Ανατίθεται μεγάλη μελέτη για το κυκλοφοριακό στην Αθήνα - Ο Κηφισός και οι προτάσεις για νέα έργα
Τετάρτη, 29-Μαϊ-2024 08:16
Της Ελένης Μπότα
Στο τραπέζι βρίσκεται η μελέτη για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στον Κηφισό του μεγαλύτερου σε κυκλοφορία οδικού άξονα στην Ελλάδα, όπου καθημερινά καταγράφονται ουρές χιλιομέτρων.
Η εφιαλτική κατάσταση στον Κηφισό, ο οποίος ξεκινά από Κηφισιά και καταλήγει στον Φαληρικό όρμο, μπαίνει στο επίκεντρο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προχωρώντας σε σύναψη σύμβασης με Τεχνικό Σύμβουλο μέσω διαγωνισμού προκειμένου να αντιμετωπίσει το μεγάλο αυτό κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας
Αντικείμενο της υπόψη σύμβασης Παροχής Υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου είναι η υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης Συγκοινωνιακών Υποδομών (ΕΥΔΕ-ΚΣΣΥ) και της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών (Δ13) σε επίπεδο μελετών για τις απαιτούμενες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Πιο συγκεκριμένα ο Τεχνικός Σύμβουλος αναλαμβάνει για τον Κηφισό τη Μελέτη Κυκλοφοριακής Βελτίωσης στο τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο του ΣΕΦ στο Φάληρο μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης
Όπως αναφέρεται στην απόφαση, βασικό λοιπόν αντικείμενο του Τεχνικού Συμβούλου είναι η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης η οποία θα επιφέρει βελτίωση της κυκλοφοριακής διαχείρισης του "Κηφισού" με μικρές ή μεσαίες κοστολογικές παρεμβάσεις υφιστάμενης υποδομής αλλά και η αναβάθμιση υφισταμένων ή και κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων.
Μιλώντας για το θέμα αυτό το προηγούμενο διάστημα ο Υπουργός Υποδομών και μεταφορών Χ. Σταίκούρας, ανέφερε: "Υπάρχει μία άσκηση που γίνεται αυτή τη στιγμή από την κυβέρνηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια. Ο Κηφισός έχει και άλλα χαρακτηριστικά, έχει και ζητήματα αντιπλημμυρικά που ανήκουν στην Περιφέρεια. Αυτή η άσκηση το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχει συγκεκριμένα αποτελέσματα. "Σε αυτούς τους δρόμους δεν είναι εύκολο να πει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ότι θα κάνει ένα καινούργιο έργο που θα ανοίξει άλλες δύο λωρίδες κυκλοφορίας", ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας που παρέθεσε κάποιες παρεμβάσεις που εξετάζονται. "Θα μπορούσαν για παράδειγμα, μία σειρά από επιχειρήσεις που υπάρχουν στον Κηφισό να μετακινηθούν κάπου αλλού. Προφανώς με κίνητρα. Είναι συνεπώς συνδυασμός πολλών Υπουργείων και πολλών παραγόντων. Είναι κάτι το οποίο μας προβληματίζει και υπάρχει οδηγία του Πρωθυπουργού προς τα συναρμόδια Υπουργεία και την Περιφέρεια Αττικής, να βρούμε τη βέλτιστη εφικτή λύση", ανέφερε χαρακτηριστικά.
Στα χαρτιά τα έργα κυκλοφοριακής ανάσας
Δύο έργα που θα έδιναν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας είναι η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό, αλλά και ο τριπλό κόμβος Σκαραμαγκά ένα έργο ζωτικής σημασίας για την Δυτική Αττική. Και για τα δύο έργα δεν υπαρχει ουδέν νεότερον.
Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς το πρώτο έργο προβλέπει την κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ, με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται στο ύψος της Καισαριανής και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος των συνόρων Αγίου Δημητρίου και Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από τον σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί λίγα λεπτά όταν σήμερα, σε ώρες αιχμής, απαιτούνται πάνω από 30 λεπτά.
Αναφορικά με το τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά, αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση των οχημάτων στη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών, ενώ και η αναβάθμιση ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά θα βελτιώσει πολύ την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό που καθημερινά ταλαιπωρείται από χιλιάδες οχήματα.
Το έργο αυτό που είχε ξεκινήσει από το 2000 και που ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί είναι συνολικού προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ.