Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 08-Δεκ-2022 07:41

    H Eλλάδα ξαναπίνει μπύρα όπως το 2019

    μπύρα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Στα επίπεδα παραγωγής και κατανάλωσης του 2019 θα φτάσει με βάση τις εκτιμήσεις της αγοράς η παραγωγή της μπύρας κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς. Αυτό προκύπτει από σχετική αναφορά του διευθύνοντος συμβούλου της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρου Δανιηλίδη, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά μάλιστα ότι η αγορά πρέπει φέτος να είναι ευχαριστημένη από την εξέλιξη της κατανάλωσης και των πωλήσεων. Η κατανάλωση της μπύρας άντλησε σημαντική ώθηση και από την τουριστική περίοδο αλλά και από την διατήρηση του καιρού σε ικανοποιητικά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα. 

    Την ίδια στιγμή η Αθηναϊκή Ζυθοποιία κινείται ανοδικά σε διψήφιο ποσοστό πωλήσεων, όπως προκύπτει και από τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία για την περίοδο του εννεαμήνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, όπου το ποσοστό αύξησης του τζίρου ήταν 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα. Θυμίζουμε ότι φέτος οι πωλήσεις στην περίοδο αναφοράς έφτασαν στα 232,32 εκατομμύρια ευρώ έναντι 190,13 εκατομμυρίων ευρώ πέρυσι στο αντίστοιχο διάστημα. Τα κέρδη προ φόρων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας διαμορφώθηκαν στο φετινό εννεάμηνο σε 42,97 εκατ. ευρώ έναντι 42,79 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση μόλις 0,42%. Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 43,29 εκατ. ευρώ έναντι 43,05 εκατ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 0,55%. Τα κέρδη μετά από φόρους ήταν το διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2022 33,23 εκατ. ευρώ έναντι 32,98 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021, καταγράφοντας αύξηση 0,75%.

    Ο κύριος Δανιηλίδης απέφυγε να απαντήσει αναλυτικότερα για την πορεία και τις προσδοκίες της φετινής χρονιάς, πέρα από τα ήδη δημοσιευμένα στοιχεία. Αρκέστηκε όμως να αναφέρει ότι στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 δεν αναμένεται να υπάρξουν δραστικές αλλαγές ως προς την εξέλιξη των πωλήσεων σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες του έτους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεων για το σύνολο της χρονιάς θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με εκείνα του εννεαμήνου. 

    Επενδύσεις 60 εκατομμυρίων ευρώ έως και το 2025

    Η εταιρεία που δημοσίευσε την Μελέτη Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος για το 2021 προσβλέπει μεταξύ άλλων να πετύχει την παραγωγή με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως και το 2030 με βάση και το στόχο της μητρικής Heineken. Πιθανότατα όμως αυτός ο στόχος θα έρθει πιθανώς και νωρίτερα. Προς την κατεύθυνση αυτή η εταιρεία ξεκίνησε φέτος να υλοποιεί επενδυτικό πλάνο ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ, με ορίζοντα ολοκλήρωσής του το 2025. Αφορά σε έναν συνδυασμό επενδύσεων που το κύριο μέρος αφορά την συνεχή βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων καθώς και άλλου τύπου επενδύσεις που αφορούν στην αυτοματοποίηση διαδικασιών. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ