Κ. Χατζηδάκης: "Δεν υπάρχει θέμα αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ
Τρίτη, 30-Ιουν-2009 14:54
"Δεν υπάρχει κανένα θέμα αύξησης των τιμολογίων της ΔΕΗ" δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.
Ο υπουργός πρόσθεσε: "Καλό είναι να το συνειδητοποιήσουμε και να μη το ξανασυζητήσουμε. Δεν υφίσταται ούτε μία περίπτωση στο εκατομμύριο να γίνει κάτι τέτοιο".
Εξάλλου σε Ημερίδα με θέμα «Ενέργεια: ο νέος επενδυτικός χάρτης», που διοργάνωσε στο ΕΒΕΑ η εφημερίδα «Απογευματινή» ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι: "Η ενέργεια ήταν και παραμένει στην κορυφή των προτεραιοτήτων μας. Ιδιαίτερα σήμερα, που ο κόσμος βιώνει μια πρωτοφανή οικονομική κρίση και το ενδιαφέρον μοιραία στρέφεται στην προσπάθεια να περιοριστούν οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, η ενέργεια πρέπει να ανέβει ακόμα ψηλότερα στο δημόσιο διάλογο".
Παράλληλα, τόνισε: "η πολιτική μας για την ενέργεια δίνει έμφαση στο φυσικό αέριο. Ενισχύουμε τη θέση της χώρας μας στη διεθνή αγορά και διευκολύνουμε τη διείσδυση του φυσικού αερίου σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας. Έτσι προχωρούμε με τις μεγάλες διακρατικές συμφωνίες όπως είναι ο ITGI, o South Stream, ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου διπλής ροής Κομοτηνή-Χάσκοβο, που καθιστούν τη χώρα μας πρωταγωνιστή των ενεργειακών εξελίξεων στην περιοχή".
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης "την ίδια στιγμή υλοποιείται ένα σημαντικό και ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στο εσωτερικό της χώρας, με στόχο, μέσα στο 2009, να αποκτήσουν φυσικό αέριο 85.000 επιπλέον νοικοκυριά και στα τέλη του 2010, ένα εκατομμύριο πολίτες να συνδέονται με φυσικό αέριο. Ενδεικτικά αναφέρω την αναβάθμιση του σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, την επέκταση του ΕΣΦΑ στην Πελοπόννησο και την Εύβοια, τη διείσδυση του φυσικού αερίου στην Κρήτη, τη σύσταση 3 νέων εταιρειών παροχής αερίου στις περιφέρειες Αν. Μακεδονίας & Θράκης, Κ. Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας".
Αναφερόμενος στις διαρθρωτικές αλλαγές σημείωσε πως σε σχέση με τη ΔΕΠΑ "αναμένουμε οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης, μέχρι το τέλος Αυγούστου, να φέρουν συγκεκριμένες προτάσεις για το μοντέλο εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή. Στην όλη διαδικασία, προφανώς, θα λάβουμε υπόψη μας παράγοντες, όπως είναι η ομαλή λειτουργία της αγοράς, η εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου και φυσικά το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για το δημόσιο".
Παράλληλα, τόνισε: "η πολιτική μας για την ενέργεια δίνει έμφαση στο φυσικό αέριο. Ενισχύουμε τη θέση της χώρας μας στη διεθνή αγορά και διευκολύνουμε τη διείσδυση του φυσικού αερίου σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας. Έτσι προχωρούμε με τις μεγάλες διακρατικές συμφωνίες όπως είναι ο ITGI, o South Stream, ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός φυσικού αερίου διπλής ροής Κομοτηνή-Χάσκοβο, που καθιστούν τη χώρα μας πρωταγωνιστή των ενεργειακών εξελίξεων στην περιοχή".
Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης "την ίδια στιγμή υλοποιείται ένα σημαντικό και ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα στο εσωτερικό της χώρας, με στόχο, μέσα στο 2009, να αποκτήσουν φυσικό αέριο 85.000 επιπλέον νοικοκυριά και στα τέλη του 2010, ένα εκατομμύριο πολίτες να συνδέονται με φυσικό αέριο. Ενδεικτικά αναφέρω την αναβάθμιση του σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, την επέκταση του ΕΣΦΑ στην Πελοπόννησο και την Εύβοια, τη διείσδυση του φυσικού αερίου στην Κρήτη, τη σύσταση 3 νέων εταιρειών παροχής αερίου στις περιφέρειες Αν. Μακεδονίας & Θράκης, Κ. Μακεδονίας, Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας".
Αναφερόμενος στις διαρθρωτικές αλλαγές σημείωσε πως σε σχέση με τη ΔΕΠΑ "αναμένουμε οι σύμβουλοι αποκρατικοποίησης, μέχρι το τέλος Αυγούστου, να φέρουν συγκεκριμένες προτάσεις για το μοντέλο εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή. Στην όλη διαδικασία, προφανώς, θα λάβουμε υπόψη μας παράγοντες, όπως είναι η ομαλή λειτουργία της αγοράς, η εφαρμογή του κοινοτικού δικαίου και φυσικά το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για το δημόσιο".
Μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηδάκης αναφέρθηκε και στην αγορά των πετρελαιοειδών επισημαίνοντας ότι "από πολλές και διαφορετικές πλευρές παρουσιάζεται μια εικόνα, η οποία δεν είναι πάντοτε ακριβής. Έχεις την εντύπωση, αν παρακολουθείς όσα λέγονται, καμιά φορά, ότι δήθεν είμαστε η χώρα με την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη. Δεν συμβαίνει αυτό. Ακόμα και μετά την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης κατά 6 λεπτά, η Ελλάδα παραμένει σταθερά κάτω από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης των «27». Ακόμα και μετά την αύξηση του ειδικού φόρου κατά 6 λεπτά, υπάρχουν ορισμένες χώρες του πρώην Ανατολικού μπλοκ, που έχουν και σήμερα ακριβότερη τη βενζίνη από εμάς. Αυτό, όμως, δε σημαίνει σε καμιά περίπτωση, ότι δεν υπάρχουν δυσλειτουργίες στην αγορά. Δυσλειτουργίες που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε με πολύ συγκεκριμένα μέτρα. Έχουμε μιλήσει γι’ αυτό και τα μέτρα έχουν ξεκινήσει ήδη να υλοποιούνται".