Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 11-Δεκ-2020 08:11

    Τι μας διδάσκει η Black Friday για την πορεία των τιμών

    Τι μας διδάσκει η Black Friday για την πορεία των τιμών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Μύθος, για μια ακόμη χρονιά, αποδείχθηκαν οι μεγάλες εκπτώσεις και προσφορές κατά τη διάρκεια της Black Friday. Και αυτό δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο

    Για του λόγου το αληθές τα προϊόντα που αγοράσθηκαν-πωλήθηκαν φέτος στην Ελλάδα με έκπτωση κατά τη διάρκεια της Black Friday ήταν τα μισά σε σχέση με αυτά που είχαν πωληθεί το 2018 και στα ίδια επίπεδα με το 2019.

    Συγκεκριμένα από το σύνολο των προϊόντων που διακινήθηκαν μέσω της πλατφόρμας Skroutz μόλις 8 στα 100 προϊόντα (ποσοστό 8,32%) αγοράστηκαν με έκπτωση πάνω από 10%. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν στο 8,5% και το 2018 στο 15%. 

    Τα περισσότερα προϊόντα, ποσοστό 87,9% πωλήθηκαν - αγοράσθηκαν σε παρόμοια τιμή (±10%) με την προ Black Friday περίοδο ενώ κοντά 4 στα 100 (ποσοστό 3,78%) αγοράσθηκαν ακριβότερα από τους καταναλωτές. Ποσοστό υπερτριπλάσιο από το 2019 και υπερδιπλάσιο από το ποσοστό των προϊόντων που είχε πουληθεί ακριβότερα το 2018. Πέρυσι μόλις το 1,2% των προϊόντων είχε πουληθεί σε υψηλότερες τιμές και το 2018 το 1,5%.

    Ας δούμε όμως σε ποιες κατηγορίες πουλήθηκαν φθηνότερα και ακριβότερα τα προϊόντα.

    Στα παιδικά - βρεφικά το 7,38% των προϊόντων που πουλήθηκαν αγοράστηκαν φθηνότερα και 7,71% ακριβότερα. Ακριβότερα πουλήθηκε το 5,14% των προϊόντων τεχνολογίας, το 3,39% των προϊόντων για το σπίτι - κήπος, και το 1,48% των προϊόντα προς τους επαγγελματίες. Με τα χριστουγεννιάτικα στολίδια/λαμπάκια/διακοσμητικά, σε ποσοστό πάνω από 10% να έχουν πουληθεί σε υψηλότερες τιμές. Τα περισσότερα προϊόντα που πωλήθηκαν φθηνότερα εντοπίζονται στην κατηγορία Υγεία - Ομορφιά (ποσοστό 12,8%), στα προϊόντα μόδας (9,84%) και στα προϊόντα αθλητισμού (9,11%). 

    Από τα δεδομένα για τις καταναλωτικές συμπεριφορές και τις αγοραστικές τάσεις που συνέλεξε η ομάδα Business Intelligence του Skroutz προκύπτει πως οι προσφορές διήρκησαν τουλάχιστον μία εβδομάδα, οι επισκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Skroutz αυξήθηκαν κατά 42% αγγίζοντας τα 14,5 εκατ., και ο όγκος των παραγγελιών παρουσίασε αύξηση 150%, αγγίζοντας τις 972.000. Αποτέλεσμα να καταγραφή αύξηση 44% του παραγόμενου τζίρου και κατά 73% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο το 2019 και να διαμορφωθεί στα 41,3 εκατ. ευρώ για τα 6.600 εμπορικά καταστήματα που συνεργάζονται με το Skroutz. Όσον αφορά την ετήσια ανάπτυξη στις κατηγορίες προϊόντων, πρωταγωνιστής είναι η κατηγορία "Σπίτι-Κήπος" με αυξημένες παραγγελίες κατά 255% και αύξηση κατά 124% στον παραγόμενο τζίρο. 

    Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ήταν αυτές για το "Σπίτι–Κήπος" και για την "Τεχνολογία", απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό επισκέψεων, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών. H κατηγορία "Υγεία – Ομορφιά", όπως και πέρυσι, βρέθηκε στην πέμπτη θέση όσον αφορά τις συνολικές επισκέψεις (9%) και είχε τον τρίτο υψηλότερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου (20%). Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον αυξημένο αριθμό προϊόντων ανά καλάθι αγοράς παρότι πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερη αξία. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ