Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 28-Ιουλ-2022 07:53

    Υπό "πίεση" η αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα

    Υπό "πίεση" η αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού   

    Παραμένουν τα "σύννεφα" στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, τόσο στα επιβατικά, όσο και στα επαγγελματικά οχήματα.  

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) δημοσίευσε τα στατιστικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου για τα επαγγελματικά οχήματα, από τα οποία προκύπτει μείωση ταξινομήσεων κατά 20,3%, με τον Ιούνιο να "κλείνει" με μείωση 22,5%.
    Από την πλευρά της, η ελληνική αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα, καθώς τον Ιούνιο διαπιστώθηκε άνοδος 13,2%, ενώ στο πρώτο εξάμηνο η πτώση ανήλθε στο 9,1%.

    Οι επιδόσεις των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ και της Ελλάδας 

    Σύμφωνα με την ACEA, τον Ιούνιο του 2022, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,5% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021, απαριθμώντας 144.210 μονάδες.

    Η πτώση, όπως αναφέρει η Ένωση, οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων καινούργιων βαν (η κατηγορία αυτή αντιπροσωπεύει το 80% των συνολικών ταξινομήσεων επαγγελματικών οχημάτων), η οποία αντιστάθμισε την αύξηση των ταξινομήσεων φορτηγών.

    Διψήφιες απώλειες υπέστησαν και οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: η Ισπανία (-26,9%), η Γερμανία (-26,1%), η Ιταλία (-21,3%) και η Γαλλία (-20,9%).
    Αντίστοιχα, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν κατά 20,3%, καθώς οι περισσότερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ισπανία (-30,4%), Γαλλία (-22,1%), Γερμανία (-18,8) και Ιταλία (-10,3%).

    Στην Ελλάδα, τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 1.114 επαγγελματικά οχήματα, έναντι 984 πέρσι (+13,2%) και στο πρώτο εξάμηνο 5.123 έναντι 5.636 πέρσι (-9,1%).
    Γενικότερα, μεγάλη πτώση στην ΕΕ παρατηρείται στα μικρά βαν έως 3,5 τόνους, αντίθετα τα μεγάλα φορτηγά άνω των 16 τόνων κινούνται ανοδικά.

    Η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων στην ΕΕ 

    Με αφορμή τα ανωτέρω στοιχεία, υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα διαθέτει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών και λεωφορείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Αναλυτικότερα, τα φορτηγά που κυκλοφορούν στη χώρα μας έχουν μ.ο. ηλικίας τα 21,4 έτη, ενώ τα λεωφορεία τα 19,4 έτη.

    Στα επιβατικά οχήματα η εικόνα είναι λίγο καλύτερη, καθώς ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 16,6 χρόνια, ενώ στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (βαν) ο μέσος όρος είναι τα 20,2 έτη.

    Σε ολόκληρη την Ευρώπη, ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων ανέρχεται στα 11,8 έτη, των βαν στα 11,9 έτη, των φορτηγών στα 14,1 έτη και των λεωφορείων στα 12,8 έτη.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι, η Λιθουανία και η Ρουμανία, διαθέτουν τους γηραιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα σχεδόν 17 ετών, αντιθέτως τα πιο νέα επιβατικά αυτοκίνητα κυκλοφορούν στο Λουξεμβούργο (6,7 χρόνια).
    Επίσης, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία έχει τον παλαιότερο στόλο ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με 13,8 έτη, ακολουθούμενη από την Ισπανία με 13,3 έτη.

    Η Ελλάδα, όπως προαναφέρθηκε, σημειώνει αρνητικό ρεκόρ στα φορτηγά, καθώς τα βαρέα οχήματά της έχουν κατά μέσο όρο ηλικίας τα 21,4 έτη, γεγονός που την καθιστά το κράτος – μέλος με τον γηραιότερο στόλο φορτηγών. 
    Αντιθέτως, τα νεότερα φορτηγά βρίσκονται στους δρόμους του Λουξεμβούργου (6,7 έτη) και της Αυστρίας (7 έτη).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ