Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 20-Σεπ-2022 10:29

    Τροποποιήσεις στο Master Plan του ΟΛΘ

    Τροποποιήσεις στο Master Plan του ΟΛΘ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Από τα 440 μέτρα, το τελικό μήκος της προβλήτας 6 του ΟΛΘ θα κατασκευαστεί στα 513 μέτρα, με 16.5 μέτρα βάθος, αναφέρει το τροποποιητικό άρθρο του Master Plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) που συζητήθηκε χθες στη Βουλή από τους φορείς.  Μαζί με την τροποποίηση στο μήκος της προβλήτας, θα κατασκευαστούν και τα συμπληρωματικά έργων υποδομής που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της πλήρους λειτουργικότητας του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης, περιλαμβανομένων βυθοκορήσεων σε στάθμη τουλάχιστον -16,50 m για την προσέγγιση και τους ελιγμούς των πλοίων, δαπέδων στη χερσαία ζώνη, Η/Μ δικτύων κ.τ.λ., αλλά μη περιλαμβανομένης της προμήθειας του μηχανολογικού εξοπλισμού οποιουδήποτε τερματικού σταθμού.

    Οι νέες διαστάσεις του Προβλήτα 6 συνιστούν ανταπόκριση "στις σύγχρονες ανάγκες των λιμένων, προσαρμογή στην παγκόσμια τάση της ναυτιλίας, και θα αποφέρουν αύξηση της δυνατότητας πρόσδεσης περισσότερων και μεγαλύτερων πλοίων ("Ultra Large Container Vessels") χωρητικότητας έως και είκοσι τριών χιλιάδων (23.000) "TEUs", δηλαδή αύξηση της δυνατότητας εξυπηρέτησης και διακίνησης μεγαλύτερων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και ως εκ τούτου αύξηση της αποδοτικότητας στη λειτουργία του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, αύξηση του αποδιδόμενου ετήσιου ανταλλάγματος στο ελληνικό Δημόσιο και απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος του Λιμένος Θεσσαλονίκης ως πύλης εισόδου και εξόδου στις περιοχές των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επίσης, με τη χρήση εξοπλισμού τελευταίας τεχνολογίας με αυτοματοποιημένα συστήματα ηλεκτροκίνητων αντί ντιζελοκίνητων μηχανημάτων, θα επιτευχθούν εξοικονόμηση χρόνου, μεγαλύτερη ασφάλεια, αύξηση της αποδοτικότητας/τ.μ. και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, παραγόμενου θορύβου και όχλησης των όμορων αστικών περιοχών" αναφέρει η αιτιολογική έκθεση της τροποποίησης.

    Ταυτόχρονα, μέσα στις νέες επενδύσεις συμπεριλαμβάνεται και η αξιοποίηση του παλιού Τελωνειακού Σταθμού. Στόχος της αξιολογούμενης ρύθμισης είναι η δημιουργία κτιρίου (παλαιός Τελωνειακός Σταθμός) που θα αποτελεί πόλο έλξης και σημείο αναφοράς της Θεσσαλονίκης με μακροπρόθεσμο όφελος λόγω καλύτερης αξιοποίησής του. Επίσης, η αξιολογούμενη ρύθμιση στοχεύει στην αποφυγή πολλαπλών εξόδων και πιθανών μετέπειτα λειτουργικών περιορισμών και χρονικών καθυστερήσεων για την ολοκλήρωση της αξιοποίησης του κτιρίου και στη δημιουργία χρήσεων οι οποίες θα συμβάλλουν στην ανάδειξη της επιχειρηματικότητας της Βορείου Ελλάδας, την προσέλκυση επενδύσεων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

    Μέσα στις αλλαγές, συμπεριλαμβάνεται η παραμονή στις Υποχρεωτικές Επενδύσεις, η αγορά πέντε μηχανημάτων μεταφοράς και στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων συνολικού προϋπολογισμού 4.000.000 ευρώ, η οριστική παραλαβή των οποίων έγινε μετά την υπογραφή της Σύμβασης με τον Ανεξάρτητο Μηχανικό και την Ειδοποίηση Έναρξης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων, υπό την προϋπόθεση της πιστοποίησης από τον εκ των υστέρων έλεγχο του Ανεξάρτητου Μηχανικού ότι ο φάκελος τεκμηρίωσης και εν γένει η προμήθεια συνάδουν με τις απαιτήσεις του άρθρου 7.11 της Σύμβασης Παραχώρησης.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ