Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 03-Δεκ-2022 08:14

    Αύξηση 767% στα ναύλα στα δεξαμενόπλοια μεσαίας εμβέλειας

    Αύξηση 767% στα ναύλα στα δεξαμενόπλοια μεσαίας εμβέλειας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Οι τιμές των δεξαμενοπλοίων μεσαίας εμβέλειας (MR) έχουν φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2008. Η τρέχουσα τιμή για ένα MR ηλικίας πέντε ετών αυξήθηκε κατά περίπου 45% από την αρχή του έτους, από 30,32 εκατ. δολάρια σε 44,01 εκατ. USD. Οι πωλήσεις για αυτόν τον κλάδο έχουν αυξηθεί κατά περίπου 15% από πέρυσι και μέχρι στιγμής το 2022 έχουν αναφερθεί 218 πωλήσεις.

    Οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με την Vesselsvalue ήταν ασταθείς καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά τα κέρδη είναι επί του παρόντος πολύ σταθερά. Τα ναύλα στα MR κορυφώθηκαν στα 66.897 δολάρια την ημέρα την περασμένη εβδομάδα, αυξημένες κατά 767% από 7.717 δολάρια την ημερά αυτήν την περίοδο πέρυσι. Αυτό έχει προκαλέσει εικασίες ότι η "καθαρή αγορά" θα ακολουθήσει πλέον το ίδιο μοτίβο με την αγορά αργού πετρελαίου. Λόγω των επικείμενων κυρώσεων στο ρωσικό αργό, αυτό το μοτίβο μπορεί να ενισχύσει περαιτέρω τις τιμές MR καθώς πλησιάζει το 2023. Οι κυρώσεις της ΕΕ για την εισαγωγή και τη μεταφορά ρωσικών προϊόντων πετρελαίου θα τεθούν σε ισχύ από τις 5 Φεβρουαρίου 2023, μόλις δύο μήνες μετά τις κυρώσεις που πλησιάζουν στο ρωσικό αργό πετρέλαιο στις 5 Δεκεμβρίου 2022.

    Έλληνες εφοπλιστές οι αγοραστές των Capesize φορτηγών ξηρού φορτίου

    Οι αξίες των φορτηγών έχουν υποχωρήσει συνολικά αυτόν τον μήνα, αλλά οι αξία των περιουσιακών στοιχείων των Capesize, των μεγαλύτερων πλοίων ξηρού φορτίου, έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη μείωση σε όλες τις ηλικίες. Οι τιμές για τα Capesizes ηλικίας 10 ετών μειώθηκαν κατά περίπου 7% στα 29,45 εκατ. δολάρια, ενώ τα πλοία ηλικίας 20 ετών μειώθηκαν κατά περίπου 10% στα 13,62 εκατ δολάρια..

    Οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν οι κυρίαρχοι και πρώτοι αγοραστές των Capesizes φορτηγών για το 2022, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα τέταρτο του συνόλου των πωλήσεων. Ο Νοέμβριος σημείωσε τον υψηλότερο αριθμό μηνιαίων πωλήσεων από Έλληνες αγοραστές φέτος, με έξι πωλήσεις που αναφέρθηκαν, υποδεικνύοντας ότι μπορεί να υπάρξει κάποιο κερδοσκοπικό παιχνίδι περιουσιακών στοιχείων.

    Οι αξιοσημείωτες πωλήσεις περιλαμβάνουν το Aquataine (181.700 DWT, Σεπ 2010, Imabari), το οποίο πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές για 24,75 εκατ. δολάρια, Αξία 25,15 εκατ. δολάρια

    Τα κέρδη των Capesize δέχθηκαν πιέσεις τους τελευταίους μήνες λόγω της χαμηλής ζήτησης σιδηρομεταλλεύματος. Ωστόσο, υπάρχει αυξανόμενη αίσθηση ότι η χαλάρωση των περιορισμών Covid-19 στην Κίνα θα πυροδοτήσει μια ανάκαμψη στη ζήτηση για φορτηγά.

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ