Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 12-Φεβ-2022 08:00

    ΕΦΚΑ: Όλες οι δράσεις για τη μείωση των χρεών

    ΕΦΚΑ: Όλες οι δράσεις για τη μείωση των χρεών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Tου Δημήτρη Κατσαγάνη

    Νέες δράσεις έχει δρομολογήσει το Υπουργείο Εργασίας και ο e-ΕΦΚΑ μέσω του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα των ταμείων από τις ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές.

    Αυτές είναι οι 72 δόσεις, ο εξωδικαστικός συμβιβασμός, η παράταση των αιτήσεων στελεχών για την απαλλαγή από την αλληλέγγυα ευθύνη για εταιρικά ασφαλιστικά χρέη, η αλλαγή στο "καθεστώς” των πλειστηριασμών, η εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση των οφειλετών, μαζί και η ενιαία τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας (1555).

    Αναλυτικά, σύμφωνα με την έκθεση του ΚΕΑΟ για το δ΄τρίμηνο του 2021 , οι δράσεις αυτές είναι οι εξής:

    1. Ρύθμιση 72 δόσεων

    Τέθηκε σε ισχύ από 2/12/2021 η νέα ρύθμιση που επιτρέπει τον διακανονισμό σε έως και 72 δόσεις των οφειλών περιόδων απασχόλησης Φεβρουαρίου 2020 έως Ιουνίου 2021, που δημιουργήθηκαν λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού.

    Μάλιστα χθες bεβαιώθηκαν οι οφειλές χρονικής περιόδου Φεβρουαρίου 2020-Ιουνίου 2021 για πληττόμενους, λόγω COVID, εργοδότες, στο ΚΕΑΟ και οι ενδιαφερόμενοι εργοδότες μπορούν από σήμερα να προχωρήσουν σε ρύθμιση των οφειλών αυτών, μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΚΕΑΟ, το αργότερο μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2022, οπότε και λήγει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων και καταβολής της πρώτης δόσης. Υπενθυμίζεται πως αιτήσεις είναι δεκτές έως τις 28 Φεβρουαρίου.

    2. "Δεύτερη ευκαιρία” μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού

    Συνεχίζεται η υλοποίηση συντονισμένων δράσεων στο πλαίσιο προετοιμασίας του Κ.Ε.Α.Ο. για την εφαρμογή το νόμου περί παροχής 2ης ευκαιρίας-εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών, προπτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης, πτώχευση). Οι δράσεις περιλαμβάνουν την συμμετοχή στελεχών του Κ.Ε.Α.Ο. σε διαϋπηρεσιακές συναντήσεις (τηλεδιασκέψεις) με τους εμπλεκόμενους φορείς (ΕΓΔΙΧ, ΑΑΔΕ κλπ), την υποβολή προτάσεων, τον σχεδιασμό και την παρακολούθηση της υλοποίησης των απαιτούμενων τροποποιήσεων λογισμικού και διασυνδέσεων με την ΕΓΔΙΧ, την καταγραφή των αναγκών σε εξοπλισμό, την έκδοση εγκυκλίων και την εκπαίδευση προσωπικού – εκπροσώπων Κ.Ε.Α.Ο. (καταχωρητές – εγκριτές).

    3. Παράταση αιτήσεων για απαλλαγή στελεχών από αλληλέγγυας ευθύνης

    Εκδόθηκε η εγκύκλιος για την κοινοποίηση των διατάξεων περί παράτασης προθεσμίας υποβολής αίτησης από στελέχη επιχειρήσεων για την απαλλαγή τους από την αλληλέγγυα ευθύνη καταβολής ασφαλιστικών οφειλών νομικών προσώπων και της Υπουργικής Απόφασης σχετικά "Περιπτώσεις έλλειψης υπαιτιότητας για τη μη στοιχειοθέτηση της αλληλέγγυας ευθύνης για οφειλές προς τους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης”.

    4. Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση

    Συνεχίζεται η εξυπηρέτηση των οφειλετών μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής "Μένουμε Σπίτι" (www.efka.gov.gr/menoumespiti) με στόχο την μείωση της ανάγκης προσέλευσης των οφειλετών στις Περιφερειακές Υπηρεσίες.

    Οι οφειλέτες υποβάλουν στην εφαρμογή τα αιτήματά τους σχετικά με θέματα πιστοποίησης στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο., ρύθμισης οφειλών, καταβολής οφειλών, λήψης ταυτότητας οφειλέτη για καταβολές μέσω ΔΙΑΣ και λοιπά θέματα αρμοδιότητας του Κ.Ε.Α.Ο. Σε μεγάλο βαθμό τα αιτήματα διεκπεραιώνονται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά από τις Υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο.

    5. Τηλεφωνική γραμμή 1555

    Συνεχίζεται η διεκπεραίωση ερωτημάτων πολιτών που διαβιβάζονται σε ηλεκτρονική πλατφόρμα ticketing μέσω της γραμμής εξυπηρέτησης 1555, καθώς και αιτημάτων πολιτών μέσω της ενιαίας ψηφιακής πύλης δημόσιας διοίκησης (gov.gr).

    6. Αλλαγές στους πλειστηριασμούς

    Εκδόθηκε από το Κ.Ε.Α.Ο. γενικό έγγραφο με θέμα τη "Νέα διαδικασία είσπραξης εκπλειστηριασμάτων μετά την εφαρμογή του Π.Δ. 8/2019". Συγκεκριμένα, για να "τρέξει” η διαδικασία αυτή θα πρέπει να παραληφθούν τα γραμμάτια σύστασης παρακαταθήκης από τον Συμβολαιογράφο και να συμπληρωθεί αίτηση-δήλωση μεταφοράς πίστωσης. Μετά την κατάθεση της αίτησης και των γραμματίων σύστασης παρακαταθήκης, η αρμόδια υπηρεσία Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων εκδίδει επιταγή με το αντίστοιχο ποσό του εκπλειστηριάσματος σε διαταγή του Πιστωτικού Ιδρύματος στο οποίο τηρείται ο υποδεικνυόμενος στην αίτηση τραπεζικός λογαριασμός.

    Έπειτα, το Κ.Ε.Α.Ο., καθώς έχει πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό θα πρέπει να ανιχνεύσει την πιστωτική κίνηση της απόδοσης του εκπλειστηριάσματος, να ταυτοποιήσει την πίστωση ως προς ποιον πλειστηριασμό αφορά και στη συνέχεια, να εκδώσει τα σχετικά γραμμάτια είσπραξης καθυστερούμενων εισφορών ώστε να απεικονιστεί το εκπλειστηρίασμα ως πιστωτική κίνηση στην καρτέλα οφειλέτη του.

    Διατηρούνται ενεργές ρυθμίσεις

    Σύμφωνα με την έκθεση του ΚΕΑΟ, επίσης, στο τέλος Δεκεμβρίου 2021 οι ενεργές και ολοκληρωμένες ρυθμίσεις του Ν.4611/2019 (ρύθμιση 120 δόσεων) έφτασαν σε πλήθος τις 506.518 για οφειλές ύψους 4,1 δισ. ευρώ.

    Οι συνολικές εισπράξεις του Κ.Ε.Α.Ο. εντός του τριμήνου (Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2021) ανέρχονται σε 302.677.917 ευρώ. Από την έναρξη της λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. έχουν εισπραχθεί συνολικά 7.828.207.593 ευρώ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ