Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Νοε-2022 17:30

    Ξεκινούν οι διαγωνισμοί για 5 σημαντικά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

    'Πράσινο φως' από Κομισιόν για τη δόση των 3,6 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώνει την έναρξη των διαγωνισμών για 5 σημαντικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 379 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για τα έργα ύδρευσης σε Άρτα - Πρέβεζα - Λευκάδα - Αιτωλοακαρνανία, την κατασκευή του φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο, εγγειοβελτιωτικά έργα στην Αιτωλοακαρνανία, αρδευτικά και αντιπλημμυρικά έργα στο νομό Λασιθίου Κρήτης και αντιπλημμυρικά έργα στο Δήμο Λουτρακίου.

    "Τα 5 έργα που ξεκινούν σήμερα με την έναρξη των διαγωνισμών συνδυάζουν τους τρεις θεμελιώδεις στόχους που έχουμε θέσει με το πρόγραμμα έργων μας στο υπουργείο Υποδομών, δηλαδή καλύτερη καθημερινότητα, ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος. Έργα ζωτικά, αναγκαία και γι' αυτό επιτακτικά, που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των συμπολιτών μας" δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωστας Καραμανλής και πρόσθεσε: "Το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας αποτελεί πολύτιμη πηγή χρηματοδότησης για τέτοια έργα και το υπουργείο μας με σχέδιο και υπευθυνότητα αξιοποιεί τους πόρους του. Πρόκειται, άλλωστε, για έργα που έχουν χαρακτηριστεί μείζονος σημασίας και εθνικού επιπέδου. Όταν αρχές του έτους είχαμε πει ότι 2022 θα είναι το έτος που σε όλη την Ελλάδα θα ανοίγουν και νέα εργοτάξια, πολλοί δεν το πίστευαν. Όμως, απεχθάνομαι τα μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα. Η πολιτική σχολή που υπηρετώ, προτιμά τις πράξεις. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Σήμερα, σε όλη την Ελλάδα, βλέπουμε να υλοποιούνται πολύ σημαντικά έργα, ιδιωτικά ή δημόσια, που συνεπάγονται μεγάλη ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ευεργετικά αποτελέσματα για μια σειρά από επαγγέλματα. Έργα που αποτελούν ένα πολύ ισχυρό μέρισμα στην ανάπτυξη".

    Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: "Μετά από επίπονη προσπάθεια μηνών ξεκινούν οι διαγωνισμοί για πέντε σημαντικά έργα με "πράσινο" πρόσημο που ταιριάζουν απόλυτα με τη κατεύθυνση του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα έργα αυτά αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής μέσω των αντιπλημμυρικών εργασιών σε Κρήτη, Μυτιλήνη, Αμφιλοχία και Λουτράκι, ενώ στη Δυτική Ελλάδα και στη Μυτιλήνη καταπολεμούν το πρόβλημα της λειψυδρίας που ιδιαίτερα της καλοκαιρινούς μήνες γίνεται εντονότερο λόγω και της αυξημένης ζήτησης των τουριστικών προορισμών. Τηρώντας απαρέγκλιτα το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει, προσθέτουμε επιπλέον 5 σημαντικά έργα στο μεγάλο πρόγραμμα ανάπτυξης των υποδομών στη χώρα, ύψους 13 δισ. ευρώ που υλοποιούμε εδώ και περίπου 3,5 χρόνια. Η χώρα προχωράει, οι υποδομές εξελίσσονται, η δουλειά συνεχίζεται".

    Πιο αναλυτικά, τα 5 έργα είναι τα εξής:

    1. Κατασκευή Έργων Ύδρευσης 'Αρτας - Πρέβεζας - Λευκάδας, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ: Προβλέπεται η μεταφορά πόσιμου νερού από τις πηγές Αγ. Γεωργίου Λούρου για την εξυπηρέτηση αστικών κέντρων και οικισμών των Περιφερειακών Ενοτήτων 'Αρτας, Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας. Συνολικά θα εξυπηρετείται πληθυσμός της τάξης των 145.000 ατόμων για περίοδο 40 ετών.

    2. Κατασκευή φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο, προϋπολογισμού 98 εκατ. ευρώ: Το κύριο φυσικό αντικείμενο αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3/ημέρα πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης της Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγ. Παρασκευής, από το φράγμα Τσικνιά. Εκτιμάται ότι το έργο θα εξυπηρετεί περίπου 270.000 άτομα, φτάνοντας τα περίπου 360.000 άτομα το 2053.

    3. Εγγειοβελτιωτικά Έργα Παραλίμνιων Περιοχών Αμβρακίας - Αμφιλοχίας και Βάλτου στην Αιτωλοακαρνανία, προϋπολογισμού 64,5 εκατ. ευρώ: Βασικός στόχος του έργου αποτελεί η παροχή νερού για αγροτική χρήση λόγω της ελλειμματικής άρδευσης των υφιστάμενων καλλιεργειών και της ανάγκης ανάπτυξης νέων καλλιεργειών. Η παροχή επιπλέον νερού δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων αρδευτικών μεθόδων και μέσων, τον αειφορικό σχεδιασμό στη διαχείριση των υδάτινων πόρων, την απελευθέρωση ποσοτήτων νερού από τους υπόγειους υδροφορείς προς άλλες χρήσεις και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων και της συνοχής σε περιφερειακό επίπεδο.

    4. Κατασκευή Συμπληρωματικών Έργων Ταμιευτήρα Μπραμιανού, Αντιπλημμυρικών Έργων Γρα Λυγιάς και φράγματος Μύρτου στο Λασίθι της Κρήτης προϋπολογισμού 53,5 εκατ. ευρώ: Σκοπός του έργου είναι η αύξηση των δυνατοτήτων παροχέτευσης αρδευτικού νερού στην περιοχή της Ιεράπετρας, με πιθανή επέκταση των αρδευομένων εκτάσεων. Συγχρόνως, το έργο αποσκοπεί στην αντιπλημμυρική προστασία εξασφαλίζοντας την ομαλή λειτουργία των ρεμάτων Μπραμιανού και Διαβατών. Ταυτόχρονα, η οριοθέτηση των περιοχών των ρεμάτων συμβάλλει στον περιορισμό των καταπατήσεων και στην προστασία της φυσικής διατομής.

    5. Έργο Αντιπλημμυρικής Προστασίας του Δήμου Λουτρακίου Περαχώρας Αγ. Θεοδώρων (β' φάση), προϋπολογισμού 23 εκατ. ευρώ: Πρόκειται για αντιπλημμυρικό έργο εντός κατοικημένης περιοχής, με στόχο να προστατευθούν ανθρώπινες ζωές και περιουσίες από ακραία καιρικά φαινόμενα όπως οι πλημμύρες. Το έργο θα θωρακίσει αντιπλημμυρικά την πόλη του Λουτρακίου, η οποία πλήττεται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων.

    Κ. Καραμανλής: Τα έργα υποδομής δεν είναι στη σφαίρα της φαντασίας αλλά βρίσκονται στη σφαίρα της υλοποίησης

    Στα μεγάλα έργα υποδομής που υλοποιούνται στην Ανατολική Αττική αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή.

    Στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο κ. Καραμανλής μίλησε για το ολοκληρωμένο σχέδιο έργων που εφαρμόζεται και αφορά τα οδικά, τα σιδηροδρομικά, αλλά και τα υδραυλικά έργα στην περιοχή.

    Όσον αφορά τα σιδηροδρομικά έργα τόνισε ότι τα τελευταία 3,5 χρόνια "έχει γίνει μια μικρή επανάσταση διότι καταφέραμε να διαχωρίσουμε τις αρμοδιότητες των εταιρειών ΟΣΕ κι ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς". 

    Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στην προέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου πρoς το Κορωπί και το Λαύριο, εξηγώντας πως πρόκειται για ένα έργο μήκους 31,7 χλμ, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν το 2024 με ορίζοντα υλοποίησης τα πέντε έτη. Αντίστοιχα, το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η σύνδεση του αεροδρομίου με τις περιοχές της Ραφήνας και του Λαυρίου. "Δηλαδή, με δύο λιμάνια που έχουν μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο" τόνισε. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 308 εκατ. ευρώ, η κατασκευή του αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2024 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα πέντε έτη.

    Τα έργα αυτά βρίσκονται στην β' φάση όπου γίνεται η διερεύνηση των τεχνικών και νομικών λύσεων και οι εργασίες της διακήρυξης του έργου, αναμένονται εντός του 2024 και θα χρηματοδοτηθούν τόσο από το ΕΣΠΑ όσο και από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό CEF 2, "Συνδέοντας την Ευρώπη 2021-2027".

     "Αυτό που κάνουμε ως κυβέρνηση είναι ότι δεν μένουμε στις εξαγγελίες αυτών των έργων" δήλωσε ο κ. Καραμανλής εξηγώντας πως η σύνδεση της Ανατολικής Αττικής με τον προαστιακό σιδηρόδρομο αποτελούσε ένα αίτημα πολλών ετών που πλέον γίνεται πραγματικότητα. "Όπως έγινε πραγματικότητα και η σύνδεση του μεγαλύτερου λιμένα της χώρας, του Πειραιά με το αεροδρόμιο". Υπογράμμισε μάλιστα πως το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δημοπρατήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα ύψους 4,5 δισ. ευρώ τα οποία θα βγάλουν από μια ιδιότυπη απομόνωση πολλές περιοχές και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη τους.

    Ο κ. Καραμανλής διευκρίνισε πως τα προηγούμενα χρόνια τα σιδηροδρομικά έργα στην Ελλάδα αποτέλεσαν πεδίο απόλυτης αδιαφάνειας, καθυστερήσεων και υποδήλωναν το τι πρέπει να αποφεύγουμε ως ελληνικό Δημόσιο. "Το αποτέλεσμα ήταν οι προϋπολογισμοί να εκτοξεύονται και τα έργα να μην υλοποιούνταν ποτέ στην ώρα τους" συμπλήρωσε.

    "Εμείς ως κυβέρνηση πριν δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα κάναμε ένα σοβαρό σχεδιασμό και κάναμε μια σοβαρή διαπραγμάτευση με την ΕΕ" δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι στο εξής τα έργα θα γίνονται με μια εργολαβία και το έργο θα παραδίδεται "με το κλειδί στο χέρι". "Αυτό κάνουμε τώρα με την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Κάτι το οποίο γίνεται και σε όλη την ΕΕ. Πήραμε τα καλά παραδείγματα του εξωτερικού και τα εφαρμόσαμε στην Ελλάδα" είπε.

    Παράλληλα ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι με αυτή την πρακτική τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

    "Αυτό συνήθως δεν γίνονταν στο παρελθόν" σημείωσε και πρόσθεσε ότι κάποιοι πολιτικοί πριν τις εκλογές συνήθιζαν να δημοπρατούν έργα προσπαθώντας να ρίξουν στάχτη στα μάτια των πολιτών.

    "Εμείς δεν δημοπρατούμε και δεν ανακοινώνουμε έργα αν δεν έχουμε δύο συγκεκριμένες προϋποθέσεις: εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και χρονοδιαγράμματα" τόνισε. 

    Όσον αφορά τα οδικά έργα ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επέκταση της λεωφόρου Κύμης που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και στις οδικές επεκτάσεις προς το Λαύριο και την Ραφήνα, αλλά και στα 10 αντιπλημμυρικά έργα εκ των οποίων τα 6 βρίσκονται στην Ανατολική Αττική. 

     "Επομένως αυτό που διαπιστώνεται είναι πως τόσο τα σιδηροδρομικά έργα όσο και τα οδικά έργα στην Ανατολική Αττική, μπαίνουν σε μια σειρά επειδή η περιοχή αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, αλλά και θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τον κορεσμό που θα υπάρξει τα επόμενα χρόνια" σημείωσε.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ