Καθυστερήσεις στην εθελούσια του ΟΛΠ
Παρασκευή, 08-Φεβ-2008 08:48
Του Στέλιου Κράλογλου
Με καθυστέρηση κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τις ρυθμίσεις για την εθελουσία έξοδο και τις μετατάξεις που είχε παρουσιάσει η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Παρά το γεγονός ότι στην κυβερνητική επιτροπή είχε λάβει τη μορφή του επείγοντος, το νομοσχέδιο θα κατατεθεί τελικά με σημαντική καθυστέρηση καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προστίθενται ρυθμίσεις μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Εκτιμήσεις συνδικαλιστικών παραγόντων αποδίδουν την καθυστέρηση στη χρονική συγκυρία κατά την οποία προωθούνται σχέδια εθελούσιας εξόδου σε πολλές δημόσιες επιχειρήσεις.
Το πρόγραμμα της εθελούσιας θα εξελιχθεί σε περίοδο πέντε ετών, από 1-1-2010 έως 31-12-2014, ενώ οι μετατάξεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31-12-2010.
Τόσο η εθελούσια έξοδος όσο και οι μετατάξεις αφορούν τους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί στους ΟΛΠ και ΟΛΘ πριν από τον Μάιο του 1999, οπότε οι δύο οργανισμοί μετατράπηκαν σε ανώνυμες εταιρείες.
Την ίδια ώρα παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα στην αγορά από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών.
Πολλές βιοτεχνίες εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών υπολειτουργούν και δίνουν άδειες στο προσωπικό τους, ενώ όσοι καταφέρνουν να ξεφορτώσουν υλικό στον Αστακό και σε άλλα μικρότερα λιμάνια, πληρώνουν 750 - 900 ευρώ για τη μεταφορά του κάθε κοντέινερ στην Αθήνα.
Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΒΕΑ), Π. Ραβάνης, συμπληρώνει ότι ελλείψεις πρώτων υλών αντιμετωπίζουν οι κλωστοϋφαντουργίες, ενώ άδειασαν οι αποθήκες των εταιρειών που κατασκευάζουν επώνυμα έτοιμα ενδύματα στην Κίνα και χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό σταθμό για την εξαγωγή τους κυρίως στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Ζημία υφίσταται και ο ΟΛΘ ο οποίος στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την αρχή του χρόνου έχει «δει» να μειώνεται κατά 40% η κίνηση στα εμπορευματοκιβώτια, κατά 15% στο χύδην φορτίο και κατά 25% στα χαλυβουργικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Β. Θωμαϊδης τονίζει τη μεγάλη πίεση που υφίσταται ο σύνδεσμος από τα μέλη του.
Με καθυστέρηση κατατίθεται την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή το σχέδιο νόμου με τις ρυθμίσεις για την εθελουσία έξοδο και τις μετατάξεις που είχε παρουσιάσει η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Παρά το γεγονός ότι στην κυβερνητική επιτροπή είχε λάβει τη μορφή του επείγοντος, το νομοσχέδιο θα κατατεθεί τελικά με σημαντική καθυστέρηση καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι θα προστίθενται ρυθμίσεις μέχρι και την τελευταία στιγμή.
Εκτιμήσεις συνδικαλιστικών παραγόντων αποδίδουν την καθυστέρηση στη χρονική συγκυρία κατά την οποία προωθούνται σχέδια εθελούσιας εξόδου σε πολλές δημόσιες επιχειρήσεις.
Το πρόγραμμα της εθελούσιας θα εξελιχθεί σε περίοδο πέντε ετών, από 1-1-2010 έως 31-12-2014, ενώ οι μετατάξεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31-12-2010.
Τόσο η εθελούσια έξοδος όσο και οι μετατάξεις αφορούν τους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί στους ΟΛΠ και ΟΛΘ πριν από τον Μάιο του 1999, οπότε οι δύο οργανισμοί μετατράπηκαν σε ανώνυμες εταιρείες.
Την ίδια ώρα παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα στην αγορά από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών.
Πολλές βιοτεχνίες εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών υπολειτουργούν και δίνουν άδειες στο προσωπικό τους, ενώ όσοι καταφέρνουν να ξεφορτώσουν υλικό στον Αστακό και σε άλλα μικρότερα λιμάνια, πληρώνουν 750 - 900 ευρώ για τη μεταφορά του κάθε κοντέινερ στην Αθήνα.
Ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΒΕΑ), Π. Ραβάνης, συμπληρώνει ότι ελλείψεις πρώτων υλών αντιμετωπίζουν οι κλωστοϋφαντουργίες, ενώ άδειασαν οι αποθήκες των εταιρειών που κατασκευάζουν επώνυμα έτοιμα ενδύματα στην Κίνα και χρησιμοποιούν την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό σταθμό για την εξαγωγή τους κυρίως στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Ζημία υφίσταται και ο ΟΛΘ ο οποίος στο διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την αρχή του χρόνου έχει «δει» να μειώνεται κατά 40% η κίνηση στα εμπορευματοκιβώτια, κατά 15% στο χύδην φορτίο και κατά 25% στα χαλυβουργικά, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Β. Θωμαϊδης τονίζει τη μεγάλη πίεση που υφίσταται ο σύνδεσμος από τα μέλη του.