Μετοχές και προσλήψεις, κίνητρα για εθελούσια σε ΟΛΠ και ΟΛΘ
Τρίτη, 29-Ιαν-2008 13:35
Του Στέλιου Κράλογλου
Σημαντικά επιπλέον κίνητρα προκειμένου οι εργαζόμενοι στους ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να αξιοποιήσουν το «πακέτο» που παρουσιάζει η κυβέρνηση για αποχώρησή τους από τους σταθμούς ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης μετά τη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής η οποία ενέκρινε το νομοσχέδιο για την εθελούσια έξοδο και τις μετατάξεις των εργαζομένων.
Όπως είπε ο κ. Βουλγαράκης μεταξύ των κινήτρων προβλέπεται η διάθεση μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε προνομιακή τιμή (σύμφωνα με πληροφορίες στο 1/3 της χρηματιστηριακής τους αξίας) σε όσους αποφασίσουν να κάνουν χρήση των ρυθμίσεων, ενώ προβλέπεται και η πρόσληψη παιδιών των εργαζομένων εφόσον πληρούν ορισμένα κριτήρια σε ποσοστό 10%. Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί προς ψήφιση τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
Το πρόγραμμα της εθελούσιας θα εξελιχθεί σε περίοδο πέντε ετών, από 1-1-2010 έως 31-12-2014, ενώ οι μετατάξεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31-12-2010.
Τόσο η εθελούσια έξοδος όσο και οι μετατάξεις αφορούν τους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί στους ΟΛΠ και ΟΛΘ πριν από τον Μάιο του 1999, οπότε οι δύο οργανισμοί μετατράπηκαν σε ανώνυμες εταιρείες.
Παρά τη γενική αναταραχή και τον προβληματισμό που εκφράζουν για τις εξελίξεις οι παραγωγικοί φορείς της χώρας η κυβέρνηση εκτιμά ότι στους δύο διαγωνισμούς θα δηλώσουν συμμετοχή μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και port operators με την μορφή κοινοπραξιών.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στους διαγωνισμούς φημολογείται πως θα εμφανίσουν όμιλοι όπως: Cosco, MSC, Maersk, Dubai Ports World, Hutchison, PSA, Eurogate, Evergeen, Zim, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορεί να μην υπάρξουν και εκπλήξεις όταν κατατεθούν οι τελικές προσφορές. Οι ανάδοχοι των ΣΕΜΠΟ θα πρέπει να καταβάλουν εξ αρχής 50 εκατ. ευρώ, ετήσιο ενοίκιο για τις υποδομές της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ, καθώς και ένα ποσοστό επί του κύκλου εργασιών τους, το οποίο δεν θα πρέπει να είναι μικρότερο από το 70% του επιχειρηματικού σχεδίου που θα υποβάλουν.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να έχουν ολοκληρωθεί οι δύο διαγωνισμοί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2008 και να εγκατασταθούν άμεσα οι ανάδοχοι στα δύο λιμάνια, ενώ, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκης, στο δεύτερο εξάμηνο θα ακολουθήσει ο δεύτερος κύκλος της μεταρρύθμισης στα λιμάνια. Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει την ομαδοποίηση λιμανιών και την είσοδο όσων από αυτά συγκεντρώνουν τα απαραίτητα κριτήρια στο χρηματιστήριο.
Σημαντικά επιπλέον κίνητρα προκειμένου οι εργαζόμενοι στους ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να αξιοποιήσουν το «πακέτο» που παρουσιάζει η κυβέρνηση για αποχώρησή τους από τους σταθμούς ανακοίνωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βουλγαράκης μετά τη συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής η οποία ενέκρινε το νομοσχέδιο για την εθελούσια έξοδο και τις μετατάξεις των εργαζομένων.
Όπως είπε ο κ. Βουλγαράκης μεταξύ των κινήτρων προβλέπεται η διάθεση μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ σε προνομιακή τιμή (σύμφωνα με πληροφορίες στο 1/3 της χρηματιστηριακής τους αξίας) σε όσους αποφασίσουν να κάνουν χρήση των ρυθμίσεων, ενώ προβλέπεται και η πρόσληψη παιδιών των εργαζομένων εφόσον πληρούν ορισμένα κριτήρια σε ποσοστό 10%. Το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί προς ψήφιση τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι σε πρωινό του δημοσίευμα με τίτλο το Capital.gr ανέφερε τα εξής: Περίπου 330 εργαζόμενοι στους ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ και του ΟΛΘ υπολογίζει η κυβέρνηση ότι θα κάνουν χρήση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου και οι πρώτες εκτιμήσεις ανεβάζουν το ύψος των αποζημιώσεων μεταξύ 230.000 – 250.000 ευρώ.
Παρά τις προγραμματιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και των μόνιμων εργαζόμενων την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να ολοκληρώσει τους διαγωνισμούς παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ και να καταθέσει τις επόμενες μέρες στη Βουλή τη νομοθετική ρύθμιση που αφορά τους εργαζόμενους στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Παρά τις προγραμματιζόμενες κινητοποιήσεις των λιμενεργατών και των μόνιμων εργαζόμενων την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη η κυβέρνηση εμφανίζεται αποφασισμένη να ολοκληρώσει τους διαγωνισμούς παραχώρησης των ΣΕΜΠΟ και να καταθέσει τις επόμενες μέρες στη Βουλή τη νομοθετική ρύθμιση που αφορά τους εργαζόμενους στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Το πρόγραμμα της εθελούσιας θα εξελιχθεί σε περίοδο πέντε ετών, από 1-1-2010 έως 31-12-2014, ενώ οι μετατάξεις θα έχουν ολοκληρωθεί έως τις 31-12-2010.
Τόσο η εθελούσια έξοδος όσο και οι μετατάξεις αφορούν τους εργαζόμενους που είχαν προσληφθεί στους ΟΛΠ και ΟΛΘ πριν από τον Μάιο του 1999, οπότε οι δύο οργανισμοί μετατράπηκαν σε ανώνυμες εταιρείες.
Παρά τη γενική αναταραχή και τον προβληματισμό που εκφράζουν για τις εξελίξεις οι παραγωγικοί φορείς της χώρας η κυβέρνηση εκτιμά ότι στους δύο διαγωνισμούς θα δηλώσουν συμμετοχή μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες και port operators με την μορφή κοινοπραξιών.
Ενδιαφέρον για συμμετοχή στους διαγωνισμούς φημολογείται πως θα εμφανίσουν όμιλοι όπως: Cosco, MSC, Maersk, Dubai Ports World, Hutchison, PSA, Eurogate, Evergeen, Zim, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μπορεί να μην υπάρξουν και εκπλήξεις όταν κατατεθούν οι τελικές προσφορές. Οι ανάδοχοι των ΣΕΜΠΟ θα πρέπει να καταβάλουν εξ αρχής 50 εκατ. ευρώ, ετήσιο ενοίκιο για τις υποδομές της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ, καθώς και ένα ποσοστό επί του κύκλου εργασιών τους, το οποίο δεν θα πρέπει να είναι μικρότερο από το 70% του επιχειρηματικού σχεδίου που θα υποβάλουν.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να έχουν ολοκληρωθεί οι δύο διαγωνισμοί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2008 και να εγκατασταθούν άμεσα οι ανάδοχοι στα δύο λιμάνια, ενώ, σύμφωνα με τα όσα έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Βουλγαράκης, στο δεύτερο εξάμηνο θα ακολουθήσει ο δεύτερος κύκλος της μεταρρύθμισης στα λιμάνια. Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει την ομαδοποίηση λιμανιών και την είσοδο όσων από αυτά συγκεντρώνουν τα απαραίτητα κριτήρια στο χρηματιστήριο.