Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Δεκ-2020 09:46

    Έντονη αντίδραση ΤΕΕ σε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας

    Έντονη αντίδραση ΤΕΕ σε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στο στόχαστρο του ΤΕΕ μπαίνει η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που αφορά την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας, με το Επιμελητήριο να υπογραμμίζει ότι "με τις ρυθμίσεις που εισάγει απαξιώνει το ΤΕΕ, το επάγγελμα του μηχανικού και τις σπουδές στα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα".

    "Με μια αιφνιδιαστική πρωτοβουλία το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία, με πρωτοβουλία της κυρίας Κεραμέως, για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων όσων σπούδασαν κάποια θέματα μηχανικών στην αλλοδαπή. Και βάζει μπροστά, ψευδόμενο, το κοινοτικό δίκαιο και τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής", αναφέρει ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός και προσθέτει:

    "Αποτελεί ντροπή να κοροϊδεύει το Υπουργείο τους βουλευτές και τους πολίτες ότι δήθεν είναι υποχρεωμένο από αιτιολογημένη γνώμη της Κομισιόν να αλλάξει με αυτές τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις τη νομοθεσία για την αναγνώριση προσόντων. Η επιλογή των διατάξεων και του περιεχομένου τους αποτελεί ξεκάθαρα επιλογή του Υπουργείου Παιδείας και δεν έχει καμία σχέση η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – ούτε η σχετική κοινοτική οδηγία. Αρέσει δεν αρέσει, σε οποιονδήποτε, η χώρα έχει Σύνταγμα και η Ευρώπη ιδρυτικές συνθήκες. Ουδείς μπορεί να τα διαστρεβλώνει, ούτε στο πνεύμα, ούτε στο γράμμα τους.

    Τον φόβο για το τι σημαίνουν αυτές οι ρυθμίσεις τον αποδεικνύει η μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας: η τροπολογία κατατέθηκε τελευταία στιγμή, εν κρυπτώ, χωρίς διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς.

    Αποτελεί απλή δικαιολογία και στάχτη στα μάτια των βουλευτών και των πολιτών ο ισχυρισμός ότι αυτό γίνεται για την επιτάχυνση των διαδικασιών. Η ανάθεση της αρμοδιότητας σε ένα τμήμα του Υπουργείου Παιδείας, το ΑΤΕΕΝ, θα επιτύχει το ακριβώς αντίθετο. Γνωρίζουν καλά όλοι την ταχύτητα έκδοσης αποφάσεων και διεκπεραίωσης διαδικασιών για την οποία φημίζεται άλλωστε η δημόσια διοίκηση. Και ειδικά το Υπουργείο Παιδείας, ειδικά στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων, θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτικό: στις δικές του παλινδρομήσεις και επιλογές, διαχρονικά, οφείλεται η παραπομπή της χώρας στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια, ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για τις καθυστερήσεις στη διοικητική διαδικασία αναγνώρισης προσόντων ή πτυχίων. Πάει πολύ τώρα το Υπουργείο να κουνάει το δάκτυλο στους επαγγελματικούς φορείς. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει. Και χρειάζεται και φιλότιμο…

    Η ποιότητα στην επαγγελματική εκπαίδευση, ιδίως στον χώρο των μηχανικών, δεν υπηρετείται από καμία προσπάθεια εξίσωσης προς τα κάτω. Τι αριστεία είναι αυτή που θέλει κριτές των επαγγελματικών προσόντων τους απρόσωπους γραφειοκράτες μανδαρίνους των υπουργείων και όχι την κρίση των συναδέλφων κάθε ενδιαφερόμενου; Την έννοια και μέθοδο Peer-to-Peer (ομότιμος προς ομότιμο), την πλέον καθιερωμένη σε όλες τις επιστημονικές κρίσεις ανά τον κόσμο, θα έπρεπε, λογικά, να τη γνωρίζει πολύ καλά η Υπουργός Παιδείας….

    Πρέπει να είναι ξεκάθαρο ότι με βάση και την κοινοτική νομοθεσία και την λογική θέματα ισοδυναμίας και ισοτιμίας επαγγελματικών προσόντων τα κρίνουν οι ίδιοι οι επαγγελματικοί φορείς. Για παράδειγμα, που γνωρίζει καλά η δικηγόρος Υπουργός Παιδείας, με εσωτερικές διαδικασίες κρίνει αντιστοίχως τα θέματα του δικηγορικού επαγγέλματος ο ΔΣΑ. Είναι απορίας άξιο πώς και γιατί το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας δεν μπορεί να κάνει το ίδιο στα θέματα μηχανικών… Άραγε θεωρεί ότι το ΤΕΕ δεν είναι φερέγγυο; Θεωρεί άραγε το Υπουργείο Παιδείας ότι κακώς έχει αναθέσει η Πολιτεία στο ΤΕΕ δημόσια εξουσία σε τόσες άλλες λειτουργίες; Και που βασίζεται, άραγε, τέτοια κρίση και διάκριση κατά του τεχνικού κόσμου της χώρας;

    Και κάτι ακόμη πιο σημαντικό από όλα τα άλλα: το επάγγελμα του μηχανικού είναι νομοθετικά ρυθμιζόμενο και έχει ειδικά επαγγελματικά δικαιώματα γιατί αφορά, εν τέλει, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του δημοσίου συμφέροντος. Οι εμπνευστές της μεταφοράς αρμοδιοτήτων στους μηχανισμούς των Υπουργείων θα καταλάβουν πολύ σύντομα αυτό που η κοινωνία και η δικαιοσύνη, στον ανώτατο βαθμό, γνωρίζουν καλά: το γιατί συμβαίνει αυτό… Θα το καταλάβουν στον πρώτο σεισμό, στην πρώτη πλημμύρα, στην πρώτη παραβίαση πληροφοριακών συστημάτων, στο πρώτο βιομηχανικό ή εργατικό ατύχημα, στο πρώτο πρόβλημα ασφάλειας τροφίμων. Οι επιλογές στα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων δεν είναι απλά θέματα αγοράς, δεν είναι ουδέτερες διοικητικές διαδικασίες, είναι θέματα υγείας, ασφάλειας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής.

    Αν οι εμπνευστές των απαράδεκτων ρυθμίσεων για τη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων μηχανικών δεν αποσύρουν τις ρυθμίσεις και δεν γίνει πραγματικός, επίσημος και ουσιαστικός διάλογος με τους επιστημονικούς φορείς θα έχουν ακέραια, προσωπικά, με το ονοματεπώνυμό τους, την ευθύνη. Το ίδιο και όσοι τους υποστηρίξουν με την ψήφο τους.

    Είναι η ώρα να επέμβουν όσοι έχουν πραγματικά την ευθύνη της διοίκησης στην κυβέρνηση και στην κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

    Υπενθυμίζουμε, όσα σταθερά επαναλαμβάνουμε τους τελευταίους μήνες:

    Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας τονίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι η ρύθμιση που προωθείται από την Κυβέρνηση με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων, είναι κατάφωρα άδικη για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, επιζήμια για το Δημόσιο συμφέρον και ισοπεδωτική για την Δημόσια Παιδεία.

    Η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) στο Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής  Νομοθεσίας  (ΑΤΕΕΝ) εξομοιώνει  το επίπεδο γνώσεων και δεξιοτήτων των Διπλωματούχων των Πολυτεχνείων, με αυτό των αποφοίτων Κολλεγίων, χωρίς την απαραίτητη διαβάθμιση Τεχνικής Ευθύνης κατά την άσκηση του επαγγέλματος και ως εκ τούτου εγείρει σημαντικά θέματα αντισυνταγματικότητας αλλά και απαξίωσης της Δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης."

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ