Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Απρ-2022 07:45

    Πώς κινούνται οι βασικές "δεξαμενές" επισκεπτών για τον ελληνικό τουρισμό

    Πώς κινούνται οι βασικές «δεξαμενές» επισκεπτών για τον ελληνικό τουρισμό
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

    Το πάγωμα των νέων τουριστικών κρατήσεων που καταγράφηκε με την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου -πανευρωπαϊκά, χωρίς η Ελλάδα να μένει ανεπηρέαστη- δεν συνεχίζεται. Η ζήτηση ανακάμπτει, όπως και το ενδιαφέρον για την αναζήτηση προορισμών διακοπών, με τις προοπτικές για τη φετινή σεζόν να γίνονται όλο και καλύτερες.

    Όπως φάνηκε σε ανάλυση της πλατφόρμας Hotelwize, η οποία άντλησε στοιχεία επισκέψεων από ιστοσελίδες ξενοδοχείων, οι βασικές για τον ελληνικό τουρισμό αγορές του εξωτερικού -Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γαλλία και Ιταλία- ξαναβρίσκουν τη δυναμική τους.

    Τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από τις 14 Φεβρουαρίου έως και τις 4 Απριλίου και τα αποτελέσματα μελετήθηκαν βάσει της σημασίας κάθε χώρας για τον τουρισμό στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ για το 2019. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν τα δεκαήμερα 14-23/2, 24/2-5/3, 6-15/3, 16-25/3 και 26/3 έως 4/4. 

    Σε διάστημα σαράντα ημερών κατόπιν των εξελίξεων στην Ευρώπη, η μείωση που παρατηρήθηκε στο τουριστικό ενδιαφέρον στο σύνολο των αγορών μελέτης ήταν μειωμένο κατά 5,5%. Κατά το πρώτο δεκαήμερο, το τουριστικό ενδιαφέρον είχε πτώση 23,3%, σημειώνοντας ταυτόχρονα άνοδο 7,8% στο δεύτερο δεκαήμερο της ανάλυσης. Προχωρώντας στο τρίτο δεκαήμερο, το τουριστικό ενδιαφέρον φαίνεται να σταθεροποιείται, διαγράφοντας μία πολύ μικρή πτώση της τάξεως του 0,7%, ενώ στο τέταρτο δεκαήμερο παρατηρήθηκε αύξηση 15,2%.

    Όλες οι παραπάνω αγορές, το πρώτο δεκαήμερο μετά την κρίση είναι με αρνητικό πρόσημο όσον αφορά το τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά είτε επανέρχονται μετά το 2ο δεκαήμερο ή εμφανίζουν σημαντική άνοδο στο 4ο δεκαήμερο.

    Ειδικότερα, οι ΗΠΑ κυριάρχησαν στο δεύτερο δεκαήμερο, καταγράφοντας αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος κατά 22,7%. Η ανοδική πορεία συνεχίστηκε και το τρίτο δεκαήμερο με 4,9%, ενώ στο τέταρτο υπάρχει μια μικρή υποχώρηση. Η Γερμανία κατέγραψε πτώση τόσο κατά το πρώτο (23,3%), το δεύτερο (6,7%) όσο και κατά το τρίτο δεκαήμερο (13,9%), στο τέταρτο όμως σημείωσε σημαντική άνοδο 22,8%.

    Στο Ηνωμένο Βασίλειο, το πρώτο δεκαήμερο της ανάλυσης το τουριστικό ενδιαφέρον ήταν μειωμένο κατά -25,7%, ενώ το δεύτερο αυξημένο κατά 10,8%. Το τρίτο εμφάνισε και πάλι πτώση 14,3%, ωστόσο υπήρξε κατακόρυφη αύξηση στο τέταρτο δεκαήμερο που έφτασε στο 20,7%.

    Σημειώνεται πως για τον ελληνικό τουρισμό, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι οι πιο σημαντικές πηγές τουριστών, ενώ και η ΗΠΑ είναι πολύ σημαντική αγορά, με υψηλή δαπάνη ανά επισκέπτη. Στην αρχή του πολέμου, η υστέρηση από την αμερικανική αγορά ήταν μεγάλη.

    Οι υπόλοιπες αγορές

    Στην Ιταλία καταγράφηκε πτώση 33,5% κατά το πρώτο δεκαήμερο, άνοδος 11,4% κατά το δεύτερο, η οποία συνεχίστηκε και το τρίτο με το αντίστοιχο ποσοστό να αγγίζει το 17,9%, φτάνοντας στο τέταρτο στο 21,3%. Τέλος, στη Γαλλία έπειτα από πτώση 20,4% το πρώτο δεκαήμερο, το τουριστικό ενδιαφέρον παρέμεινε ισχυρό το δεύτερο, αγγίζοντας το 20,3%. Αν και δεν κατάφερε να διατηρήσει το θετικό του πρόσημο το τρίτο (11,9%), στο τέταρτο δεκαήμερο υπήρξε θετική εξέλιξη φτάνοντας στο 6%.

    Οι εξελίξεις μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας φαίνεται να μην επηρεάζουν το τουριστικό ενδιαφέρον από τις αγορές της Τουρκίας, του Ισραήλ και του Καναδά, όπου συνολικά το πρόσημο είναι θετικό. Στον αντίποδα, χώρες όπως η Πολωνία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Ελβετία εμφανίζουν μειωμένο τουριστικό ενδιαφέρον.a

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ