"Κόντρες" αξίας 1,5 δισ. ευρώ στο Καστέλλι
Πέμπτη, 23-Απρ-2009 08:40
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Στην Κρήτη μετατοπίζεται το ενδιαφέρον των μεγάλων ξένων και εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων ενόψει της δημοπράτησης του έργου κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Στη λίστα των υποψήφιων διεκδικητών του έργου μετά την γερμανική Hochtief που συμμετέχει στο σχήμα των μετόχων της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» στα Σπάτα, έρχεται να προστεθεί η γαλλική Aeroports de Paris Management (θυγατρική της Aeroports de Paris Group), στελέχη της οποίας βρέθηκαν τις προηγούμενες ημέρες στην Ελλάδα προκειμένου να πραγματοποιήσουν επαφές ενόψει του διαγωνισμού.
Η Aeroports de Paris Group, δεύτερος τη τάξει όμιλος στον κλάδο της στην Ευρώπη, αναπτύσσει και διαχειρίζεται αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων σήμερα συγκαταλέγονται το Paris-Charles de Gaulle, το Paris-Orly και το Paris-Le Bourget. Πέρυσι πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 2,52 δισ. ευρώ και κέρδη 272 εκατ. ευρώ. Η θυγατρική της Aeroports de Paris Management επικεντρώνεται στην απόκτηση συμμετοχών και παραχώρηση συμβάσεων λειτουργίας αεροδρομίων εκτός Γαλλίας, όπως το Queen Alia στην Ιορδανία, έργο που ανέλαβε μαζί με τον όμιλο J&P.
Δεν αποκλείεται, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, το σχήμα της Aeroports de Paris με τον όμιλο J&P και την προσθήκη του επίσης γαλλικού ομίλου Vinci (ηγείται της κοινοπραξίας «Γέφυρα ΑΕ» που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τη γέφυρα «Χ. Τρικούπης» ενώνοντας το Ρίο με το Αντίρριο) αλλά και ενδεχομένως του ομίλου Ελλάκτωρ, να διεκδικήσει το έργο του νέου αεροδρομίου.
Από την πλευρά της, η γερμανική Hochtief που έχει εκφράσει εδώ και καιρό το ενδιαφέρον της για την εκμετάλλευση αεροδρομίων στην Ελλάδα πλην του ΔΑΑ, δεν αποκλείεται να διεκδικήσει το έργο είτε αυτόνομα, είτε με την συμμετοχή του ομίλου Κοπελούζου ο οποίος ελέγχει το 5% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.
Επιδίωξη του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι να πραγματοποιηθεί εντός Μαΐου η δημοπράτηση του έργου κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι. Μαζί με το νέο οδικό άξονα που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, υπολογίζεται στα 1,5 δισ. ευρώ. Στόχος του υπουργείου είναι ο ανάδοχος να έχει αναδειχθεί μέχρι το τέλος του έτους και εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις, να τεθεί σε λειτουργία το 2014.
Το έργο θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει με το σύστημα της σύμβασης παραχώρησης σε έκταση 6 χιλιάδων στρεμμάτων, ενώ προβλέπεται η ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων και σκιασμένων χώρων στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.
nikos.chrissikopoulos@capital.gr