Ταχεία ανάπτυξη στην ελληνική αγορά αναψυκτικών
Πέμπτη, 14-Αυγ-2008 09:41
Στη δημοσιότητα έδωσε η Research and Markets την τριμηνιαία έκθεσή της για την ελληνική αγορά τροφίμων και ποτών, για το γ’ τρίμηνο του 2008.
Η έκθεση επισημαίνει ότι «η ελληνική αγορά των αναψυκτικών, η οποία έδειχνε σημάδια κορεσμού ήδη πριν από μερικά χρόνια, τώρα παρουσιάζει ρυθμούς ανάπτυξης υψηλότερους από τον δυτικοευρωπαϊκό μέσο όρο».
Όπως επισημαίνεται, στην ελληνική αγορά των αναψυκτικών παρατηρείται έντονη συγκέντρωση και κυριαρχείται από προϊόντα των The Coca-Cola Co. και Pepsi Co. Ωστόσο, η καινοτομία των προϊόντων και η αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος έχει αυξήσει την κατά κεφαλή κατανάλωση και η τάση αυτή προβλέπεται να συνεχιστεί».
Σημειώνεται ακόμη ότι «τον Μάιο του 2008, η Coca-Cola 3Ε ανακοίνωσε αυξημένες πωλήσεις στην Ελλάδα κατά 7,0% για το 2007. Αυτό ακολούθησε την αύξηση κατά 3,1% του 2006 και μπορεί να συγκριθεί με την περίοδο μεταξύ 2003 και 2005, όταν ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας είχε μειωθεί κατά 2%. Αυτό είχε οδηγήσει άλλωστε και σε συμπεράσματα ότι η ελληνική αγορά αναψυκτικών ήταν πλήρως ανεπτυγμένη».
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, «η πρόσφατη ενίσχυση των σχετικών μεγεθών δείχνει ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει και ότι τα ‘κατάλληλα’ προϊόντα ακόμη βρίσκουν ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό».
«Όπως συμβαίνει και σε άλλες ώριμες αγορές των αναψυκτικών», σημειώνει η Research and Markets, «οι Έλληνες καταναλωτές στρέφονται πλέον μακριά από αεριούχα αναψυκτικά, τα οποία θεωρούνται ανθυγιεινά και προτιμούν αντί αυτών χυμούς και εμφιαλωμένο νερό. Η Ελλάδα είναι από τις κύριες παραγωγούς φρούτων στην Ευρώπη και ο κλάδων των φυσικών χυμών έχει ιδιαίτερη σημασία». «Αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή τόσο η Coca-Cola 3Ε όσο και η Pepsi Bottling Group», αναφέρεται στην έκθεση.
Ιδιαίτερα για την Coca-Cola 3E και τα προϊόντα Amita, η έκθεση επισημαίνει ότι «πρόσφατες καινοτομίες, οι οποίες επικεντρώνονται σε προϊόντα που θεωρούνται υγιεινά και ωφέλιμα, είναι πιθανό να είναι ένας από τους παράγοντες που έχουν υποστηρίξει την ανάπτυξη της εταιρείας κατά τα τελευταία δύο χρόνια».
Ωστόσο, εκτιμά η Research and Markets, «παρά την αυξανόμενη σημασία της κατηγορίας των χυμών, τα αναψυκτικά τύπου ‘cola’ εξακολουθούν να κυριαρχούν στην ελληνική αγορά».
«Το λανσάρισμα της Coke Zero το 2006, το οποίο δεν περιέχει ζάχαρη και απευθύνεται σε άρρενες καταναλωτές, συνέβαλε επίσης σε αύξηση των πωλήσεων της Coca-Cola 3Ε το 2006 και το 2007» και «οι συνεχείς καινοτομίες στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών είναι επίσης πιθανό να παίζουν εν μέρει ρόλο στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς», όπως αναφέρεται στην έκθεση.