Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Μαϊ-2022 11:22

    Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Τέλος στις αυθαιρεσίες σε ωράρια και υπερωρίες

    Οι αλλαγές στην αναγνώριση ετών ασφάλισης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, πιλοτικά από την 1η Ιουλίου σε τράπεζες και μεγάλα σούπερ μάρκετ, έρχεται να διασφαλίσει τα συμφέροντα των εργαζομένων και τις συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τους επιχειρηματίες.

    Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, που υλοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, είναι μία από τις μεταρρυθμίσεις που προβλέπει ο νόμος 4808/2021 για την Προστασία της Εργασίας. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το υπουργείο Εργασίας, η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας θα διασφαλίσει τα συμφέροντα των εργαζόμενων καθώς πλέον πολύ απλά και γρήγορα, θα γνωρίζουν και οι ίδιοι δεδομένα για την εργασία τους που σε πολλές περιπτώσεις μέχρι τώρα ήταν στον πλήρη έλεγχο των εργοδοτών με αποτέλεσμα αρκετές αυθαιρεσίες σε βάρος τους κατά περίπτωση.

    Συγκεκριμένα, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας, τις υπερωρίες, την υπερεργασία, τις βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και τις άδειες θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.

    Με την Ψηφιακή Κάρτα κατοχυρώνεται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας δεδομένου ότι η έναρξη και η λήξη της εργασίας θα γνωστοποιείται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.

    Με το τρόπο αυτό ο ελεγκτής θα γνωρίζει πριν επισκεφθεί έναν χώρο εργασίας ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται εκεί και έτσι ο έλεγχος θα γίνεται με αυτόματος και αντικειμενικές διαδικασίες που θα αποτρέπουν φαινόμενα υποδηλωμένης - αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών όπως περιπτώσεις που ο εργοδότης ζητά από τον εργαζόμενο να μην "χτυπήσει" την κάρτα κατά την προσέλευση, ή να δηλώσει αποχώρηση αλλά να παραμείνει στη δουλειά. 

    Πλέον, το ωράριο εργασίας (όπως και οι υπερωρίες, η υπερεργασία, οι βάρδιες, τα διαλείμματα, τα ρεπό και οι άδειες) θα δηλώνεται ηλεκτρονικά. Αναλυτικά:

    •    Ο προγραμματισμός της εργασίας και οι πληροφορίες για τις πραγματικές ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας θα εισάγονται ψηφιακά πλέον στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.

    •    Όλες οι πληροφορίες για τον προγραμματισμό, καθώς και τα δεδομένα της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας για τον πραγματικό χρόνο εργασίας θα είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, καθώς και μέσα από το myErgani web portal (https://myErgani.gov.gr) και σε μορφή ημερολογίου

    •    Θα καταγράφονται όλοι οι τύποι άδειας, καθώς και οι ωροάδειες.

    •    Θα καταγράφεται ο πραγματικός χρόνος εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να δηλώνουν την προσέλευση και αποχώρηση τους από την εργασία και μέσω app εφαρμογής σκανάροντας την Κάρτα Εργασίας τους που θα απεικονίζεται στο κινητό τηλέφωνο σε μορφή QR code (όπως ακριβώς γινόταν με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού), και η πληροφορία θα διαβιβάζεται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ II.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ