“Ανεβάζουν” ταχύτητες Ολυμπία Οδός και Μορέας
Δευτέρα, 13-Ιουλ-2009 09:41
    
Του Δημήτρη Δελεβέγκου 
Με εντατικούς ρυθμούς διεξάγονται οι εργασίες κατασκευής των οδικών αξόνων Ελευσίνα - Πάτρα - Πύργος και Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα που ανήκουν στις κοινοπραξίες Ολυμπία Οδός και Μορέας, αντιστοίχως.
Υψηλόβαθμα στελέχη των δύο κοινοπρακτικών σχημάτων δηλώνουν στο Capital.gr ικανοποιημένα για τους γοργούς ρυθμούς εκτέλεσης των δύο αυτοκινητοδρόμων, οι οποίοι θα “συρρικνώσουν” σημαντικά τη διάρκεια των αποστάσεων που καλύπτουν.
Αναλυτικότερα, όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο Ανατολικής Πελοποννήσου της Μορέας Α.Ε., εκτιμάται ότι εντός του 2011 θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία. Ως αποτέλεσμα, η απόσταση Αθήνα - Καλαμάτα θα μειωθεί κατά 90 λεπτά.
Με το σύνολο των σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα να έχουν διανοιχτεί, εκτιμάται ότι μέσα στον Αύγουστο θα δοθεί στην κυκλοφορία η δεύτερη σήραγγα του Αρτεμισίου.
"Το έργο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ελληνική οικονομία, καθώς εισρέουν κεφάλαια από ξένους τραπεζικούς ομίλους" επισημαίνουν στελέχη της κοινοπραξίας.
Οδικός άξονας Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος
Ως προς τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος που έχει αναλάβει η Ολυμπία Οδός Α.Ε., αυτή τη στιγμή εκτελούνται εργασίες αναβάθμισης και συντήρησης του τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος, όπως και της παράκαμψης Πατρών, τα οποία αποπερατώθηκαν πριν από μερικά χρόνια. Οι εργασίες συντήρησης της Κορίνθου – Πατρών ολοκληρώνονται τον Αύγουστο και αφορούν, μεταξύ άλλων, τη βελτίωση της ασφάλειας και τη μείωση της ολισθηρότητας της Κορίνθου – Πατρών.
Παράλληλα, τα νέα τμήματα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος και Πύργος - Τσακώνα, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2012 και 2014, αντιστοίχως.
Στο κομμάτι, επίσης, Ελευσίνα – Κόρινθος βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο η κατασκευή της νέας γέφυρας Πάχης, καθώς η υφιστάμενη γέφυρα έχει παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση.
Το “στοίχημα” για την κοινοπραξία είναι η γρήγορη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Κορίνθου – Πατρών. Γι΄ αυτό έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια που δουλεύουν ταυτόχρονα σε όλο το μήκος της Αθηνών – Πατρών, σε Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Ανατολικό Αίγιο και Δρέπανο.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ξεκίνησε και η κατασκευή των πέντε από τις συνολικά 19 νέες σήραγγες που θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας.
Όταν αποπερατωθεί ο αυτοκινητόδρομος, οι οδηγοί θα μπορούν να εξοικονομούν 40 λεπτά για το τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος -– Πάτρα, 35 λεπτά για το τμήμα Πάτρα – Πύργος – Αλφειός και 30 λεπτά για το τμήμα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα.
Στις εργασίες κατασκευής του άξονα απασχολούνται χίλια άτομα, ενώ μέσα στον επόμενο χρόνο, όταν η κατασκευαστική δραστηριότητα θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη, ο αριθμός των εργαζομένων εκτιμάται ότι θα αγγίξει τους 4.500.
Αναφορικά με τους σταθμούς διοδίων, η Ολυμπία Οδός εγκαθιστά (προς στιγμήν στο κομμάτι Ελευσίνα - Κόρινθος) σταθμούς διοδίων χιλιομετρικής χρέωσης, οι οποίοι αναμένεται να ξεκινήσουν την λειτουργία τους πολύ σύντομα.
Στο πλαίσιο αυτό, ο πομποδέκτης TEO PASS -μέσω του οποίου μέχρι σήμερα διεξαγόταν η διέλευση των οχημάτων από τέσσερις σταθμούς της Ολυμπίας Οδού (Ελευσίνα, Ισθμός, Ζευγολατιό και Ρίο)- αντικαθίσταται από τον πομποδέκτη Olympia Pass.
“Θεσμικά η Ολυμπία Οδός ήταν υποχρεωμένη να δημιουργήσει ένα καινούργιο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων συμβατό με τους όρους που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τις αρχές της διαλειτουργικότητας” επισημαίνουν στελέχη της κοινοπραξίας.
Μεσοπρόθεσμα δηλαδή η μετακίνηση στην Ευρώπη θα καθίσταται εφικτή με τη χρήση ενιαίου πομποδέκτη, ανεξαρτήτως σε ποια εταιρεία διατηρεί συνδρομή ο χρήστης.
Υπενθυμίζεται, τέλος, πως στην κοινοπραξία Μορέας που έχει αναλάβει το έργο της Ανατολικής Πελοποννήσου συμμετέχουν η Άκτωρ Παραχωρήσεις του Oμίλου Ελλάκτωρ με 86,67% και η Intracom Συμμετοχών με 13,33%.
Αντίστοιχα, στην κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού συμμετέχουν η γαλλική Vinci (36%), η Hochtief (25%), η J&P Άβαξ (18%) και η Αθηνά (3%) και η Άκτωρ Παραχωρήσεις (18%).