Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 03-Μαϊ-2021 08:00

    Οι κινήσεις των μετοχών των Ελλήνων εφοπλιστών στη Wall Street τον Απρίλιο

    Wall Street 21.08.2020
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου 

    Με πρωταγωνιστές τους κλάδους του ξηρού φορτίου και των containerships, αλλά και "βαρίδια" τα δεξαμενόπλοια, ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για τις ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εισηγμένες στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά.

    Συνολικά πάντως οι αναλυτές τονίζουν ότι οι "ταύροι επιστρέφουν" στη ναυτιλιακή βιομηχανία και τίθενται οι βάσεις για ένα χρηματιστηριακό "success story". "Μετά το χτύπημα του 2020 λόγω της πανδημίας και των lockdowns, η ναυτιλία ανακάμπτει σταθερά" σημειώνουν οι αναλυτές της Jefferies και συμπληρώνουν ότι "οι τρέχουσες συνθήκες δημιουργούν ελκυστικές αποδόσεις".

    "Το 2021 προσφέρει στους επενδυτές μία μοναδική ευκαιρία να τοποθετηθούν στο ναυτιλιακό κλάδο και να συνεχίσουν να επωφελούνται από το κύμα ανάκαμψης" αναφέρει, από την πλευρά του, ο οίκος ανάλυσης Value Investor's Edge.

    Σε θέση οδηγού το ξηρό φορτίο

    Το απρόσμενο για την εποχή ράλι στη ναυλαγορά έχει ωθήσει στα ύψη τις μετοχές των Ελλήνων εφοπλιστών με bulk carriers. Όπως έγραψε πρόσφατα το Capital.gr, η ενθαρρυντική εικόνα στο ισοζύγιο προσφοράς - ζήτησης ενισχύει την αισιοδοξία για τις προοπτικές της αγοράς.

    "Οι ναύλοι και οι αξίες των πλοίων βελτιώνονται σημαντικά σχεδόν κάθε εβδομάδα, εξέλιξη που ίσως προμηνύει την αρχή ενός υπερ-κύκλου. Αναμένουμε ισχυρά αποτελέσματα των εταιρειών το πρώτο εξάμηνο" επισημαίνουν οι αναλυτές του οίκου Drewry και προσθέτουν: "Η αύξηση της ζήτησης για έργα υποδομών και η μεγαλύτερη ανοχή στον πληθωρισμό ίσως επιφέρει συνέχιση του boom και το τρίτο τρίμηνο του 2021".

    Στο ταμπλό, η μετοχή που ξεχώρισε τον τέταρτο μήνα του έτους ήταν η Eurodry του Αριστείδη Πίττα, η οποία έκλεισε με άνοδο 46,86% στα 12,85 δολάρια. Από κοντά η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου με κέρδη 46,53%  στα 3,59 δολάρια και η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου (+42,49% στα 33,57 δολάρια).

    Ισχυρά κέρδη κατέγραψαν ακόμη η Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά (+26,91% στα 18,63 δολάρια) και η Diana Shipping της οικογένειας Παληού (+25,08% στα 3,74 δολάρια). Με θετικό πρόσημο έκλεισαν τον Απρίλιο η Globus Maritime Limited, συμφερόντων της οικογένειας Φειδάκη (+4,47% στα 4,91 δολάρια) και η Seanergy Maritime Holdings του Σταμάτη Τσαντάνη (+3,77% στα 1,1 δολάρια).

    H μοναδική μετοχή με στόλο πλοίων - κυρίως - ξηρού φορτίου, η οποία ολοκλήρωσε τις συναλλαγές του Απριλίου με απώλειες, ήταν η Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη (-34,69% στα 0,497 δολάρια). Αφού επωφελήθηκε από την επενδυτική "φρενίτιδα" της πλατφόρμας Reddit στα τέλη Ιανουαρίου, η μετοχή βιώνει έντονη μεταβλητότητα το τελευταίο διάστημα, χωρίς αντιστάσεις στο γενικότερο volatility των αγορών.

     

    Ράλι διαρκείας στα containerships

    Σε "μόνιμη" ευφορία από το δεύτερο εξάμηνο του 2020 βρίσκεται ο κλάδος των containerships. "Οι ναυλώσεις των containerships διαφέρουν από αυτές των tankers και του ξηρού φορτίου, όπου ο κανόνας ορίζει συμφωνίες για ταξίδια 40-60 ημερών. Τα περισσότερα containerships φιξάρουν για αρκετά χρόνια και η τάση των τελευταίων μηνών είναι τα συμβόλαια διετίας-τριετίας" σημειώνει η Value Investor's Edge.

    "Παρότι δεν αναμένεται να διατηρηθούν αυτά τα επίπεδα των ναύλων επ' αόριστον, κάθε εβδομάδα που περνά συνεπάγεται και περισσότερα πλοία σε μακροχρόνιες ναυλώσεις. Οι εταιρείες ποντάρουν σε ισχυρές αγορές για τα επόμενα χρόνια κι ακόμη κι αν υπάρξουν παραγγελίες για νέα πλοία, αυτά δε θα μπουν στο νερό μέχρι τα μέσα του 2024" καταλήγουν οι αναλυτές.

    Σε αυτό το πλαίσιο, οι Έλληνες εφοπλιστές με δραστηριότητα στα containers, είδαν τις τιμές των μετοχών τους να παίρνουν την ανιούσα για έναν ακόμα μήνα. Ειδικότερα, η Euroseas του Αριστείδη Πίττα ανέβηκε κατά 46,49% τον Απρίλιο, κλείνοντας την περασμένη Παρασκευή (30/4) στα 14,4 δολάρια. Παράλληλα, η Capital Product Partners του Ευάγγελου Μαρινάκη αναρριχήθηκε κατά 14,38% στα 12,73 δολάρια.

    Με κέρδη κοντά στο 10% ολοκλήρωσαν τον μήνα η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα (+9,43% στα 54,29 δολάρια) και η Costamare, συμφερόντων του Κωστή Κωνσταντακόπουλου (+9,36% στα 10,52 δολάρια). "Κόντρα στο ρεύμα" πήγε η η Global Ship Lease του Γιώργου Γιουρούκου, η οποία υποχώρησε οριακά κατά 1,42% στα 13,9 δολάρια.

    πιν

     

    "Ευάλωτα" τα δεξαμενόπλοια

    Αδύναμες αποδείχτηκαν τον Απρίλιο οι μετοχές των εταιρειών με στόλο tankers, υποκύπτοντας στο γενικότερα υποτονικό περιβάλλον της ναυλαγοράς. Ωστόσο, οι προβλέψεις των αναλυτών υποδεικνύουν "γερή" ανάκαμψη από το δεύτερο μισό του έτους κι έπειτα.

    "Οι ναύλοι εκτιμάται ότι θα παραμείνουν σχετικά χαμηλά στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, αλλά αναμένεται ένα εμφανώς βελτιωμένο περιβάλλον στο δεύτερο μισό, καθώς η παγκόσμια ζήτηση, η παραγωγή πετρελαίου και η αξιοποίηση των διυλιστηρίων θα αυξάνεται" υπογραμμίζεται σε σχετικό report της Jefferies.

    Στο ίδιο μοτίβο, ο οίκος Value Investor's Edge εκτιμά ότι την επόμενη διετία θα επιταχυνθούν οι διαλύσεις πλοίων ηλικίας άνω των 15 ετών, όπερ σημαίνει ότι θα μειωθούν τα επίπεδα της προσφοράς. "Αν δούμε μία σταθερή οικονομική ανάκαμψη, οι ναυτιλιακές του κλάδου των tankers, ιδίως αυτές με νεότερα πλοία κατασκευασμένα με eco προδιαγραφές, θα αποκομίσουν σημαντικά οφέλη" προσθέτει.

    Ωστόσο, μέχρι να ευοδωθούν αυτές οι προσδοκίες, οι μετοχές θα είναι ευάλωτες. Τις μεγαλύτερες απώλειες, μεταξύ των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών, κατέγραψε τον Απρίλιο η Performance Shipping της οικογένειας Παληού (-21,72% στα 4,36 δολάρια) και ακολούθησε η Navios Maritime Acquisition της Αγγελικής Φράγκου (-21,23% στα 3,19 δολάρια).

    Υπό πίεση βρέθηκαν ακόμη η Pyxis Tankers του Βαλέντιου Βαλέντη (-14,66% στα 0,879 δολάρια), η Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη (-11,11% στα 1,68 δολάρια) και η Tsakos Energy Navigation του Νίκου Τσάκου (-2,32% στα 9,25 δολάρια).

    πιν

     

    Ήπιες κινήσεις σε LNG-LPG

    Μικτή ήταν η εικόνα για τις μετοχές εταιρειών με δραστηριότητα σε LNG και LPG τον Απρίλιο, με τις ναυλαγορές να παρουσιάζουν "σκαμπανεβάσματα" στη διάρκεια του έτους. 

    Στο μεν LNG, οι ναύλοι διολίσθησαν από τα peaks του Ιανουαρίου, αλλά ανακάμπτουν με ταχύτερο ρυθμό, λόγω της ισχυρής ζήτησης στη βορειοανατολική Ασία. Από την άλλη, η Drewry εκτιμά ότι οι ναύλοι στην αγορά LPG θα ανέβουν ξανά, λόγω των αυξημένων ναυλώσεων και της πιθανότατα ενισχυμένης ζήτησης στην Ασία.

    Στο ταμπλό, η GasLog Partners του Πήτερ Λιβανού ολοκλήρωσε τον Απρίλιο με κέρδη 7,12% στα 2,86 δολάρια, ενώ η Dorian LPG του Γιάννη Χατζηπατέρα σημείωσε οριακή άνοδο κατά 1,22% στα 13,29 δολάρια. Πτώση 1,41% στα 2,8 δολάρια για τη StealthGas του Χάρη Βαφειά και 1,4% στα 2,82 δολάρια για την Dynagas LNG Partners του Γιώργου Προκοπίου.

    πιν


     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ