Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Ιουν-2022 18:04

    Ποσό 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των "άγονων" γραμμών

    Ποσό 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των "άγονων" γραμμών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αναστασίας Βαμβακά

    Ψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία στη Βουλή η επικαιροποίηση του Κώδικα Νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών. "Ναι" ψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και Κίνημα Αλλαγής, "όχι" ΚΚΕ και ΜέΡΑ25, ενώ "παρών" δήλωσε η Ελληνική Λύση.

    Με τον νέο Κώδικα επικαιροποιείται σε ενιαίο κείμενο η ισχύουσα νομοθεσία για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές, και τα δικαιώματα των επιβατών

    Συγκεκριμένα:

    Επικαιροποιείται και συστηματοποιείται σε ενιαίο κείμενο η νομοθεσία αναφορικά με:

    α. τους φορείς και τον τρόπο άσκησης της κρατικής εποπτείας στον τομέα των θαλάσσιων ενδομεταφορών,

    β. τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές από ή προς λιμένες νησιών (τακτική και έκτακτη δρομολόγηση πλοίων, εκτέλεση και διακοπή δρομολογίων κ.λπ.),

    γ. τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, έναντι μισθώματος, με απευθείας ανάθεση, με φορείς του Δημοσίου κ.λπ.),

    δ. τον τρόπο αποπληρωμής των συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής),

    ε. την προστασία ναυτικών και εργαζομένων ξηράς, στο πλαίσιο εκτέλεσης των ανωτέρω συμβάσεων (κατάπτωση εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης ή απόδοση κρατικών επιχορηγήσεων για την εκτέλεση δρομολογίων άγονων γραμμών, σε περίπτωση ανεξόφλητων μισθών κ.λπ.),

    στ. τη διασφάλιση της προστασίας των εργαζομένων σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις καθώς και της προστασίας της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας,

    ζ. τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία εκτέλεσης θαλάσσιων ενδομεταφορών μεταξύ ηπειρωτικών λιμένων,

    η. τη μεταφορά εμπορευμάτων και ταχυδρομικών αντικειμένων,

    θ. τα δικαιώματα των επιβατών (χρηματικές αποζημιώσεις, εκπτώσεις ή επιστροφές ναύλου κ.λπ.) καθώς και τις υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων,

    ι. τις επιβαλλόμενες κυρώσεις για μη τήρηση του ανωτέρω νομοθετικού πλαισίου. 

    Τι αλλάζει στην άγονη γραμμή

    "Από το 2023 και μετά, θα είμαστε σε θέση να προκηρύσσουμε γραμμές ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, με συμβάσεις ισχύος άνω των 10 ετών", ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής, Κώστας Κατσαφάδος τοποθετούμενος στο πλαίσιο της επεξεργασίας του νομοσχεδίου με τίτλο "Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών", από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

    Μιλώντας για το πρόγραμμα "Νέαρχος" (χρηματοδότηση έργων στο νησιωτικό χώρο), ο κ. Κατσαφάδος είπε ότι, μετά και την αναγκαία ΚΥΑ με το υπουργείο Οικονομικών, η οποία ρυθμίζει τεχνικά θέματα γύρω από τη συμπλήρωση πολυετών συμβάσεων, "θα προχωρήσουμε στη σύναψη συμβάσεων άνω των δέκα ετών, ώστε να μπορέσουμε να βάλουμε πιο σύγχρονα πλοία, πιο καινούργια, με μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα, και ταχύτερα". Όπως έγινε γνωστό για την ανανέωση του στόλου αναμένεται χρηματοδότηση 670 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα "Νέαρχος".

    Σε ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιού για τις οφειλές του κράτους απέναντι στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ο κ. Κατσαφάδος είπε ότι από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, "έχουμε δώσει 85 εκατ. ευρώ για να καλύψουμε χρηματοδοτικά κενά και τιμολόγια, που υπήρχαν και από το προηγούμενο έτος". Ανακοίνωσε, δε, ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των ακτοπλοϊκών εταιρειών έχει υπάρξει σχεδόν πλήρης αποπληρωμή των τιμολογίων τους μέχρι τον Μάρτιο του 2022.

    Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Κ. Κατσαφάδο στα 85 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη δοθεί από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, θα προστεθούν και για τη νέα δρομολογιακή περίοδο ακόμα 138 εκατ. ευρώ για την επιδότηση των "άγονων" γραμμών.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ