Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 20-Μαϊ-2021 16:31

    "Άλμα" στην κερδοφορία των Ελλήνων εφοπλιστών με στόλο ξηρού φορτίου

    «Άλμα» στην κερδοφορία των Ελλήνων εφοπλιστών με στόλο ξηρού φορτίου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Με εντυπωσιακή αύξηση κερδών έκλεισαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι περισσότερες ελληνικές ναυτιλιακές με στόλους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, με ώθηση από τα ιδιαίτερα υψηλά ναύλα στην αγορά.

    Τελευταία παραδείγματα η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά και η EuroDry του Αριστείδη Πίττα.

    Ειδικότερα, η πρώτη ανακοίνωσε καθαρά κέρδη της τάξης των 35,8 εκατ. δολαρίων το φετινό πρώτο τρίμηνο, έναντι 2,8 εκατ. δολαρίων το ίδιο διάστημα πέρυσι. 

    Παράλληλα, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 200,5 εκατ. δολάρια από 160,9 εκατ. δολάρια, με το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης να ανέρχεται στα 15.461 δολάρια από 10.949 δολάρια.

    Μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε και τη διανομή μερίσματος 0,30 δολάρια ανά μετοχή, το οποίο θα καταβληθεί στις 14 Ιουνίου.

    "Τους τελευταίους μήνες ενισχύουμε τον στόλο μας με την απόκτηση 12 πλοίων νεότερης ηλικίας, εννέα εκ των οποίων παραδόθηκαν το πρώτο τρίμηνο. Αναμένουμε τα υπόλοιπα τρία στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου", σχολίασε ο CEO της Star Bulk, Πέτρος Παππάς.

    Ο ίδιος είναι bullish για τις προοπτικές της αγοράς. "Το outlook παραμένει θετικό λόγω της επανεκκίνησης της παγκόσμιας οικονομίας και της συνεπακόλουθα αυξημένης ζήτησης σε όλα τα σημαντικά εμπορεύματα ξηρού φορτίου. Το ιστορικά χαμηλό βιβλίο παραγγελιών και οι επικείμενοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί, οι οποίοι περιορίζουν τις παραγγελίες νέων πλοίων, δημιουργούν ευνοϊκή μακροπρόθεσμη δυναμική για τη βιομηχανία μας, με την εταιρεία μας να είναι καλά τοποθετημένη".

    Η Star Bulk διαχειρίζεται έναν στόλο 125 bulk carriers και διαθέτει ρευστότητα 206,6 εκατ. δολαρίων. Είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο, με κεφαλαιοποίηση 2,19 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με το Marketwatch.

    Μεγεθύνεται η EuroDry

    Την ενίσχυση του στόλου της με ένα bulk carrier, χωρητικότητας 76.704 dwt και κατασκευής 2004, ανακοίνωσε η EuroDry. Το deal έκλεισε στα 12,12 εκατ. δολάρια και το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί μέσα στοn Μάιο.

    Μάλιστα, η ναυτιλιακή συμφώνησε για τη ναύλωση τoυ πλοίου σε μία περίοδο minimum 11 μηνών και maximum 13, έναντι 19.500 δολαρίων ημερησίως. Η συμφωνία αναμένεται να συνεισφέρει περίπου 4 εκατ. δολάρια στα EBITDA για την ελάχιστη περίοδο ναύλωσης.

    Για το πρώτο τρίμηνο του έτους, τα έσοδα ανήλθαν σε 8,6 εκατ. δολάρια, αυξημένα κατά 69,3% από τα 5,1 εκατ. δολάρια του αντίστοιχου περσινού τριμήνου.

    Την ίδια ώρα, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 0,9 εκατ. δολάρια έναντι ζημιών 2,3 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2020.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της ναυτιλιακής, Αριστείδη Πίττα, οι ναύλοι ανακάμπτουν σημαντικά ως απόρροια της σταθερής ανάπτυξης στο εμπόριο και της περιορισμένης προσφοράς, η οποία οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στο ιστορικά χαμηλό επίπεδο του βιβλίου παραγγελιών.

    "Πιστεύουμε ότι η αγορά θα παραμείνει ισχυρή την επόμενη διετία, με την προϋπόθεση ότι η ζήτηση για τη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου -η οποία συνδέεται με την οικονομική δραστηριότητα- θα διατηρήσει έναν ιστορικά μέσο ρυθμό ανάπτυξης", σχολίασε ο κ. Πίττας.

    "Στα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς, πρόκειται να συγκεντρώσουμε κεφάλαια, τα οποία θα μας προσφέρουν αρκετές επιλογές επενδύσεων ή επέκτασης ή μοντέλα επιβράβευσης των μετόχων", πρόσθεσε.

    Μετά και τη νέα αγορά, η EuroDry θα διαχειρίζεται οκτώ πλοία. Η κεφαλαιοποίησή της στο αμερικανικό χρηματιστήριο εκτιμάται στα 33,02 εκατ. δολάρια.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ