Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 04-Οκτ-2022 09:28

    Στο 75% σε σχέση με το 2019 η τουριστική κίνηση στο yachting

    Στο 75%  σε σχέση με το 2019 η τουριστική κίνηση στο yachting
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Αν και η φετινή χρονιά στο θαλάσσιο τουρισμό είχε δείξει ότι θα ξεπερνούσε ακόμα και την χρονιά ρεκόρ του 2019, οι γεωπολιτικές εξελίξεις λειτούργησαν ανασταλτικά τόσο για την καθυστερημένη έναρξη της σεζόν, όσο και για την πεσμένη κίνηση στο τέλος.

    Αν και ο Σεπτέμβρης και ο Οκτώβρης είναι παραδοσιακά οι μήνες με μεγάλη κίνηση στο yachting, φέτος στις μαρίνες της αττικής τα περισσότερα σκάφη ήταν δεμένα μέσα. 

    "Μέχρι την ημέρα που ξεκίνησε ο πόλεμος Ρωσίας- Ουκρανίας, η σεζόν φαινόταν ότι θα έχει μία εξαιρετική δυναμική. Ωστόσο, ο χερσαίος τουρισμός κατέγραψε καλύτερα δεδομένα σε σχέση με τον θαλάσσιο. Ο θαλάσσιος άργησε να ξεκινήσει. Ουσιαστικά μετά τις 10 Ιουνίου ξεκίνησε και κράτησε μέχρι τα τέλη Αυγούστου. Από τις 15 Σεπτέμβρη ξεκίνησε η κάμψη. Κανονικά τον Σεπτέμβρη δεν έβλεπες άλμπουρα μέσα στις μαρίνες, και φέτος ήταν τα μισά. Χάσαμε την αρχή, χάνουμε και τα τέλη  που προσθέτουν στα όβερ των επιχειρήσεων ώστε το αποτέλεσμα της σεζόν να είναι κερδοφόρο ουσιαστικά" είπε ο Πάρις Λουτριώτης, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ πληρώματος ( ΣΙΤΕΣΑΠ) στο Capital.gr.

    Ανασταλτικοί παράγοντες εκτός του πολέμου, ήταν το κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων αλλά και των καυσίμων καθώς πολλοί λάτρεις του θαλάσσιου τουρισμού έρχονται στην Ελλάδα οδικώς από τις πατρίδες τους. " Σίγουρα ήταν μία χρονιά που όλοι υπολόγισαν το κόστος, το σουπερ- μάρκετ, το φαρμακείο, όλα αυτά δημιούργησαν αναστολές" ανέφερε.

    Την προηγούμενη εβδομάδα ο Σύνδεσμος συναντήθηκε με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,  Γιάννη Πλακιωτάκη και συζητήθηκαν διάφορες εκκρεμότητες και αιτήματα που απασχολούν τους επαγγελματίες του επαγγελματικού yachting. 

    Κρίσιμο σημείο για την ανάπτυξη του κλάδου, το οποίο μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εθνική οικονομία, είναι το ζήτημα της διαθεσιμότητας ελλιμενισμού. Αν και επίσημα στατιστικά στοιχεία δεν υπάρχουν, οι φορείς του κλάδου εκτιμούν ότι 2.500 σκάφη δεν έχουν επαρκείς θέσεις ελλιμενισμού, οπότε με το τέλος της σεζόν βγαίνουν από τη θάλασσα.

    Αν τελικά αυτό αντιμετωπιστεί, με τις πλωτές προβλήτες που τα σκάφη θα μπορούν να παραμένουν "δεμένα" μέσα στη θάλασσα, τότε και περιστασιακά κάποια σαββατοκύριακα θα μπορούν να ενοικιάζονται παρατείνοντας την σεζόν αλλά φυσικά όλη η ναυτικό-επισκευαστική δραστηριότητα θα ενισχυθεί με επισκευές, συντηρήσεις, αγορές ανταλλακτικών εργασιών που θα μπορούν να γίνουν και απαιτούνται τα σκάφη να είναι στη θάλασσα.

    "Το κόστος κατασκευής μίας μαρίνας, οι άδειες και οι χρόνοι είναι αποτρεπτικοί αν θέλουμε άμεσα να αντιμετωπιστεί το ζήτημα. Οι πλωτές "μαρίνες", τα πλωτά αγκυροβόλια πρόσδεσης βοηθούν και για στάσεις στις κυκλικές διαδρομές των σκαφών, ενισχύουν και την εθνική οικονομία. Όσοι δεν βρίσκουν θέσεις σε μαρίνες, ανεβάζουν τα σκάφη στη στεριά, σε καρνάγια κτλ. Αν το σκάφος μείνει στη θάλασσα και τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη, μπορεί να ενοικιαστεί για ένα σαββατοκύριακο, αλλά και να γίνουν οι επισκευές του" σημείωσε ο πρόεδρος.

    Ο υπουργός ήταν επίσης ενθαρρυντικός για την αναμενόμενη εφαρμογή του ηλεκτρονικού ναυλοσυμφώνου που θα διευκολύνει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες του κλάδου και δήλωσε ότι πλησιάζει η ολοκλήρωση της εφαρμογής, ενώ εξέφρασε αισιοδοξία ότι θα λειτουργήσει από τη νέα σεζόν.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ