Phone banking: Η... τράπεζα του μέλλοντος
Τετάρτη, 27-Φεβ-2008 09:40
Της Έφης Καραγεώργου
Η τράπεζα του μέλλοντος είναι το τηλέφωνο, σταθερό ή κινητό. Και είναι το μέσο που έχουν επιλέξει οι τραπεζίτες για να «στήσουν» τις υπηρεσίες νέας γενιάς. Διότι -σε αντίθεση με το Ίντερνετ- με την τηλεφωνική συσκευή είναι εξοικειωμένη η μεγάλη πλειονότητα του πληθυσμού. Ήδη πολλές τράπεζες επιτρέπουν στους πελάτες τους να πραγματοποιήσουν μέσω του τηλεφώνου -σταθερού ή κινητού- σειρά από συναλλαγές.
Η Εθνική Τράπεζα έχει αναπτύξει μία πλήρη τηλεφωνική υπηρεσία, που με απλό τρόπο, επιτρέπει στον οποιοδήποτε πελάτη, ακόμα και τον αδαή, όχι μόνο να ενημερωθεί αλλά και να προχωρήσει σε τραπεζικές συναλλαγές. Για παράδειγμα να «σηκώσει» χρήματα από τον λογαριασμό του για να πληρώσει την πιστωτική του κάρτα, ή να κάνει μεταφορά κεφαλαίων κλπ.
«Το phone banking φέρνει την τράπεζα στο χέρι σας» λέει χαρακτηριστικά μιλώντας στο Capital.gr ο κ. Δημήτρης Παυλάκης, διευθυντής ηλεκτρονικών εργασιών και εναλλακτικών δικτύων της Εθνικής Τράπεζας.
Η τράπεζα του μέλλοντος είναι το τηλέφωνο, σταθερό ή κινητό. Και είναι το μέσο που έχουν επιλέξει οι τραπεζίτες για να «στήσουν» τις υπηρεσίες νέας γενιάς. Διότι -σε αντίθεση με το Ίντερνετ- με την τηλεφωνική συσκευή είναι εξοικειωμένη η μεγάλη πλειονότητα του πληθυσμού. Ήδη πολλές τράπεζες επιτρέπουν στους πελάτες τους να πραγματοποιήσουν μέσω του τηλεφώνου -σταθερού ή κινητού- σειρά από συναλλαγές.
Η Εθνική Τράπεζα έχει αναπτύξει μία πλήρη τηλεφωνική υπηρεσία, που με απλό τρόπο, επιτρέπει στον οποιοδήποτε πελάτη, ακόμα και τον αδαή, όχι μόνο να ενημερωθεί αλλά και να προχωρήσει σε τραπεζικές συναλλαγές. Για παράδειγμα να «σηκώσει» χρήματα από τον λογαριασμό του για να πληρώσει την πιστωτική του κάρτα, ή να κάνει μεταφορά κεφαλαίων κλπ.
«Το phone banking φέρνει την τράπεζα στο χέρι σας» λέει χαρακτηριστικά μιλώντας στο Capital.gr ο κ. Δημήτρης Παυλάκης, διευθυντής ηλεκτρονικών εργασιών και εναλλακτικών δικτύων της Εθνικής Τράπεζας.
Πρόκειται δε, για μια υπηρεσία που αναπτύσσεται δυναμικά (400% ρυθμός ανάπτυξης σε ετήσια βάση).
Ενώ όπως επισημαίνει σήμερα το 50% των συναλλαγών -που μεταφράζονται κατά μέσο σε 10 εκατομμύρια συναλλαγές το μήνα-, διενεργούνται μέσω των εναλλακτικών δικτύων της τράπεζας.
Σε ό,τι αφορά το phone banking ο συναλλασσόμενος μπορεί με τη χρήση του τηλεφώνου του να πάρει απαντήσεις ή να προχωρήσει σε συναλλαγές, δίνοντας απλώς φωνητικές εντολές, ακολουθώντας το μενού της τράπεζας. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει μεγάλη ανταπόκριση από ηλικιωμένους, καθώς και από άτομα με κινητικά προβλήματα.
Η στρατηγική που ακολουθεί η ΕΤΕ στηρίζεται σε τρεις πυλώνες, όπως μας λέει ο κ. Παυλάκης: Ποιότητα, ταχύτητα με χρήση τεχνολογίας αιχμής και κυρίως ασφάλεια. Το συγκεκριμένο σύστημα της ΕΤΕ είναι εύκολο στη χρήση, πλήρες από άποψη υπηρεσιών και απόλυτα ασφαλές, ώστε να αποτελέσει αντίβαρο στα παραδοσιακά καταστήματα.
Παράλληλα, στόχος της τράπεζας είναι να εκπαιδευτούν οι πελάτες, ώστε αφενός να μην φοβούνται τα εναλλακτικά δίκτυα και αφετέρου να γνωρίσουν τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρουν. Ειδικά για το θέμα της ασφάλειας ο κ. Παυλάκης επισημαίνει ότι ο χρήστης εφοδιάζεται με μία συσκευή e-code, που δημιουργεί κωδικούς μίας χρήσης. Κάθε συσκευή e-code συνδέεται με έναν κωδικό χρήστη και έτσι ακόμα και στην περίπτωση που κλαπεί δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τρίτο άτομο.
Οι κωδικοί μιας χρήσης που «γεννά» βασίζονται στο πρότυπο 3DES το οποίο είναι πρακτικά απαραβίαστο διότι δεν αντιγράφεται. Και κυρίως οι παραγόμενοι κωδικοί έχουν διάρκεια ζωής μόλις 32 δευτερολέπτων, οπότε ακόμα και αν υποκλαπούν δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Ο πελάτης της τράπεζας καλώντας το 181818 μπορεί να πληροφορηθεί για τα προϊόντα και υπηρεσίες της ΕΤΕ ή να προχωρήσει σε συναλλαγή. Η ενημέρωση είναι απολύτως κατανοητή και ο πελάτης κατευθύνεται βήμα- βήμα στην ολοκλήρωση της εργασίας που επιθυμεί.
Πάντως και ο Αιγύπτιος μεγιστάνας Naquib Sawiris σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου στο Κάιρο δήλωσε ότι "η τράπεζα που θα φτιάξει θα έχει ως βασικό δίκτυο διανομής το Mobile banking".