Μία προσφορά για την αξιοποίηση του ακινήτου στην περιοχή "Βερβερόντα" στο Πόρτο Χέλι

Τρίτη, 24-Οκτ-2023 17:40

ΤΑΙΠΕΔ: Έως 5/10 οι προσφορές για την αξιοποίηση του ακινήτου στην περιοχή «Βερβερόντα» στο Πόρτο Χέλι

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 18:35

Μια μόνο δεσμευτική προσφορά έλαβε το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του ακινήτου στην περιοχή "Βερβερόντα" στο Πόρτο Χέλι.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, δεσμευτική προσφορά υπέβαλε η εταιρεία "Γούτος Οικοδομή ΕΕ". 

Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως η διαδικασία αξιολόγησης της προσφοράς ως προς την πλήρωση των κριτηρίων σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού θα εκκινήσει άμεσα, ενώ σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου θα αποσφραγιστεί η οικονομική ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Το ακίνητο αποτελεί μη παραθαλάσσιο γεωτεμάχιο με πανοραμική θέα στον Αργολικό Κόλπο και έχει έκταση 627.417,92 τετραγωνικά μέτρα. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από το κέντρο του οικισμού Πόρτο Χέλι και 300 μέτρων από τη λιμνοθάλασσα Βερβερόντας και την ακτή του Όρμου Πορτοχελίου.

Ο επενδυτής που θα προκύψει, θα επιλέξει τον τρόπο αξιοποίησης του ακινήτου στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που επιτρέπει το χωροταξικό, πολεοδομικό και περιβαλλοντικό πλαίσιο σχεδιασμού και αδειοδοτήσεων της χώρας μας, καταλήγει το ΤΑΙΠΕΔ. 

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία "Γούτος Οικοδομή ΕΕ" έχει αναλάβει το asset management για τον Πολ Κόλσον, τον γνωστό Ιρλανδό δισεκατομμυριούχο που έχει ήδη αγοράσει αρκετά ακίνητα στην περιοχή. Υπενθυμίζεται ότι ο Κόλσον έχει αγοράσει το ιδιωτικό αεροδρόμιο του Τάσου Αλεξίου, ενώ οι επενδύσεις του στη Ριβιέρα της Ελλάδας συνεχίστηκαν με την αγορά δύο εκ των γνωστότερων ξενοδοχείων της περιοχής: των τετράστερων AKS Hinitsa Bay και AKS Porto Heli. Ο Ιρλανδός δισεκατομμυριούχος σχεδιάζει να ενοποιήσει το παλιό οικόπεδο του Αλεξίου με το AKS Hinitsa Bay και να αναπτύξει ένα σύνθετο τουριστικό κατάλυμα 5 αστέρων, καθώς και ένα συγκρότημα πολυτελών βιλών.

Πηγές επιμένουν, πάντως, ότι ο Ιρλανδός δεν συνδέεται με την εν λόγω επένδυση στη Βερβερόντα. Επίσης, οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι η εταιρεία δεν έχει καμία πρόθεση να κατασκευάσει αεροδρόμιο.

Μεθοδεύσεις και αντιδράσεις 

Οπως έχει ήδη αναφέρει το Capital.gr οι χειρισμοί του ΤΑΙΠΕΔ όσον αφορά το συγκεκριμένο ακίνητο έχουν προκαλέσει αντιδράσεις σε τοπικό και ευρύτερο επίπεδο καθώς υπάρχουν έντονες ανησυχίες ότι θα παραδοθεί για μαζική τουριστική χρήση, αλλοιώνοντας και υποβαθμίζοντας το μοναδικό φυσικό περιβάλλον της περιοχής. Οι λόγοι της ανησυχίας; Το ΕΣΧΑΔΑ θα εκπονηθεί από τον νέο ιδιοκτήτη της έκτασης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις κατασκευές που θα γίνουν σε αυτό και την αλλοίωση που θα επιφέρει στο παρθένο και φυσικό τοπίο, οι οποίες, βεβαίως, θα εξυπηρετούν τα δικά του ιδιωτικά συμφέροντα.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για έκταση που είχε απαλλοτριωθεί από τη Χούντα με σκοπό τη δημιουργία αεροδρομίου, που εν τέλει δεν έγινε ποτέ.

Τοπικοί παράγοντες από το Πόρτο Χέλι δήλωσαν στο Capital.gr ότι υπάρχουν ανησυχίες από τους κατοίκους, από την στιγμή που προς το παρόν δεν έχει δημοσιευθεί κάποιο σχέδιο για την αξιοποίηση του ακινήτου, φοβούμενοι το ενδεχόμενο κατασκευής… πολυκατοικιών και αεροδρομίου. Και ξεκαθαρίζουν ότι, αφού δημοσιευθεί το σχέδιο, θα δουν τι προβλέπει αυτό και θα λάβουν αποφάσεις σχετικά με το τι και πώς πρέπει να αντιδράσει και να διεκδικήσει η τοπική κοινωνία, επισημαίνοντας ότι δεν θα επιτρέψουν να γίνει κάτι στην περιοχή που δεν θα ταιριάζει με το περιβάλλον και θα την υποβαθμίσει ανεπανόρθωτα.

Οι ανησυχίες αυτές, όπως αναφέρθηκε, βασίζονται στο γεγονός ότι από την πρόσκληση υποβολής προσφοράς απουσιάζει η αναφορά στο Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίου Ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ) για το ακίνητο στο Πόρτο Χέλι, το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται και από Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Από το ΕΣΧΑΔΑ θα προκύψουν και οι όροι δόμησης. Το πρόβλημα, σύμφωνα πάντα με τους ίδιους καλά πληροφορημένους παράγοντες, είναι ότι η συγκεκριμένη αναφορά στο ΕΣΧΑΔΑ υπήρχε σε αντίστοιχη πρόσκληση που είχε εκδοθεί το 2015 για διαγωνισμό που αφορούσε το ίδιο ακίνητο, με την διαδικασία τότε εν τέλει να "παγώνει”. 

Ειδικότερα, το 2015, οπότε κι έγινε και η πρώτη απόπειρα αξιοποίησης του ακινήτου με διαγωνιστική διαδικασία, είχε εκπονηθεί ΕΣΧΑΔΑ για την ανάπτυξη του εν λόγω ακινήτου από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ. Η μελέτη προέβλεπε μεικτή χρήση σε δύο ζώνες: η πρώτη, 427,4 στρεμμάτων, για χρήσεις τουρισμού και αναψυχής (όπου περιλαμβάνει δημιουργία γηπέδου γκολφ, ξενοδοχείο και επιπλωμένες κατοικίες) και η δεύτερη, 200 στρεμμάτων, στην οποία καθορίζεται η γενική κατηγορία χρήσης "Μεταφορικές, τεχνικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές υποδομές και λειτουργίες”, με τη δημιουργία μικρού αεροδρομίου κατηγορίας Β.

Ενώ λοιπόν υπάρχει ήδη ένα ΕΣΧΑΔΑ, αυτό μπαίνει στην άκρη από το ΤΑΙΠΕΔ και δίνεται το προνόμιο στον νέο επενδυτή να εκπονήσει δικό του, με όρους βέβαια που τον εξυπηρετούν, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την περιοχή, το περιβάλλον και τους κατοίκους της. Όπως "ομολογούν” πηγές του ΤΑΙΠΕΔ, η διενέργεια του διαγωνισμού με ΕΣΧΑΔΑ από τον ίδιο τον ανάδοχο γίνεται για λόγους προσέλκυσης περισσότερων επενδυτών, καθώς εάν εξαρχής καθορίζονται ακριβώς οι χρήσεις, ενδεχομένως να μην υπάρχει υψηλό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση του εκάστοτε ακινήτου.

Τις ανησυχίες της τοπικής κοινωνίας είχε μεταφέρει με ερώτησή του προς τον υπουργό Οικονομικών ο Βουλευτής Αργολίδας Ανδρέας Πουλάς με θέμα "Το ΤΑΙΠΕΔ αποφασίζει μονομερώς για το ακίνητο ‘Βερβερόντα’ αγνοώντας τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας της Ερμιονίδας”. Στην ερώτησή του, ο κ. Πουλάς ανέφερε ότι "η όλη διαδικασία κινήθηκε μονομερώς από το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς σε κανένα σημείο της να ζητηθεί έστω η γνώμη της τοπικής κοινωνίας και της τοπικής αυτοδιοίκησης ώστε να ενημερωθούν οι πολίτες για τους όρους αξιοποίησης του επίμαχου ακινήτου και να προστατευτούν τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας δεδομένου του γεγονότος ότι η συγκεκριμένη επένδυση θα επιφέρει μακροχρόνιες επιπτώσεις τόσο στο περιβάλλον, όσο και στην γενικότερη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής”.