Κατατέθηκε το ν/σ για την παραχώρηση των ΣΕΜΠΟ σε ΟΛΘ, ΟΛΠ

Πέμπτη, 28-Φεβ-2008 17:14

Έως και 50 χρόνια μπορούν να υπογραφούν με ιδιώτες οι συμβάσεις παραχώρησης Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) σε ΟΛΠ και ΟΛΘ σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται σε ειδικό νομοσχέδιο που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή το ΥΕΝ  και φέρει τον τίτλο «Κύρωση των συμβάσεων παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) και Θεσσαλονικής (ΟΛΘ), ρυθμίσεις για το προσωπικό της ΟΛΠ και της ΟΛΘ και άλλες διατάξεις”.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, στο τρίτο άρθρο  ο αρχικός χρόνος ισχύος των συμβάσεων που κυρώνονται με τα άρθρα πρώτο και δεύτερο αυξάνεται σε πενήντα έτη. Στην έκθεση σημειώνεται όμως ότι “επαναλαμβάνεται πάντως, για λόγους ασφάλειας δικαίου, ότι το ανώτατο χρονικό όριο των παραχωρήσεων προς τρίτους δεν μπορεί να ξεπερνά το χρονικό διάστημα της παραχώρησης των δικαιωμάτων από το Ελληνικό Δημόσιο προς την ΟΛΠ Α.Ε. και την ΟΛΘ Α Ε, όπως το χρονικό διάστημα αυτό τροποποιείται με την αύξηση του αρχικού χρόνου σε πενήντα έτη”.

Εξάλλου στο τέταρτο, πέμπτο, έκτο και όγδοο άρθρο του νομοσχεδίου θεσμοθετείται το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου στα λιμάνια, ενώ περιλαμβάνονται και διατάξεις για την μετάταξη του προσωπικού.

Ειδικότερα, στην αιτιολογική έρευνα αναφέρεται ότι ως χρόνος αποχώρησης ορίζεται η 31η Δεκεμβρίου του 2009, καθορίζονται τα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση αποχώρησης, ενώ ρυθμίζεται και το θέμα της επανόδου απολυθέντος που δεν πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Στο νομοσχέδιο αναφέρεται επίσης ότι η Ο.Λ.Π. Α.Ε. και η Ο.Λ.Θ. Α.Ε. βαρύνονται αντιστοίχως με την αποκλειστική κάλυψη κάθε κόστους και επιβάρυνσης που προκαλείται από το πρόγραμμα εθελουσίας αποχώρησης των εργαζομένων τους, ώστε να είναι σαφές και ξεκάθαρο ότι το πρόγραμμα δεν επιβαρύνει τους οικείους ασφαλιστικούς φορείς ή λοιπούς οργανισμούς. Το ακριβές ποσό, ο τρόπος απόδοσής του στους ασφαλιστικούς φορείς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την ολοκλήρωση της εθελουσίας αποχώρησης προσδιορίζεται και ρυθμίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Όσον αφορά το πρόγραμμα μετάταξης του προσωπικού, η αιτιολογική έκθεση αναφέρει τα εξής:  Η μετάταξη γίνεται πάντα με την ίδια σχέση εργασίας, σε υπηρεσίες, φορείς ή νομικά πρόσωπα του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα, όπως επίσης και σε εταιρείες που, σύμφωνα με το ν. 3429/2005 δεν βρίσκονται πλέον εντός του Δημόσιου Τομέα, εφόσον κατά το χρόνο της μετάταξης το Δημόσιο εξακολουθεί να κατέχει μετοχές που αποτελούν την πλειοψηφία του μετοχικού τους κεφαλαίου. Οι μετατάξεις γίνονται σε ήδη υφιστάμενες θέσεις ή σε προσωποπαγείς θέσεις, με ταυτόχρονη δέσμευση υφιστάμενης θέσης, ώστε να μην προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό.

Τέλος, στο άρθρο ένατο προβλέπεται η επιβολή Ειδικού Τέλους Ασφάλειας και Προστασίας Λιμενικών Εγκαταστάσεων για κάθε είδους φορτία και εμπορευματοκιβώτια που διακινούνται μέσω εκείνων των ελληνικών λιμένων στους οποίους εφαρμόζεται η κείμενη νομοθεσία για την ενίσχυση της ασφάλειας λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων έναντι παράνομων ενεργειών. 

* Δείτε το πλήρες κείμενο της αιτιολογικής έκθεσης στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία"