Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Φεβ-2022 08:52

    Πιέσεις στη ναυλαγορά - Ακόμα μία κακή εβδομάδα για τα δεξαμενόπλοια

    Πιέσεις στη ναυλαγορά - Ακόμα μία κακή εβδομάδα για τα δεξαμενόπλοια
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    της Αναστασίας Βαμβακά

    Με εξαίρεση τον τομέα Capesize, σχεδόν όλες οι κατηγορίες πλοίων αντιμετώπισαν πιέσεις  στον Ατλαντικό με την ασθενή ζήτηση να μεταφράζεται σε ασθενέστερα κέρδη.

    Σύμφωνα με σχετική έκθεση του οίκου αναλύσεων Intermodal, επιβραδύνσεις στη δραστηριότητα  παρατηρήθηκαν και στην αγορά του Ειρηνικού. Ο BDI την Τρίτη έκλεισε στις 1.503 μονάδες, αυξημένος κατά 63 μονάδες σε σύγκριση με το κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας.

    Τα δεξαμενόπλοια αργού μαστίζονται από το κακό κλίμα για άλλη μια εβδομάδα. Ο BDTI έκλεισε στις 681, σημειώνοντας πτώση 4 μονάδων και ο BCTI στις 592, σημειώνοντας άνοδο 9 μονάδων σε σύγκριση με τα επίπεδα της προηγούμενης Τρίτης.

    Την ίδια στιγμή, η διαθεσιμότητα χωρητικότητας στην αγορά μεταφορέων αργού συνεχίζει να επιβαρύνει τα κέρδη και να εμποδίζει την ανάπτυξη που θα μπορούσε να προσφέρει η αύξηση της ζήτησης.

    Παρά την πρόσφατη απόφαση του OPEC+ να προσθέσει άλλες 400 χιλιάδες b/ημέρα στην παραγωγή αργού, τα επιτόκια παρέμειναν σε καθοδική πορεία με περαιτέρω πιέσεις που προστέθηκαν λόγω αδράνειας από τις διακοπές της Πρωτοχρονιάς στην Ανατολή και ζητημάτων που σχετίζονται με διακοπές εφοδιασμού σε πολλά μέλη του OPEC, που απέτυχαν να ανταποκριθούν στην αύξηση της παραγωγής πετρελαίου κατά τον Ιανουάριο. Ως αποτέλεσμα, τα πράγματα στη σφαίρα της ναυλαγοράς δεν εμπνέουν, με την αναντιστοιχία προσφοράς/ζήτησης να διατηρεί τα μέσα κέρδη  πολύ κάτω από τα επίπεδα OPEX.

    Τα κέρδη VLCC ήταν κατά μέσο όρο -16.991 $/ημέρα, μειωμένα - 1.772 $/ημέρα. Η δραστηριότητα της δυτικής αγοράς έδωσε τον αρνητικό τόνο, ενώ τα κέρδη Suezmax ήταν κατά μέσο όρο 1.949 $/ημέρα, αυξημένα +652/ημέρα σε ετήσια βάση.

    Η εβδομάδα ξεκίνησε με κέρδη, αλλά οι ναυλωτές κατάφεραν γρήγορα να ανατρέψουν το τραπέζι στον Ατλαντικό με τις αγορές της Δυτικής Αφρικής και της Μαύρης Θάλασσας να είναι μάρτυρες πτωτικής τροχιά καθώς προχωρούσε η εβδομάδα.

    Τα κέρδη της Aframax ήταν κατά μέσο όρο 1.917 $/ημέρα, μειωμένα - 1.456 $/ημέρα κατά μέσο όρο. Απαιτήσεις περιορισμένης χωρητικότητας τόσο στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης όσο και της Μεσογείου οδήγησαν σε μειώσεις.

    Προβλέψεις για σταθερούς ναύλoυς στα Capesize

    Οι τιμές του σιδηρομεταλλεύματος έχουν εκτοξευθεί σημαντικά την εβδομάδα πριν από την κινεζική Πρωτοχρονιά με τους εμπόρους και τους παραγωγούς να προμηθεύονται πρώτες ύλες.

    Τα αποθέματα σιδηρομεταλλεύματος έχουν επίσης εκτοξευθεί καθώς οι αναλυτές αναβαθμίζουν τις προβλέψεις τους για τις τιμές για το εμπόρευμα λόγω μιας άλλης απροσδόκητης ανάκαμψης.

    Οι τιμές ρεκόρ του περασμένου Μαΐου υποχώρησαν απροσδόκητα γρήγορα κάτω από τα $100 ο τόνος και αυτή τη στιγμή το σιδηρομετάλλευμα αιφνιδιάζει ξανά τους αναλυτές καθώς έχει επιστρέψει κοντά στα $150/τόνο.

    Οι εκτιμήσεις για αυξημένες δαπάνες στις υποδομές της Κίνας είναι μία από τις βασικές αιτίες που οδηγούν και στις αναβαθμισμένες προβλέψεις τιμών. Γι’ αυτό και αναλυτές εκτιμούν ότι καλύτεροι και πιο σταθεροί ναύλοι για το Capes πρέπει να είναι προ των πυλών.

    Εξετάζοντας τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος της Αυστραλίας προς την Κίνα, είναι θετικό να δούμε ότι παρέμειναν εύρωστες τον περασμένο μήνα παρά το σκηνικό της ανόδου των τιμών στην αγορά λόγω πολλών παραγόντων, όπως η διαταραχή του καιρού και οι ανησυχίες για την "έλλειψη" εργατικού δυναμικού.

    Σταθερές παρουσιάζονται και οι πωλήσεις πλοίων, με την δραστηριότητα στην αγορά μεταχειρισμένων να διατηρεί τον ρυθμό της την περασμένη εβδομάδα,  και έναν σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων και ξηρού φορτίου να αλλάζουν χέρια παρά τη συνεχιζόμενη περίοδο των διακοπών.

    Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, είχαμε την πώληση του "ATHENIAN SUCCESS" (298.996dwt-blt ‘10, Ν. Κορέα), το οποίο πουλήθηκε στον Νοτιοκορεάτη ιδιοκτήτη, Sinokor, για τιμή της τάξης των 42,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Στον τομέα του ξηρού φορτίου,  το "HEMINGWAY" (207,634dwt-blt '17, Κίνα), πουλήθηκε στην ιδιοκτήτρια JP Morgan, με έδρα τις ΗΠΑ, για τιμή της τάξης των 50,5 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Οι παραγγελίες του Ιανουαρίου έκλεισαν, με τα πλοία μεταφοράς container να έχουν τη μερίδα του λέοντος. Συνολικά 50 πλοία να έχουν ήδη παραγγελθεί,  και ακολουθούν 13 πλοία LNG, 11πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και μόνο 2 δεξαμενόπλοιά MR2.

    Η ίδια δυναμική παρατηρείται και τον Φεβρουάριο, με τα κοντέινερ σχεδόν να μονοπωλούν τη λίστα νεότευκτων της περασμένης εβδομάδας. Ξεκινώντας με την πιο έντονη συμφωνία, η Zodiac Maritime υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή 6 πλοίων με καύσιμο LNG 15.000 teu στην DSME στην τιμή των 182,7 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. 

    Έντονος και ο ελληνικός αέρας, με την Capital Ship Management να παραγγέλνει 4+2 προαιρετικά boxship 7.100teu στο DSIC, ενώ οι Έλληνες ιδιοκτήτες Τσάκος και Euroseas, (συμφερόντων του εφοπλιστή Αρ. Πίττα) συνήψαν συμφωνίες για την κατασκευή τεσσάρων και 2 πλοίων 2.800teu αντίστοιχα στο ναυπηγείο Hyundai Mipo. Εν τέλει,

    Η DSME εξασφάλισε άλλο ένα δίδυμο μονάδων LNG 174.000 cbm από τον Έλληνα ιδιοκτήτη Maran Gas, του ομίλου Αγγελικούση. Η τελευταία παραγγελία είναι μια επιλογή που διατηρήθηκε από την αρχική συμφωνία του Νοεμβρίου 2021. Η τιμή του τελευταίου ντουέτου έρχεται με premium 12 εκατομμυρίων (217,5 εκατ. $ έναντι 205,5 εκατ. $).

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ