Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 28-Ιαν-2021 07:37

    Σε ελεύθερη πτώση η εμπιστοσύνη στην Ελλάδα

    Σε ελεύθερη πτώση η εμπιστοσύνη στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Στις 61 μονάδες υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα το τέταρτο τρίμηνο του 2020. Πρόκειται για την τρίτη χειρότερη επίδοση στην Ευρώπη σύμφωνα με το The Conference Board® Global Consumer Confidence Survey.

    Από την έρευνα προκύπτει πως σε 50 από 67 αγορές που εξετάσθηκαν καταγράφηκε αύξηση της εμπιστοσύνης το τέταρτο τρίμηνο -σε παγκόσμιο επίπεδο η καταναλωτική εμπιστοσύνη "έπιασε” τις 98 μονάδες- καθώς η οικονομική δραστηριότητα επανήλθε και ο εμβολιασμός προχώρησε γρήγορα. Στη Βόρεια Αμερική και στην Ασία-Ειρηνικό, η εμπιστοσύνη παρέμεινε οριακά αισιόδοξη – πάνω από 100-, ενώ ανάκαμψη κατεγράφη στη Λατινική Αμερική. 

    Στην Ευρώπη, από την άλλη πλευρά, το δεύτερο κύμα βρήκε τους καταναλωτές βαθιά απαισιόδοξους με αποτέλεσμα η καταναλωτική εμπιστοσύνη να διαμορφωθεί στις 76 μονάδες, πολύ κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές το δεύτερο κύμα της πανδημίας που έπληξε την περιοχή πυροδότησε τον φόβο για απώλεια θέσεων εργασίας. Στην Ευρώπη μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Δανία όπου ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης άγγιξε τις 110 μονάδες. Σε όλες τις υπόλοιπες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου ο δείκτης είναι κάτω από τις 100 μονάδες.

    Σε χειρότερη θέση από την Ελλάδα αισθάνονται ότι βρίσκονται οι Ιταλοί (56 μονάδες) και οι Πορτογάλοι (60 μονάδες), λίγο καλύτερα είναι οι Ισπανοί (63 μονάδες) και οι Γάλλοι (71 μονάδες). Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη Βουλγαρία άγγιξε τις 79 μονάδες και τις 86 μονάδες στη Ρουμανία, ενώ στις 89 μονάδες διαμορφώθηκε η εμπιστοσύνη στη Μεγάλη Βρετανία.  

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, παρ’ όλα τα μέτρα στήριξης των Κυβερνήσεων παγκοσμίως -έχουν ξοδέψει 12 τρισ. δολάρια για να ελαχιστοποιήσουν τον αντίκτυπο της πανδημίας-, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει αντιξοότητες από την αδυναμία της αγοράς εργασίας έως ότου ελεγχθεί η πανδημία.

    Όσον αφορά στο μέλλον, είναι πιθανό να εμφανιστεί μια άνιση ανάκαμψη, ανάλογα με την πρόσβαση στα εμβόλια.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ