλέπεται, σύμφωνα με τη μελέτη, να δημιουργηθούν στην περιοχή κοντά στον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης και Ιστιοπλοΐας και σε αυτή του Ποσειδωνίου Κολυμβητηρίου, με εναλλακτική θέση αυτή των Κήπων Νέας Παραλίας. Στην πρώτη προβλέπεται η ανάπτυξη οκτώ πλωτών προβλητών με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 250 σκαφών, ενώ στη δεύτερη σχεδιάζεται η δημιουργία ελλιμενισμού περίπου 210 σκαφών, μήκους έως και δεκαπέντε μέτρων. Στο χερσαίο χώρο που αφορά μια ζώνη περίπου 17,5 στρεμμάτων η οποία ανήκει στη ΚΕΔ, προτείνεται να δημιουργηθούν χώροι εστίασης, αναψυχής και εμπορικής χρήσης.
Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί ήδη μια μαρίνα στην Καλαμαριά, υπό τη διαχείριση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ), η οποία διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30 μέτρα.
Σύμφωνα με τη μελέτη βιωσιμότητας και σκοπιμότητας του έργου, η οποία εκπονήθηκε από την Ευρωσύμβουλοι, προβλέπεται η κατασκευή δικτύου αρχικά τριών μαρίνων συνολικά 500 θέσεων, έργο προϋπολογισμού περίπου 30 εκατ. ευρώ το οποίο θα προωθηθεί μέσω συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ). Ενεργό ρόλο προτείνεται να έχουν ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ), εκτάσεις των οποίων προβλέπεται πως θα αξιοποιηθούν για την ολοκλήρωση του project.
“Η Θεσσαλονίκη διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να αποτελέσει πόλο του θαλάσσιου τουρισμού και η μελέτη που εκπονήσαμε στοχεύει προς αυτή την κατεύθυνση”, αναφέρει ο κ. Πάρις Κοκορότσικος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ευρωσύμβουλοι. Όπως προκύπτει από τη μελέτη, το θαλάσσιο μέτωπο της πόλης παραμένει εδώ και χρόνια ανεκμετάλλευτο και απαιτείται σειρά παρεμβάσεων ώστε η Θεσσαλονίκη να καλύψει το χαμένο έδαφος και να απορροφήσει την αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες θαλάσσιου τουρισμού που εκδηλώνεται τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Βάσει του σχεδιασμού, η πρώτη μαρίνα μπορεί να ξεκινήσει ευκολότερα στην περιοχή ευθύνης του ΟΛΘ και συγκεκριμένα στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού. Στο συγκεκριμένο σημείο το βάθος της θάλασσας επιτρέπει την πρόσδεση σκαφών μεγάλου μήκους. Εκτιμάται ότι μια επένδυση ύψους 3,5 – 4 εκατ. ευρώ θα επιτρέψει τον ελλιμενισμό περίπου 30 σκάφη άνω των 25 μέτρων, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα παραμονής 5-6 σκαφών μήκους έως 40 μέτρων.
Οι άλλες δύο μαρίνες προβλέπεται, σύμφωνα με τη μελέτη, να δημιουργηθούν στην περιοχή κοντά στον Όμιλο Φίλων Θαλάσσης και Ιστιοπλοΐας και σε αυτή του Ποσειδωνίου Κολυμβητηρίου, με εναλλακτική θέση αυτή των Κήπων Νέας Παραλίας. Στην πρώτη προβλέπεται η ανάπτυξη οκτώ πλωτών προβλητών με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 250 σκαφών, ενώ στη δεύτερη σχεδιάζεται η δημιουργία ελλιμενισμού περίπου 210 σκαφών, μήκους έως και δεκαπέντε μέτρων. Στο χερσαίο χώρο που αφορά μια ζώνη περίπου 17,5 στρεμμάτων η οποία ανήκει στη ΚΕΔ, προτείνεται να δημιουργηθούν χώροι εστίασης, αναψυχής και εμπορικής χρήσης.
Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί ήδη μια μαρίνα στην Καλαμαριά, υπό τη διαχείριση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΤΑ), η οποία διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30 μέτρα.
Ν. Χρυσικόπουλος