Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Οκτ-2020 08:22

    Α. Καραντώνης (SoftOne): Ευκαιρία ψηφιακού μετασχηματισμού η ηλεκτρονική τιμολόγηση

    SoftOne
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή 

    Αναγκαία είναι η μετάβαση των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή, καθώς μέσα από τον  ψηφιακό μετασχηματισμό τους μπορούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους, τονίζει στο Capital.gr ο Αντώνης Καραντώνης, γενικός διευθυντής της SofOne, μέλος του ομίλου εταιρειών Olympia. 

    Σύμφωνα με τον κ. Καραντώνη οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν να καλύψουν ένα σημαντικό κενό καθώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη συμμετέχουν σε μια διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού στους τομείς της βελτιστοποίησης, της αυτοματοποίησης και της διαχείρισης των διαδικασιών μεταξύ εταιρειών (B2B), του δημόσιου τομέα και των προμηθευτών του (B2G), εταιρειών ή ατόμων (B2C).

    "Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, μέρος του οποίου είναι και η ηλεκτρονική τιμολόγηση, αποτελεί προϋπόθεση ανάπτυξης τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τις χώρες, με την Ελλάδα, ωστόσο, να υστερεί σημαντικά στη χρήση της καθώς και στην υιοθέτηση υπηρεσιών Cloud”, σημειώνει ο επικεφαλής της SoftOne προσθέτοντας ότι "είναι σημαντικό οι ελληνικές επιχειρήσεις να συνειδητοποιήσουν τα βασικά πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, που το καθιστούν μία απαραίτητη στρατηγική επιλογή και ένα βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή”.

    Τι αλλάζει με την ηλεκτρονική τιμολόγηση 

    Από την 1η Οκτωβρίου 2020, ξεκίνησε πιλοτικά η διαβίβαση των δεδομένων των παραστατικών εσόδων προς την ΑΑΔΕ και σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα, από την 1η Ιανουαρίου 2021 θα είναι υποχρεωτική η ηλεκτρονική αποστολή δεδομένων παραστατικών εσόδων, εξόδων, όπως και λογιστικών εγγράφων τακτοποίησης προς την ψηφιακή πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ.

    "Η ψηφιακή διαβίβαση παραστατικών προς την πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ φέρνει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών και την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών”, σημειώνει ο κ. Καραντώνης και προσθέτει ότι "το σύνολο των εφαρμογών και λύσεων της SoftOne είναι πλήρως προσαρμοσμένες σε όλα τα νέα δεδομένα, βοηθώντας κάθε επιχείρηση να ανταπεξέλθει με ασφάλεια, αξιοπιστία και ταχύτητα στις υποχρεώσεις που δημιουργεί η τήρηση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων”.

    Οι πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης 

    Η SoftOne είναι μια από τις πρώτες εταιρείες λογισμικού που πιστοποιήθηκαν επίσημα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ως Πάροχος Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, λαμβάνοντας άδεια καταλληλότητας για την ηλεκτρονική διαβίβαση κάθε είδους παραστατικού πώλησης: Β2Β, Β2C και Β2G.

    Με βάση τη νέα νομοθεσία, ο βασικός ρόλος του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι να ελέγχει, σημαίνει και αυθεντικοποιεί -σε πραγματικό χρόνο- κάθε συναλλαγή πώλησης σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις της ΑΑΔΕ.

    Όπως εξηγεί ο κ. Καραντώνης "οι πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχουν έναν πολυεπίπεδο και απαραίτητο ρόλο στη διατήρηση της αξιοπιστίας των συναλλαγών. Είναι κάτι άλλωστε που ήδη έχει αναγνωριστεί από την πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων καθώς, βάσει των στοιχείων του ΣΕΒ, το 95% των εκδιδόμενων ηλεκτρονικών τιμολογίων διακινούνται µέσω ενδιάμεσων φορέων”. 

    "Η υπηρεσία EINVOICING της SoftOne έχοντας προσαρμοστεί πλήρως στις απαιτήσεις της ΑΑΔΕ αναφορικά με την έκδοση και αυθεντικοποίηση τιμολογίων και στοιχείων λιανικής πώλησης μέσω της χρήσης υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης, αποτελεί μια ολοκληρωμένη λύση (ηλεκτρονικής τιμολόγησης) με ισχυρά χαρακτηριστικά. 

    Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία της SoftOne στο Cloud με τις πλέον καινοτόμες τεχνολογίες, η πιστοποιημένη υπηρεσία EINVOICING εγγυάται τη real-time διασύνδεση με το σύστημα λογισμικού κάθε επιχείρησης και την πλατφόρμα myDATA, αποστέλλοντας ηλεκτρονικά παραστατικά σε τελικούς λήπτες και την ΑΑΔΕ, τη στιγμή ακριβώς της έκδοσής τους”, σημειώνει ο ίδιος.

    Το κόστος της ηλεκτρονικής τιμολόγησης 

    Σχολιάζοντας τα κόστη που καλείται να καλύψει μια επιχείρηση που επιλέγει την ηλεκτρονική τιμολόγηση ο γενικός διευθυντής της SoftOne σημειώνει ότι τα οφέλη που εξασφαλίζει μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας από τη χρήση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, είναι "πολυεπίπεδα και ικανά να ξεπεράσουν τα όποια διαχειριστικά κόστη προκύπτουν από τη συνεργασία τους με έναν πάροχο”.

    Μάλιστα, τονίζει, "στη χώρα μας ειδικότερα και βάσει ερευνών από ιδιωτικούς και ακαδημαϊκούς φορείς, εκτιμάται ότι η πλήρη ηλεκτρονικοποίηση μπορεί να επιφέρει μία σημαντική μείωση στο κόστος διαχείρισης τιμολογίων. 
     
    Σύμφωνα με τα στοιχεία, το σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης προκύπτει από την πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας μεταξύ των συναλλασσόμενων μερών (ξεκινώντας από την αγορά και καταλήγοντας στην πληρωμή).
     
    Πιο συγκεκριμένα, η εξοικονόμηση μπορεί να φθάσει έως 80% από την πλευρά του εκδότη ηλεκτρονικών τιµολογίων, ενώ από την πλευρά του παραλήπτη το 62%, συµπεριλαµβανοµένης της πληρωµής και της αρχειοθέτησης. Σε αυτά, να προσθέσουµε την ελαχιστοποίηση του κόστους καταχώρησης για τον αποδέκτη, αλλά και την ελαχιστοποίηση των λαθών επεξεργασίας, όταν συνδέεται µε μία λύση EDI.
     
    Τέλος, η ηλεκτρονική τιμολόγηση συμβάλλει δραστικά στην ταχύτερη είσπραξη των τιμολογίων και την κατάργηση του χαρτιού, η οποία συνεπάγεται µείωση τόσο σε κόστος φυσικής αρχειοθέτησης και αποθήκευσης παραστατικών, όσο και σε έξοδα εκτύπωσης, αποστολής κ.λπ.”

    Τα οφέλη από τη συνεργασία με έναν πάροχο 

    Εκτός από τη μείωση του διοικητικού κόστους και την ορθή χρήση πόρων η συνεργασία με έναν πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχει προστιθέμενη αξία και πολλά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις.  ¨”Η ταχύτητα και η επακόλουθη εξοικονόμηση χρόνου, η ακρίβεια δεδομένων και η πλήρης συμμόρφωση με τη νομοθεσία συγκαταλέγονται αναμφίβολα μεταξύ αυτών”, δηλώνει. 

    "Σε online διασύνδεση με το λογισμικό της επιχείρησης-εκδότη (οποιοδήποτε λογισμικό ή σύστημα τιμολόγησης και εάν χρησιμοποιεί) και την πλατφόρμα myDATΑ της ΑΑΔΕ, η υπηρεσία EINVOICING της εταιρείας μας επιτρέπει την αποστολή πιστοποιημένων ηλεκτρονικών παραστατικών σε πελάτες τη στιγμή ακριβώς της έκδοσής τους, καλύπτοντας ταυτόχρονα την υποχρέωση διαβίβασής τους στην ΑΑΔΕ και ενημέρωσης των Ηλεκτρονικών Βιβλίων της επιχείρησης. Τιμολόγια χονδρικής πώλησης, αποδείξεις λιανικής πώλησης χωρίς τη χρήση φορολογικών μηχανισμών (ΕΑΦΔΣΣ), καθώς και παραστατικά ηλεκτρονικών συναλλαγών e-shop (Β2Β και Β2C) – όλα διαβιβάζονται σε τελικούς και λήπτες και την ΑΑΔΕ κυριολεκτικά με το πάτημα ενός κουμπιού.

    Επιπλέον των παραπάνω, η συνεργασία με τη SoftOne για τη χρήση της υπηρεσίας EINVOICING, εξασφαλίζει στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες και μια σειρά από πρόσθετα, μοναδικά οφέλη. Η μείωση των φορολογητέων κερδών μέσω της προσαύξησης κατά 100% όλων των δαπανών που αφορούν το πρώτο έτος χρήσης της υπηρεσίας αλλά και άλλες φορολογικές διευκολύνσεις και απαλλαγές, η ταχύτερη παράδοση και -κατ’ επέκταση και- είσπραξη τιμολογίων και η αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των πελατών, συμπληρώνουν τη λίστα των προνομίων. Και όλα αυτά με μηδενική αρχική επένδυση σε εξοπλισμό ή λογισμικό από πλευράς των επιχειρήσεων για τη σύνδεσή τους με την υπηρεσία”, δηλώνει ο κ. Καραντώνης.

    kostaskets@capital.gr


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ