Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 24-Ιουλ-2022 08:13

    Κλίμα σταθερότητας για LNG, εμπορευματοκιβώτια και Tanker δείχνουν οι ναυπηγήσεις

    Κλίμα σταθερότητας για LNG, εμπορευματοκιβώτια και Tanker δείχνουν οι ναυπηγήσεις
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Άνοδος σημειώνεται ξανά στα ναύλα κυρίως και στα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια, χωρίς φυσικά να αγγίζουν τα επίπεδα του περσινού Ιουλίου. Με δεδομένο όμως την εμπορική κρίση εισαγωγών στην Κίνα, τα προβλήματα που παραμένουν από την εφοδιαστική αλυσίδα και τη ρωσική εισβολή που συνεχίζεται, η αγορά εκτιμά θετικούς τους δείκτες. 

    Μία ανατροπή σημειώνεται και στον κλάδο των παραγγελιών πλοίων. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες εβδομάδες, οι νέες παραγγελίες πλοίων που έγιναν γνωστές πρόσφατα δεν περιλαμβάνουν εμπορευματοκιβώτια, LNG ή φορτηγών. Αντίθετα, η ναυπηγική δραστηριότητα άρχισε ξανά στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων. Πιο συγκεκριμένα, το κλίμα στις παραγγελίες δεξαμενόπλοιων ήταν σταθερό με 3 παραγγελίες για συνολικά 8 πλοία. Η όρεξη των ιδιοκτητών για LR2 και MR ( τύποι δεξαμενόπλοιων) έχει επικρατήσει, υποστηριζόμενη από τις τρέχουσες ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς για τα δεξαμενόπλοια.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εφοπλιστής Λαιμός υπέγραψε παραγγελία για τρία LR2 με συμβατικό καύσιμο στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam, με κόστος 65 εκατ. δολάρια το καθένα και αναμένεται να παραδοθούν έως το 2024-2025. Εν τω μεταξύ, η ελληνική Neda της οικογένεια Λυκιαρδόπουλου επέστρεψε στο Daehan για την κατασκευή ενός LR2, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με scrubber και θα πληροί τα πρότυπα EEDI φάσης 3. Το πλοίο θα παραδοθεί το 2024 και θα κοστίσει 65 εκατομμύρια δολάρια. 

    Στο ξηρό μέτωπο, καταγράφονται τάσεις συρρίκνωσης στη δραστηριότητα ναυπήγησης νέων πλοίων, εν μέρει λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τις τάσεις απαλλαγής από τον άνθρακα. Το τρέχον βιβλίο παραγγελιών ανέρχεται στο 7% της χωρητικότητας του στόλου, σημειώνοντας χαμηλό 30 ετών, γεγονός που υποδηλώνει πολύ περιορισμένη ικανότητα ανάπτυξης.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Inermodal, έχουν παραγγελθεί 85 bulker κατά το 1ο εξάμηνο του 2022, εκ των οποίων τα 5 είναι με καύσιμο LNG ή διπλού καυσίμου, τα 3 είναι έτοιμα με αμμωνία/καύσιμα και τα 25 πληρούν τα πρότυπα EEDI φάσης 3. Συνολικά, το 14 % του συνολικού βιβλίου παραγγελιών είναι ικανά για εναλλακτικά καύσιμα, με το τμήμα Capesize να ηγείται της οδού απανθρακοποίησης.

    Στο μέτωπο των εμπορευματοκιβωτίων, ωστόσο, το κλίμα της αγοράς είναι ανοδικό με ένα βιβλίο παραγγελιών στο 28% της χωρητικότητας του στόλου. Εν μέσω διαταραχών στο παγκόσμιο εμπόριο που προκλήθηκαν από την πανδημία και της έλλειψης νέων πλοίων, οι ναύλοι έχουν αυξηθεί και ως εκ τούτου, τροφοδοτούν την όρεξη των ιδιοκτητών για εμπορευματοκιβώτια, η οποία επικράτησε κατά το 1ο εξάμηνο του 2022.

    Πιο συγκεκριμένα, από τα συνολικά 295 πλοία που παραγγέλθηκαν, τα 57 είναι διπλού καυσίμου και LNG, τα 32 είναι μεθανόλης και αμμωνίας, ενώ τα 31 πληρούν τα πρότυπα EEDI φάσης 3.

    Η δραστηριότητα παραγγελιών νεότευκτων υποστηρίχτηκε περαιτέρω από το πρόσφατο "ξεφάντωμα" στις συμβάσεις LNG. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η εργολαβική δραστηριότητα στον κλάδο έφτασε σε υψηλά ρεκόρ με συνολικά 112 νέα πλοία παραγγελίες εντός του 2022, αυξάνοντας το βιβλίο παραγγελιών στο 37% της χωρητικότητας του στόλου.

    To έργο της Qatar LNG μονοπωλούν το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών. Από τα συνολικά 112 πλοία, τα 32 είναι δεσμευμένα για το έργο του Κατάρ και 6 από αυτά είναι διπλού καυσίμου ή LNG.

    Περαιτέρω υποστηριζόμενη από την ανάπτυξη του εμπορίου LNG σε τονομιλία λόγω των κυρώσεων στο ρωσικό φυσικό αέριο από την ΕΕ/ΗΠΑ, και το πρόσφατα ανακοινωθέν σχέδιο για την επέκταση του μεγάλου εργοστασίου του Κατάρ, το κλίμα της αγοράς για τη δραστηριότητα ανάθεσης LNG παραμένει σταθερό.

    Ναυλαγορά

    Τα πλοία Capesize ανέκτησαν μεγάλο μερίδιο των απωλειών της προηγούμενης εβδομάδας με τα μέσα κέρδη του να κλείνουν την εβδομάδα στα 24.209 δολάρια την ημέρα. Τα υπόλοιπα μεγέθη πλοίων παρουσίασαν ασθενή δραστηριότητα, όπως τα πλοία τύπου Panamax. Ο δείκτης ναυλαγοράς στα φορτηγά πλοία έκλεισε στις 2.145 μονάδες, αυξημένος κατά 132 μονάδες σε σύγκριση το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας

    Άνοδος καταγράφηκε και  στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου, με τους τομείς Suezmax και Aframax να ξεπερνούν σημαντικά τα κέρδη των VLCC. Ο  δείκτης  για τα τάνκερ έκλεισε στις 1.448, σημειώνοντας άνοδο 75 μονάδων .

    Από την 1η Ιουνίου, τα ναύλα των Capesize παρέμειναν περιορισμένα, κυμαινόμενα μεταξύ 18.000 και 25.000 δολαρίων, ένα κερδοφόρο επίπεδο για τους περισσότερους ιδιοκτήτες Capesize, αλλά πολύ μακριά από τα υψηλά ναύλα που έφτασαν πέρυσι. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι στα τέλη καλοκαιριού η ανάγκη μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία θα αρχίσει να απορροφά έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό πλοίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στη λεκάνη του Νότιου Ατλαντικού. Αυτή τη στιγμή, τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια κυρίως στον Βόρειο Ατλαντικό είναι απασχολημένα με το εμπόριο άνθρακα προς την Ευρώπη, και αυτό κάνει τα επιτόκια σε αυτό το μέρος του κόσμου να παραμείνουν ισχυρότερα.

    Οι ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι  παρά την μείωση μεταφορικού φορτίου προς την Κίνα και τα σοβαρά προβλήματα λόγω της εφοδιαστικής αλυσίδας, της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία αλλά και τα εμπορικά θέματα Αυστραλίας-Κίνας, η αγορά "κράτησε δυνάμεις". Την ίδια ώρα, καταγράφεται μία αισιοδοξία –όχι τόσο λόγω της εποχικότητας και της αυξημένης κίνησης που θα καταγραφεί το επόμενο διάστημα– αλλά κυρίως υπάρχουν σημαντικές προσδοκίες για οικονομική τόνωση από την Κίνα για τη στήριξη του προβληματικού τομέα των ακινήτων.

    Εάν ένα τέτοιο γεγονός μεταφράζεται σε περισσότερα φορτία αποστολής για σιδηρομετάλλευμα (και σε μικρότερο βαθμό άνθρακα), τότε τα ναύλα ξηρού χύδην έχουν τη δυνατότητα να φτάσουν πολύ καλύτερα επίπεδα σε σχέση με αυτό που δείχνει η τρέχουσα καμπύλη.



     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ