Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 19-Νοε-2021 07:35

    Πιάνουν δουλειά τα δύο νέα mega πλοία LNG του Γιώργου Προκοπίου

    Πιάνουν δουλειά τα δύο νέα mega πλοία LNG του Γιώργου Προκοπίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Μόλις χθες έλαβε χώρα στην Κίνα η τελετή ονοματοδοσίας του "Transgas Force", του δεύτερου από τα δύο πλοία που έχει παραγγείλει η Dynagas, συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, τα οποία θα μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRU.

    Το εν λόγω βαπόρι παραδόθηκε σήμερα στη ναυτιλιακή και είναι έτοιμο να ξεκινήσει το παρθενικό εμπορικό ταξίδι του. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει ναυλωθεί ήδη στην αμερικανική Cheniere για 18 μήνες. Τον περασμένο Ιούλιο, η Dynagas παρέλαβε και το "Transgas Power", το οποίο φέρεται να είναι ναυλωμένο για περίπου 10 μήνες στη γαλλική Total. Ναυλομεσίτες λένε στο Capital.gr ότι τα δύο πλοία θα αξιοποιηθούν αρχικά ως LNG carriers, καθώς η ναυλαγορά είναι πολύ ισχυρή.

    Οι Κινέζοι είχαν υποδεχτεί με ενθουσιασμό την επένδυση του κ. Προκοπίου, καθώς για πρώτη φορά κατασκευάστηκαν μονάδες FSRU σε γιάρδα της ασιατικής χώρας. Άλλωστε, τέτοιες παραγγελίες μονοπωλούν συνήθως οι Νοτιοκορεάτες. Το ναυπηγείο, το οποίο ολοκλήρωσε το κατασκευαστικό έργο είναι το Hudong-Zhonghua. 

    Διάφοροι ναυλομεσίτες έχουν επισημάνει ότι η επένδυση της Dynagas, η οποία φαίνεται πως ξεπερνά τα 200 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο, χρηματοδοτήθηκε από κινεζικό οίκο leasing. Όπως λένε ναυλομεσιτικές πηγές στο Capital.gr, οι Κινέζοι προωθούν σε αρκετές περιπτώσεις πακέτα χρηματοδότησης παραγγελιών νέων πλοίων από εγχώριες εταιρείες leasing, σε μία προσπάθεια να προσελκύσουν κεφάλαια από τους εφοπλιστές και να αυξήσουν τα μερίδια στην αγορά, έναντι των ανταγωνιστών.

    Τα δύο πλοία έχουν χωρητικότητα 174.000 κυβικών μέτρων, συνολικό μήκος 294 μέτρων και πλάτος 47 μέτρων και είναι σχεδιασμένα με γνώμονα το περιβάλλον και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.

    Πολυετείς ναυλώσεις

    Σημαντική ήταν η χθεσινή ημέρα για το ναυτιλιακό όμιλο του κ. Προκοπίου, καθώς πέραν της τελετής ονοματοδοσίας για το "Transgas Force", ανακοινώθηκαν και τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου της εισηγμένης στο αμερικανικό χρηματιστήριο Dynagas LNG Partners.

    Ειδικότερα, τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν σε 34,69 εκατ. δολάρια το φετινό τρίτο τρίμηνο, έναντι 34,34 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα πέρυσι. Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν από 10 εκατ. δολάρια σε 11,3 εκατ. δολάρια, ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 24,8 εκατ. δολάρια, έναντι 24,2 εκατ. δολαρίων το τρίτο τρίμηνο του 2020.

    Τα έξι LNG carriers του στόλου επωφελούνται από πολυετείς ναυλώσεις στην αγορά. Η μέση υπολειπόμενη διάρκεια ανέρχεται σε 7,2 έτη και το εκτιμώμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο των εσόδων από τις μέχρι τώρα ναυλώσεις είναι περίπου 1,06 δισ. δολάρια.

    Η νωρίτερη επαναφορά πλοίου από ναύλωση είναι προγραμματισμένη για το τρίτο τρίμηνο του 2023 (Arctic Aurora), ενώ το επόμενο carrier (Clean Energy) θα είναι διαθέσιμο για νέα ναύλωση το πρώτο τρίμηνο του 2026. 

    Επενδύσεις $800 εκατ. το 2021

    Η Dynagas LNG Partners είναι η ελληνική εταιρεία με τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε νέο τονάζ το τρέχον έτος, βάσει αξίας συναλλαγών. 

    Στοιχεία που μοιράστηκε ο οίκος VesselsValue με το Capital.gr φανερώνουν ότι έχει παραγγείλει τέσσερα πλοία από την αρχή του έτους, καταβάλλοντας συνολικά 795 εκατ. δολάρια.

    Στις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, η ναυτιλιακή είχε συνδεθεί από ναυλομεσίτες με την παραγγελία δύο πλοίων, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων έκαστο. Πρόκειται για options σε αρχικό συμβόλαιο που είχε υπογραφεί με γιάρδα της Νότιας Κορέας.

    Σημειώνεται ότι ο κ. Προκοπίου έχει αναπτύξει σημαντική δραστηριότητα ακόμη σε δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, με τον όμιλο του εφοπλιστή να ελέγχει περισσότερα από 100 βαπόρια.

    Διαβάστε επίσης:

    * Mega deal $411 εκατ. για τη Maran Gas του ομίλου Αγγελικούση

    * Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές αγοράζουν πλοία μεταφοράς LNG

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ