Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Ιουν-2021 08:28

    Γιατί αυξήθηκε κατά 34,8% η κατανάλωση super αμόλυβδης

    Γιατί αυξήθηκε κατά 34,8% η κατανάλωση super αμόλυβδης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Η αγορά καυσίμων κατέγραψε νέα αξιοσημείωτη υποχώρηση κατά τη διάρκεια του 2020 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΣΤΑΤ. Συνολικά διακινήθηκαν 6,688 εκατ. μετρικοί τόνοι καυσίμων όλων των κατηγοριών έναντι 7,281 εκατ. μετρικών τόνων το 2019. Σε ποσοστό η υποχώρηση της αγοράς έφτασε το 8,1%. Σημαντική ήταν επίσης και η υποχώρηση στα καύσιμα κίνησης, καθώς η υποχώρηση στη βενζίνη έφτασε το 23% ενώ στο πετρέλαιο κίνησης το 6,5%.

    Πιο συγκεκριμένα πέρυσι διακινήθηκαν 1.565.881. μετρικοί τόνοι αμόλυβδης βενζίνης όταν πέρυσι το αντίστοιχο νούμερο ήταν  2.032.796 μετρικοί τόνοι, ενώ έξι χρόνια πριν το 2015 ήταν  2,3 εκατ. μετρικοί τόνοι. Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο κίνησης πέρυσι διακινήθηκαν 2,553 εκατ. μετρικοί τόνοι έναντι 2,730 εκατ. μετρικοί τόνοι πέρυσι. 

    Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η διακίνηση σούπερ αμολυβδης 98 και 100 οκτανίων εμφανίζει σημαντική ποσοστιαία αύξηση της τάξης του 34,8% καθώς το 2020 πουλήθηκαν 331.663 μετρικοί τόνοι έναντι 246.044 μετρικοί τόνοι το 2019. Μάλιστα στην κατηγορία αυτή παρουσιάζεται υπερτριπλασιασμός τα τελευταία χρόνια καθώς το 2015 είχαν πουληθεί μόλις 105.025 μετρικοί τόνοι σούπερ αμόλυβδης. Πως εξηγείται το φαινόμενο; Πηγές της αγοράς πετρελαιοειδών συνδέουν την αύξηση στη συγκεκριμένη κατηγορία καυσίμων με τον αυξημένο αριθμό νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων. Καθώς οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων παρουσιάζουν αύξηση, οι νέοι ιδιοκτήτες προτιμούν τις ποιοτικότερες κατηγορίες καυσίμων για τα οχήματά τους. 

    Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες πωλήσεις πετρελαιοειδών, το πετρέλαιο θέρμανσης παρουσίασε αύξηση 15,2% καθώς πουλήθηκαν πέρυσι 1,246 εκατ. μετρικοί τόνοι έναντι 1,082 εκατ. μετρικοί τόνοι το 2019.

    Αυξητικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις μαζούτ χαμηλού θείου, σε ποσοστό 8,2% (403,32 χιλιάδες τόνοι έναντι 372,67 χιλιάδες τόνοι το 2019). Η εξέλιξη αποδίδεται στο νέο καθεστώς για τη χρήση καυσίμων μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο από τη ναυτιλία. Αντίθετα οι πωλήσεις μαζούτ υψηλού θείου σημείωσαν υποχώρηση 28,7% (118,89 χιλιάδες τόνοι έναντι 166,75 χιλιάδες τόνοι το 2019). 

    Τέλος υποχώρηση 28,1% κατέγραψαν οι πωλήσεις υγραερίου (467,99 χιλιάδες τόνοι έναντι 650,53 χιλιάδες τόνοι το 2019).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ