Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 30-Νοε-2022 08:14

    Στην τελική ευθεία η έναρξη του έργου φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα

    Ενεργειακή κρίση: Σενάριο μηδενικής προμήθειας ρωσικού φυσικού αερίου εξετάζει η κυβέρνηση - Έκτακτη σύσκεψη το απόγευμα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελένης Μπότα

    Στην τελική ευθεία μπαίνει το μεγάλο έργο της κατασκευής των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, προϋπολογισμού 42,3 εκατ. ευρώ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από κεφάλαια της ΔΕΔΑ και πόρους από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας του ΕΣΠΑ 2014-2020, καθώς και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. . 

    Το φυσικό αέριο θα φθάσει, σε πρώτη φάση, στην Πάτρα, στο Αγρίνιο και στον Πύργο, όπου θα κατασκευαστούν συνολικά 208 χιλιόμετρα δικτύου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024, ενώ η τροφοδοσία των πόλεων θα γίνει, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με την τεχνολογία του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG). Eκτιμάται ότι θα θα πραγματοποιηθούν τουλάχιστον 8.000 συνδέσεις καταναλωτών όλων των κατηγοριών (οικιακών, εμπορικών, βιομηχανικών), αριθμός ο οποίος θα είναι πολλαπλάσιος εφόσον υπάρξει μεγαλύτερη ζήτηση από την τοπική κοινωνία.

    Ήδη η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων βρίσκεται σε διαβούλευση και προβλέπει τη λειτουργία δύο Σταθμών Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) Μικρής Κλίμακας (SSLNG ΠΑΤΡΑ 1) και (SSLNG ΠΑΤΡΑ 2) στη ΒΙΠΕ Πάτρας. 

    Το έργο χρησιμεύει για την τροφοδοσία των δικτύων διανομής φυσικού αερίου της πόλεως της Πάτρας και της ΒΙΠΕ Πάτρα, και αποτελεί προσωρινή εγκατάσταση προκειμένου να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν η τροφοδοσία.

    Η λειτουργία του υπό μελέτη έργου θα περατωθεί και ο παραπάνω εξοπλισμός θα αποξηλωθεί εντός του 2026. Τότε προβλέπεται και η ολοκλήρωση του αγωγού μεταφοράς αερίου από τη Μεγαλόπολη έως την Πάτρα και συνεπώς τα δίκτυα διανομής της πόλεως και της ΒΙΠΕ θα πάψουν να τροφοδοτούνται από το υπό μελέτη έργο, αφού πλέον θα λειτουργεί η τροφοδοσία τους μέσω αγωγού.

    Μέχρι σήμερα οι πόλεις της Δυτικής Ελλάδας βρίσκονται μακριά από τον αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου και ως εκ τούτου παρέμειναν για πολλά χρόνια σε καθεστώς επιβαρυμένων ατμοσφαιρικών συνθηκών.Το έργο έχει σκοπό τη δημιουργία υποδομής για την ταχύτερη διάθεση του φυσικού αερίου ως λιγότερο ρυπογόνου καυσίμου στον αστικό, εμπορικό και βιομηχανικό τομέα της Πάτρας.

    Με βάση τον σχεδιασμό της ΔΕΔΑ, οι δεξαμενές του έργου θα πληρούνται με φυσικό αέριο σε υγροποιημένη μορφή (ΥΦΑ-LNG), το οποίο θα μεταφέρεται οδικώς από τον σταθμό φόρτωσης βυτίων που βρίσκεται στον Τερματικό Σταθμό ΥΦΑ της Ρεβυθούσας.

    Το ΥΦΑ θα μεταφορτώνεται από τα βυτία μεταφοράς στις κρυογενικές δεξαμενές του Έργου, στη συνέχεια θα επαναεριοποιείται στον εξοπλισμό επαναεριοποίησης του έργου και έπειτα θα οδηγείται προς διάθεση των καταναλωτών στα δίκτυα διανομής.

    Η διάθεση του φυσικού αερίου γίνεται μέσω της κατασκευής δικτύων διανομής που διέρχονται από όλες τις οδούς της πόλεως και της ΒΙΠΕ. Η έναρξη της κατασκευής (με ταυτόχρονη έναρξη της λειτουργίας) των αστικών και βιομηχανικών δικτύων είναι προγραμματισμένη για τον Δεκέμβριο του 2022 και η ολοκλήρωση προβλέπεται τον Δεκέμβριο 2024.

    Από την έναρξη της λειτουργίας (Δεκέμβριος 2022) μέχρι το 2026 τα δίκτυα διανομής θα τροφοδοτούνται μέσω του έργου. Το έτος αυτό προβλέπεται η αποξήλωση του εξοπλισμού του Έργου και η σύνδεση των δικτύων με τον αγωγό υψηλής πίεσης που θα μεταφέρει το φυσικό αέριο από τη Μεγαλόπολη. Κατά την περίοδο υλοποίησης του έργου και της κατασκευής των δικτύων διανομής θα δημιουργηθούν περίπου 150 νέες θέσεις εργασίας.

    Πέραν αυτών, σημαντική θα είναι η συνεισφορά του έργου και των δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην πραγματική οικονομία της περιοχής λόγω της δημιουργίας νέων αγορών όπως αυτή της εμπορίας συσκευών αερίου (καυστήρες αερίου, κουζίνες αερίου και επιτοίχιες μονάδες για αυτόνομες θερμάνσεις), ενώ θα δημιουργηθούν νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας σε τομείς όπως των υδραυλικών, των μηχανικών μελετητών και εμπόρων.

    Το έργο αποτελεί τον πρώτο σταθμό ΥΦΑ μικρής κλίμακας στην Ελλάδα και η επιτυχής και ταχεία ολοκλήρωσή του θα ενισχύσει σημαντικά την τεχνολογία της οδικής μεταφοράς ΥΦΑ ώστε περισσότερες περιοχές που βρίσκονται μακριά από τον αγωγό μεταφοράς υψηλής πίεσης (όπως Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα, κ.ά.) να μπορέσουν, μέσω παρόμοιων εγκαταστάσεων με αυτές του Έργου, να αναπτύξουν τοπικά δίκτυα διανομής φυσικού αερίου για χρήση από οικιακούς, εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ