Το Σεπτέμβρη η υπογραφή της σύμβασης ΟΛΠ-Cosco Pacific
Τετάρτη, 30-Ιουλ-2008 09:39
Του Κώστα Νάνου
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και “Cosco Pacific” για το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων που αναμένεται να υπογραφεί εντός του Σεπτεμβρίου.
Ένα από τα βασικά σημεία των διαπραγματεύσεων σήμερα ανάμεσα στη διοίκηση του Οργανισμού και τους εκπροσώπους του κινεζικού κολοσσού, αφορά στην κατασκευή του προβλήτα 3 με κεφάλαια της Cosco, που συνιστά και προϋπόθεση για την αύξηση του χρόνου παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε 35 από 30 χρόνια. Ακριβώς όμως επειδή εκκρεμεί μια προσφυγή που έχει κατατεθεί από το Δήμο Περάματος αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς όρους για την κατασκευή του προβλήτα και έχει μπει "μπλόκο" στην κατασκευή της, η Cosco απαιτεί να μπει όρος στη σύμβαση περί χρονικής επέκτασης της παραχώρησης στα 35 χρόνια, στην περίπτωση εκείνη που δεν προχωρήσει η κατασκευή του προβλήτα με υπαιτιότητα άλλων.
Επίσης, ένα ακόμη βασικό θέμα που συνιστά αντικείμενο διαπραγματεύσεων σχετίζεται με την υποχρέωση -βάσει της διακήρυξης του διαγωνισμού- εκ μέρους της Cosco να χρησιμοποιήσει για ένα διάστημα 12 + 6 μήνες το προσωπικό του ΟΛΠ στον προβλήτα 2. Μέχρι δηλαδή να ανακατασκευαστεί ο προβλήτας 1 που θα παραμείνει υπό τη διαχείριση του ΟΛΠ, η Cosco να απασχολεί τους εργαζομένους στον προβλήτα 2 που θα της παραχωρηθεί. Ωστόσο, η κινεζική εταιρεία θέλει εγγυήσεις ότι θα επιτευχθούν οι παραγωγικότητες, καθώς οι απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων συνεχίζονται.
Όσο δε για την δεκαετή σύμβαση του ΟΛΠ με τη MSC (Mediterranean Shipping Company), η οποία λήγει το 2012 και βρίσκεται επί του παρόντος στο "μικροσκόπιο" της Επιτροπής Ανταγωνισμού με την κατηγορία περί κάθετης σύμπραξης και κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης, η διοίκηση του Οργανισμού διαβεβαιώνει την Cosco, πως εντός 15 ημερών θα εκδοθεί το σχετικό πόρισμα και όλα δείχνουν πως θα είναι αθωωτικό για τον ΟΛΠ.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Νίκος Αναστασόπουλος, μιλώντας στο Capital.gr αναφορικά με τις διαπραγματεύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, τόνισε πως αυτές προχωράνε κανονικά σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό της διοίκησης, εκτιμώντας ότι το τελικό σχέδιο της σύμβασης θα υπογραφεί εντός του Σεπτεμβρίου και οι διεργασίες (Ελεγκτικό Συνέδριο και κύρωση από τη Βουλή) θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Βάσει των όσων προβλέπονται στο επιχειρησιακό σχέδιο, όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρει ο κ. Αναστασόπουλος "στόχος είναι με την ολοκλήρωση των επενδύσεων έως το 2015 στους προβλήτες 2 και 3 από τη Cosco Pacific και του ΟΛΠ στον προβλήτα 1, ο ΣΕΜΠΟ να διαθέτει συνολική δυναμικότητα 4,7 εκ. teu., Εξέλιξη που θα τον καταστήσει το μεγαλύτερο λιμένα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων στην Αν. Μεσόγειο και θα μετατρέψει τον Πειραιά σε "ηγέτη στη λιμενική βιομηχανία της περιοχής".