Σταθερή ζήτηση, πιέσεις στις τιμές: Οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων τον Σεπτέμβριο

Δευτέρα, 10-Νοε-2025 07:30

Σταθερή ζήτηση, πιέσεις στις τιμές: Οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων τον Σεπτέμβριο

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Σταθερές παρέμειναν οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργεί το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΞΕΕ).

Η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων εκτιμάται στο 82%, ποσοστό που κινήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα με τον αντίστοιχο μήνα του 2024 (83,5%), γεγονός που δείχνει διατήρηση της ζήτησης προς το τέλος της θερινής περιόδου.

Αντίθετα, η μέση τιμή διάθεσης δίκλινου δωματίου παρουσίασε μικρή υποχώρηση, διαμορφούμενη στα 147 ευρώ, έναντι 155 ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2024.

Σημειώνεται πως η έρευνα του ΙΤΕΠ πραγματοποιείται κάθε μήνα στο πλαίσιο ενός αντιπροσωπευτικού πάνελ ξενοδοχείων, που καλύπτει όλες τις κατηγορίες και περιφέρειες της χώρας. Οι μεταβλητές που παρακολουθούνται περιλαμβάνουν τη λειτουργία των μονάδων, τα ποσοστά πληρότητας και τις τιμές διάθεσης δωματίων.

Η σταθερή πληρότητα των ξενοδοχείων τον Σεπτέμβριο δείχνει ότι η ζήτηση παραμένει ανθεκτική, παρά τις μεταβαλλόμενες ταξιδιωτικές τάσεις. Η σεζόν επεκτείνεται, όλο και περισσότεροι κλείνουν διακοπές εκτός της υψηλής περιόδου, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, παραμένουν "ανοικτοί" μέχρι και τώρα.

Η μικρή μείωση στις τιμές των δίκλινων δωματίων, όπως σημειώνουν πηγές της αγοράς, ενδεχομένως να αντανακλά είτε μια στρατηγική προσαρμογή των ξενοδόχων για να διατηρήσουν υψηλά ποσοστά πληρότητας, είτε αυξημένο ανταγωνισμό μεταξύ προορισμών. Σε ορισμένες περιοχές, η μείωση τιμών μπορεί να σχετίζεται και με επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου μέσω προσφορών, προκειμένου οι ξενοδόχοι να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες μετά τον Αύγουστο.

Η συλλογή των στοιχείων γίνεται με τη μέθοδο CAWI (Computer-Assisted Web Interviewing), ενώ κατά την επεξεργασία των ερωτηματολογίων εφαρμόζεται τριπλή στάθμιση με βάση την κατηγορία, την περιφέρεια και το μέγεθος κάθε ξενοδοχείου, ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία και η αντιπροσωπευτικότητα των αποτελεσμάτων.