Οι άξονες του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ

Τετάρτη, 19-Δεκ-2007 00:27

Του Μηνά Τσαμόπουλου


Η   για προκήρυξη πλειοδοτικού διαγωνισμού  για την παραχώρηση σε ιδιώτες  των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων  του ΟΛΠ  και ΟΛΘ έφερε στο επίκεντρο του επιχειρηματικού και χρηματιστηριακού ενδιαφέροντος τα δύο λιμάνια. Τα φώτα είναι στραμμένα  κυρίως στο λιμάνι του Πειραιά καθώς -κυρίως γιατί λόγω του μεγέθους του- θα δρομολογήσει τις εξελίξεις τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε εργασιακό επίπεδο.


Η πορεία προς την ποιοτική και λειτουργική αναβάθμιση του ΟΛΠ συνεχίζεται, καθώς τα έργα υποδομής και ανωδομής εξελίσσονται αν και όχι με τους αναμενόμενους ρυθμούς. Λόγω δυσλειτουργίας στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού αφενός και αφετέρου του γενικότερου δύσκαμπτου πλαισίου λειτουργίας και προμηθειών που επιβάλλουν ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες, οι επενδύσεις ανήρθαν σε 12,1 εκατ. ευρώ το 2007, έναντι προϋπολογισμού 45,8 εκατ. ευρώ. 

 

Όπως έχει επισημάνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., Νϊκος Αναστασόπουλος οι παρατηρούμενες καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες επιβάλλουν την αναπροσαρμογή του χρονοδιαγράμματος του επενδυτικού σχεδίου και παράλληλα δημιουργούν σημαντικές δυσχέρειες στην υλοποίηση των επιμέρους στόχων.

 

Για όσο διάστημα οι δυσλειτουργίες και οι στρεβλώσεις που δημιουργούνται από το θεσμικό και λειτουργικό πλαίσιο συνεχίζονται, οι στρατηγικοί και άλλοι στόχοι του Οργανισμού θα καθυστερούν στην υλοποίηση με απροσδιόριστες συνέπειες στην ανταγωνιστικότητα του Οργανισμού.

 

Στο πλαίσιο των ανωτέρω αναθεωρήθηκε το Επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού λαμβάνοντας υπόψη νέα κοστολογικά δεδομένα, ενώ παράλληλα προσαρμόστηκε το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων το οποίο για την περίοδο 2008-2012 προβλέπει επενδύσεις της τάξης των  499 εκατ. ευρώ, με το 68% να προορίζονται για το ΣΕΜΠΟ. Ενώ μόνο για το 2008 προβλέπονται δαπάνες επενδύσεων ύψους 54,8 εκατ. ευρώ.

 

Ο Οργανισμός με ανανεωμένο διοικητικό συμβούλιο ήδη προχωράει τις διαδικασίες για προμήθεια εξοπλισμού σε Γ/Γ και μηχανήματα Στοιβασίας της Προβλήτας Ι που βρίσκεται υπό επέκταση και η οποία με την ολοκλήρωσή της θα αυξήσει την δυναμικότητα του ΣΕΜΠΟ κατά περίπου ενός εκ. TEU. Ενώ οι προαναφερθείσες καθυστερήσεις των 4-6 μηνών καθυστερούν ισόχρονα την ολοκλήρωση της Προβλήτας Ι και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 1ο τρίμηνο του 2009.

 

Παράλληλα σε φάση αξιολόγησης βρίσκεται το έργο του Νέου Εκθεσιακού Κέντρου, ενώ έχει ήδη ανατεθεί και θα ξεκινήσει άμεσα η εκβάθυνση του Κεντρικού λιμανιού κόστους 7 εκατ. ευρώ συμβάλλοντας στη λειτουργική αναβάθμιση του λιμανιού ανταποκρινόμενοι σε πάγιο αίτημα των χρηστών. Στο επενδυτικό πρόγραμμα προβλέπονται και 3,6 εκατ. ευρώ για την επέκταση Κανέλου που θα δώσει νέα ώθηση στη Κρουαζιέρα.

 

Κεντρικό Λιμάνι

 

Ειδικά στο Κεντρικό λιμάνι και για την εξυπηρέτηση των επιβατών οι πρόσφατες ποιοτικές και λειτουργικές παρεμβάσεις τα δύο τελευταία έτη με
• την κατασκευή πεζογέφυρας
• την κατασκευή του Σταθμού Αγ. Δημητρίου
• τη δημιουργία Κέντρου Πληροφόρησης (1441),
• την ανάρτηση ηλεκτρονικών πινάκων και οθονών πληροφόρησης,
• την αναβάθμιση και εξωραϊσμό των επιβατικών σταθμών και
• τη δημιουργία υπαίθριων χώρων αναμονής
βελτίωσαν την ποιότητα υπηρεσιών και μετρίασαν σε σημαντικό βαθμό το κενό που είχε δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια βάζοντας σημαντικά θεμέλια για την περαιτέρω βελτίωση και τη μετατροπή του Κεντρικού Λιμένα σε σύγχρονο λιμάνι παροχής προηγμένων επιβατικών υπηρεσιών.

 

Ναυπηγοεπισκευή

 

Σε ό,τι αφορά δε τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Πειραιά στο επενδυτικό σχέδιο προβλέπονται δαπάνες ύψους 5,5 εκατ. ευρώ  για την αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της ζώνης, ενώ ήδη έχει εγκριθεί δαπάνη ύψους 3,8 εκατ. ευρώ  για την τακτική πενταετή συντήρηση των Πλωτών Δεξαμενών προκειμένου να πιστοποιηθούν από το Νηογνώμονα και να συνεχιστεί η λειτουργία, υποστηρίζοντας με αυτό τον τρόπο τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα της περιοχής.