Σούπερ μάρκετ: Η επόμενη μέρα στην αυτοπαραγωγή ενέργειας

Πέμπτη, 21-Σεπ-2023 12:10

Σούπερ μάρκετ: Η επόμενη μέρα στην αυτοπαραγωγή ενέργειας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 18.38

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στον δρόμο που έχει να διανύσει η αγορά ενέργειας, στρεφόμενη σταδιακά στην αυτοπαραγωγή από πλευράς επιχειρήσεων, προκειμένου να καταστεί βιώσιμη η κατανάλωσή της από τις επιχειρήσεις, αναφέρθηκε, στο πλαίσιο ενημέρωσης προς δημοσιογράφους που διοργάνωσε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Θεόδωρος Σκυλακάκης. H αναφορά του κ. Σκυλακάκη έγινε με αφορμή το γεγονός ότι το κόστος ενέργειας έχει επιβαρύνει σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα των αλυσίδων, καθότι αποτελεί μία από τις βασικότερες πάγιες δαπάνες. 

Από την άλλη, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες και στόχους έχει συσταθεί η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, έχοντας αντικείμενο την εκπροσώπηση στην πολιτεία, την οικονομία, την κοινωνία, τη δημόσια διοίκηση. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος της Ένωσης, στόχος είναι να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότερα μέλη ανεξαρτήτως μεγέθους. "Προσέχουμε να τηρούμε απόλυτα τους κανόνες του ανταγωνισμού”, τόνισε ο κύριος Παντελιάδης. "Θέλουμε συνεργασία με όλα τα υπουργεία και όλους τους φορείς. Έχουμε στενή συνεργασία με το ΙΕΛΚΑ το Ινστιτούτο που παράγει στοιχεία για το λιανεμπόριο, το οποίο ταυτόχρονα παραμένει ανεξάρτητο για να συνεχίσει να παράγει τα συγκεκριμένα στοιχεία”, συμπλήρωσε. 

Σε εκδήλωσε που διοργάνωσε η Ένωση Σούπερ Μάρκετ συμμετείχαν και οι υπουργοί Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, Περιβάλλοντος, Θεόδωρος Σκυλακάκης και Εργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης. 

Σκυλακάκης: Μόνος δρόμος η αυτοπαραγωγή ενέργειας

Ο κύριος Σκυλακάκης ανέφερε ότι "στο υπουργείο Περιβάλλοντος, η βοήθεια στις επιχειρήσεις στον ενεργειακό τομέα είναι απόλυτη προτεραιότητα. Έχει υπάρξει μία δουλειά από την προκάτοχη πο.ιτική ηγεσία. Το κλειδί για την επόμενη φάση, είναι η αυτοπαραγωγή ενέργειας. Αυτό θα θέλαμε να προωθήσουμε με ταχύτητα. Η δυσκολία την οποία έχουμε είναι η αδυναμία επενδύσεων. Τα δίκτυα έχουν ανάγκη αρκετών επενδύσεων για να μπορούν να σηκώσουν τις καινούργιες επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά για να στηρίξουν τις επιχειρήσεις και τις ανάγκες τους. Θα πρέπει να δούμε εάν μπορεί να υπάρξει συνδυασμός φωτοβολταϊκών με μπαταρίες για να δημιουργήσει ηλεκτρικό χώρο και να καταναλώνει λιγότερο”. 

Σκρέκας: Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ δημιουργήθηκε την κατάλληλη στιγμή

Από την πλευρά του ο Κώστας Σκρέκας σημείωσε ότι "η σύσταση της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ άργησε πολύ, καθότι έπρεπε να έχει γίνει πολύ νωρίτερα". Τόνισε ότι έγινε σε μία χρονική στιγμή όπου είναι απαραίτητη η συνεργασία των σούπερ μάρκετ με την Πολιτεία για να διασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές τιμές για τους καταναλωτές. "Τα σούπερ μάρκετ από τότε που οργανώθηκαν, έγιναν το παράθυρο ελπίδας για πολλά ελληνικά παραγόμενα προϊόντα". Συμπλήρωσε ότι στόχος είναι να δοθεί η δυνατότητα σε μικρές μεταποιητικές επιχειρήσεις να τοποθετούν τα προϊόντα τους στα ράφια των σούπερ μάρκετ. "Ο δεύτερος ρόλος των σούπερ μάρκετ είναι η διασφάλιση ποιοτικών προϊόντων στον καταναλωτή σε προσιτές τιμές. Τα σούπερ μάρκετ έχουν στιγματιστεί τον τελευταίο καιρό. Ωστόσο αν δούμε τα αποτελέσματα των οργανωμένων αλυσίδων, θα αντιληφθούμε ότι τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί, διότι οι επιχειρήσεις του κλάδου στήριξαν τα μέτρα της κυβέρνησης όπως το Καλάθι του Νοικοκυριού, για τη διασφάλιση των τιμών σε βασικά προϊόντα”. 

Γεωργιάδης: Ζηλεύω τον Κώστα Σκρέκα

Από πλευράς του ο υπουργός Έργασίας, Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε: "Ζηλεύω τον Κώστα Σκρέκα γιατί συνέπεσε με τη θητεία τη ίδρυση της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ. Επειδή δεν υπήρχε ένωση, έπρεπε να καταγράφουμε τις συνομιλίες με τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ όταν έρχονταν κάποιοι εξ αυτών για να μην θεωρηθεί ότι υπάρχει συνεννόηση κάποιας αλυσίδας με το υπουργείο Ανάπτυξης. Στη συνέχεια στέλναμε τις συγκεκριμένες συνομιλίες στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για να αποδείξουμε ότι δεν παραβαίνουμε την νομοθεσία”.

Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, Πρόεδρος ΔΣ ΕΣΕ, δήλωσε: "Η Ένωση Σουπερ μάρκετ Ελλάδας εκπροσωπεί μικρές και μεγάλες αλυσίδες Σούπερ Μάρκερ και φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν Αξιόπιστο και Υπεύθυνο Θεσμικό φορέα του Λιανεμπορίου Τροφίμων, Χρήσιμο στην Ελληνική Κοινωνία, την Οικονομία, τους Καταναλωτές, τη Δημόσια Διοίκηση, τον Κλάδο και τα Μέλη του".

Στη συνέχεια ο κ. Ιωάννης Μασούτης, Αντιπρόεδρος ΔΣ ΕΣΕ, ανέφερε: "Η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας δημιουργήθηκε για να στηρίξει τον κλάδο μας κι να διασφαλίσει ένα περιβάλλον νόμιμου, ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού στον τομέα τροφίμων και καταναλωτικών αγαθών".

Η ΕΣΕ φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν ισχυρό φορέα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας. Στόχος της είναι η προώθηση των θέσεων του κλάδου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, μέσα από δράσεις και πρωτοβουλίες για τη στρατηγική ενδυνάμωση του ρόλου του λιανεμπορίου τροφίμων στη χώρα, προς όφελος των καταναλωτών.

Ο κ. Απόστολος Πεταλάς, Γενικός Διευθυντής ΕΣΕ, ανέφερε: "Η θετική ψυχολογία της αγοράς επιδρά σημαντικά στην προοπτική της οικονομίας. Η ΕΣΕ και τα μέλη της σε συνεργασία με τις αρχές και του θεσμικούς φορείς μπορούμε να συμβάλλουμε στη συνεχή βελτίωση της ψυχολογίας και της οικονομίας στη χώρα μας".