Τα μερίδια στην αγορά καυσίμων το 2008
Δευτέρα, 23-Μαρ-2009 09:28
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Συρρίκνωση μεριδίων για την πρώτη τριάδα, ανακατατάξεις αλλά και ανατροπές, συνθέτουν το σκηνικό της αγοράς καυσίμων το 2008 σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των εταιρειών.
Στις βενζίνες η Shell διατηρήθηκε στην πρώτη θέση, ενώ η BP υποχώρησε στην τρίτη θέση πίσω από την ΕΚΟ. Shell και BP μαζί πούλησαν περίπου 227 χιλιάδες τόνους λιγότερο από πέρυσι, ενώ το μερίδιο που έχασαν διασκορπίστηκε σε πολλές εταιρείες του κλάδου. Αύξηση πωλήσεων και μεριδίου στη βενζίνη παρουσίασαν η Jet, η Aegean, η Ελίν, η ΕΤΕΚΑ, η Cyclon, η Avin, η Gallon Oil ενώ και η ΕΚΟ εν πολλοίς διατήρησε με μικρή αύξηση τις πωλήσεις της. Όμως σύμφωνα με πληροφορίες, η διατήρηση του μεριδίου της ΕΚΟ συνδυάστηκε με τη σημαντική μείωση της κερδοφορίας της εταιρείας κατά 75%, στοιχείο που μεταφράζεται σε σημαντική μείωση των περιθωρίων.
Συνολικά η αγορά της βενζίνης παρουσίασε συρρίκνωση της τάξης του 2%, ενώ σύμφωνα με πηγές της αγοράς, η μείωση είναι ακόμη μεγαλύτερη για το πρώτο δίμηνο του έτους, φτάνοντας το 7%.
Ειδικά για τη Shell ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι πωλήσεις της στην αμόλυβδη βενζίνη έπεσαν κατά 16,38%, ενώ η υποχώρηση στο σύνολο των καυσίμων έφτασε στο 7,14%. Επιπλέον το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στη βενζίνη, όπου μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχε αδιαμφισβήτητη κυριαρχία, υποχώρησε από το 18,99% στο 16,2%, με τη δεύτερη και την τρίτη εταιρεία να βρίσκονται πλέον σε απόσταση αναπνοής (15,85% ΕΚΟ και 15,8% BP).
Στο σύνολο των καυσίμων, (βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης, κίνησης και μαζούτ) η ΕΚΟ διατήρησε την πρώτη θέση και σε όγκο πωλήσεων αλλά και σε μερίδιο αγοράς. Η θυγατρική των ΕΛΠΕ διατήρησε μερίδιο αγοράς 17,28% (ελαφρά κάμψη από το 17,63% το 2007), ενώ σε όγκους πούλησε 94.546 τόνους λιγότερο εξαιτίας της σημαντικής μείωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και το μαζούτ.
Στο μέσον της αγοράς δηλαδή στις εταιρείες που ακολουθούν την πρώτη τριάδα και μέχρι την πρώτη δεκάδα, παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων και των μεριδίων, κάτι που δε συμβαίνει στις μικρότερες εταιρείες με μερίδιο χαμηλότερο του 2%.
Για το θέρμανσης τέλος, οι πωλήσεις ήταν σημαντικά χαμηλότερες για όλες τις εταιρείες καθώς πουλήθηκαν 418 χιλιάδες τόνοι λιγότεροι. Η μεγαλύτερη μείωση ήρθε για το leader της αγοράς την ΕΚΟ, που πούλησε 90 χιλιάδες τόνους λιγότερους, ενώ ακολουθούν: BP 89 χιλιάδες τόνοι λιγότεροι, AVIN 67 χιλιάδες τόνοι, Aegean 28 χιλ. τόνοι και Ελίν 21 χιλιάδες τόνοι.
Πίνακας - μερίδια αγοράς
Συρρίκνωση μεριδίων για την πρώτη τριάδα, ανακατατάξεις αλλά και ανατροπές, συνθέτουν το σκηνικό της αγοράς καυσίμων το 2008 σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις των εταιρειών.
Στις βενζίνες η Shell διατηρήθηκε στην πρώτη θέση, ενώ η BP υποχώρησε στην τρίτη θέση πίσω από την ΕΚΟ. Shell και BP μαζί πούλησαν περίπου 227 χιλιάδες τόνους λιγότερο από πέρυσι, ενώ το μερίδιο που έχασαν διασκορπίστηκε σε πολλές εταιρείες του κλάδου. Αύξηση πωλήσεων και μεριδίου στη βενζίνη παρουσίασαν η Jet, η Aegean, η Ελίν, η ΕΤΕΚΑ, η Cyclon, η Avin, η Gallon Oil ενώ και η ΕΚΟ εν πολλοίς διατήρησε με μικρή αύξηση τις πωλήσεις της. Όμως σύμφωνα με πληροφορίες, η διατήρηση του μεριδίου της ΕΚΟ συνδυάστηκε με τη σημαντική μείωση της κερδοφορίας της εταιρείας κατά 75%, στοιχείο που μεταφράζεται σε σημαντική μείωση των περιθωρίων.
Ειδικά για τη Shell ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι πωλήσεις της στην αμόλυβδη βενζίνη έπεσαν κατά 16,38%, ενώ η υποχώρηση στο σύνολο των καυσίμων έφτασε στο 7,14%. Επιπλέον το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στη βενζίνη, όπου μέχρι πριν λίγα χρόνια υπήρχε αδιαμφισβήτητη κυριαρχία, υποχώρησε από το 18,99% στο 16,2%, με τη δεύτερη και την τρίτη εταιρεία να βρίσκονται πλέον σε απόσταση αναπνοής (15,85% ΕΚΟ και 15,8% BP).
Στο σύνολο των καυσίμων, (βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης, κίνησης και μαζούτ) η ΕΚΟ διατήρησε την πρώτη θέση και σε όγκο πωλήσεων αλλά και σε μερίδιο αγοράς. Η θυγατρική των ΕΛΠΕ διατήρησε μερίδιο αγοράς 17,28% (ελαφρά κάμψη από το 17,63% το 2007), ενώ σε όγκους πούλησε 94.546 τόνους λιγότερο εξαιτίας της σημαντικής μείωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και το μαζούτ.
Στο μέσον της αγοράς δηλαδή στις εταιρείες που ακολουθούν την πρώτη τριάδα και μέχρι την πρώτη δεκάδα, παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων και των μεριδίων, κάτι που δε συμβαίνει στις μικρότερες εταιρείες με μερίδιο χαμηλότερο του 2%.
Για το θέρμανσης τέλος, οι πωλήσεις ήταν σημαντικά χαμηλότερες για όλες τις εταιρείες καθώς πουλήθηκαν 418 χιλιάδες τόνοι λιγότεροι. Η μεγαλύτερη μείωση ήρθε για το leader της αγοράς την ΕΚΟ, που πούλησε 90 χιλιάδες τόνους λιγότερους, ενώ ακολουθούν: BP 89 χιλιάδες τόνοι λιγότεροι, AVIN 67 χιλιάδες τόνοι, Aegean 28 χιλ. τόνοι και Ελίν 21 χιλιάδες τόνοι.
Πίνακας - μερίδια αγοράς
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|