Το προφίλ Αμερικανών, Αυστραλών και Κινέζων τουριστών στην Αθήνα

Σάββατο, 24-Φεβ-2024 16:01

Πάνω από 300 εκατ. έβαλε στο τουριστικό καλάθι ο Νοέμβριος - Στα 17,4 δισ. οι τουριστικές εισπράξεις στο ενδεκάμηνο

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Το προφίλ των επισκεπτών από τρεις σημαντικές τουριστικές αγορές σκιαγράφησε έρευνα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για την επισκεψιμότητα της πρωτεύουσας, που διενεργήθηκε στο πλαίσιο της 19ης Έρευνας Ικανοποίησης Επισκεπτών που διεξήγαγε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού.

Πρόκειται για τους Αμερικανούς, τους Αυστραλούς και τους Κινέζους τουρίστες, που χαρακτηρίζονται από μεγάλη διάρκεια παραμονής όταν έρχονται στη χώρα μας για διακοπές, αλλά και από μεγάλο "πορτοφόλι".

Σύμφωνα με την έρευνα για την επιβατική κίνηση, το ταξιδιωτικό προφίλ και τις
ταξιδιωτικές συνήθειες ξένων επισκεπτών του ΔΑΑ, η αγορά των Η.Π.Α διατήρησε την πρώτη θέση τη χρονιά που πέρασε, ενώ οι κλασσικές ευρωπαϊκές αγορές παρέμειναν ως οι κορυφαίες χώρες προέλευσης τουριστών, όπως φαίνεται στο γράφημα που ακολουθεί.

 
touristiki_kinisi_2023
Infogram

Οι Αμερικανοί έρχονται κυρίως σε ζευγάρια και με φίλους, με μέσο όρο ηλικίας των επισκεπτών τα 45 έτη. Μένουν 12 ημέρες στην Ελλάδα και το 42% του χρόνου των διακοπών τους το περνούν στην Αθήνα (5 ημέρες). Το 76% μένει σε ξενοδοχεία και θέρετρα, ενώ έχουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά σε κρουαζιέρες (12%). Το 32% επισκέπτεται το παραλιακό μέτωπο και κάνει κρουαζιέρα στον Αργοσαρωνικό. Επιλέγουν την Αθήνα κυρίως λόγω αρχαιολογικού/ πολιτιστικού ενδιαφέροντος (37%), ενώ το 22% θεωρεί ότι η Αθήνα τους εξυπηρετεί λόγω εύκολης σύνδεσης με την χώρα τους. Γενικά, δεν λαμβάνουν μέρος σε πολλές δράσεις στην Αθήνα, εκτός από βόλτες στο ιστορικό κέντρο και σε κεντρικές γειτονιές της πόλης και φυσικά επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης και στο αρχαιολογικό μουσείο.

Μετά την Αθήνα, αγαπημένοι τους προορισμοί είναι η Σαντορίνη (28%), η Μύκονος (14%) και η Κρήτη (12%). Οι Αυστραλοί τουρίστες στον αντίποδα έρχονται ως ζευγάρια και οικογένειες.

Δεν θεωρούν μοναδικό κριτήριο το αρχαιολογικό/πολιτιστικό ενδιαφέρον, αλλά παρακολουθούν αρκετά κονσέρτα και παραστάσεις και γενικότερα ότι έχει να κάνει με την διασκέδαση. Αγαπούν την θάλασσα, το 40% επισκέπτεται το παραλιακό μέτωπο και κάνει κρουαζιέρα στον Αργοσαρωνικό. Έχουν τη μεγαλύτερη περίοδο παραμονής στην Ελλάδα (15 ημέρες), ενώ μόνο 33% του χρόνου των διακοπών τους το περνούν στην Αθήνα (5 ημέρες). Το 57% διαμένουν σε ξενοδοχεία, αρκετά μεγάλο κοινό στα θέρετρα (11%), έχουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά σε κρουαζιέρες και yachting (16%), ενώ οι υπόλοιποι μένουν σε φιλικά σπίτια.

Αγαπημένοι προορισμοί στην Ελλάδα είναι η Σαντορίνη (26%), η Μύκονος (12%), η Κρήτη (11%), ενώ στο πλάνο υπάρχει πάντα και η Κέρκυρα.

Οι Κινέζοι επισκέπτες μένουν μόνο 9 μέρες στην Ελλάδα, αλλά το μεγαλύτερο μέρος στην Αθήνα (4 ημέρες). Εκτός από την Αθήνα επισκέπτονται και τη Σαντορίνη. Το 76% προτιμά ξενοδοχεία και θέρετρα, ενώ τα ιδιωτικά καταλύματα δείχνουν να είναι μέσα στις επιλογές τους (10%). Μεγάλο ενδιαφέρον για αρχαιολογικές δράσεις, αλλά και όχι μόνο. Η περιήγηση περιλαμβάνει σίγουρα ένα bus city tour, επίσκεψη στο Νιάρχος, στο Φλοίσβο, στον Πειραιά, στην Γλυφάδα και στο Κολωνάκι.