Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 10-Οκτ-2020 08:29

    Αντιμέτωποι με τη "νέα" κανονικότητα

    Αντιμέτωποι με τη "νέα" κανονικότητα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση

    Τρεις στους 4 Έλληνες πιστεύει πως η οικονομία της χώρας δεν θα αντέξει 2ο γενικό lockdown, ποσοστό 57% δηλώνει απαισιόδοξο ως προς την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, ενώ αντίστοιχο ποσοστό (56%) φοβάται πολύ την επιβολή νέων δημοσιονομικών μέτρων (λιτότητα, περικοπές μισθών και συντάξεων κ.λπ.). Την ίδια στιγμή το 28% των νοικοκυριών προβλέπει άνοδο τιμών με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό και το 47% αναμένει σταθερότητα, με το 56% των καταναλωτών δηλώνει ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες. 

    Αυτό το δυστοπικό περιβάλλον αποτυπώνει μελέτη της Ira Media -ανεξάρτητο media agency στην Ελλάδα και μέλος του IMCG Group- με τίτλο "The New Normal –Short & Long Term Effects”. Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία έχει βασιστεί σε στοιχεία, έρευνες και δημοσιεύματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για την επαναφορά στην κανονικότητα των επιχειρήσεων και των brands, είναι η μέτρηση των δεδομένων (data) και η ανάλυσή τους. Όπως αναφέρεται σε άλλο σημείο "καθώς μόνον το 7% των επιχειρήσεων αναμένει πως το διαφημιστικό τους κονδύλι θα παραμείνει αυτό που είχαν προγραμματίσει για το 2020, η βέλτιστη αξιοποίηση αυτού του budget θα γίνει μέσω των αναλύσεων των δεδομένων με τα κατάλληλα εργαλεία". Για τον λόγο αυτό είναι επιτακτική ανάγκη ο ψηφιακός μετασχηματισμός τους και η επένδυση στη digital προβολή. Λογικό αν σκεφτεί κανείς πως κατά την περίοδο της καραντίνας, παρατηρήθηκε κατακόρυφη αύξηση της τηλεθέασης και της χρήσης του Digital. Σύμφωνα με την Ira Media τα ειδησεογραφικά sites αύξησαν τους νέους αναγνώστες, ενώ μεγάλα κονδύλια διατέθηκαν επίσης σε Google και Facebook. Παράλληλα, αύξηση σημειώθηκε και στις συνδρομητικές υπηρεσίες τηλεόρασης.

    Πως ο κορονοϊός επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες

    Για το 28% των καταναλωτών η τιμή είναι ο πρώτος παράγοντας επιλογής τροφίμων με την ποιότητα να ακολουθεί με 25% κάτι που ανατρέπει την εικόνα της καραντίνας όπου υπερτερούσαν η Υγιεινή & η Ασφάλεια με 31% και ο χρόνος και η άνεση με 23%. Επίσης το 31% μαγειρεύει στο σπίτι, 25% πίνει καφέ στο σπίτι, 15% φτιάχνει σπιτικά γλυκά, 13% φτιάχνουν σπιτικό "γρήγορο φαγητό" και 9% φτιάχνει σπιτικό ψωμί. Αντίθετα μείωση καταγράφεται στην επίσκεψη σε εστιατόριο/ταβέρνα με -38% και το delivery με -19%. 

    Την ίδια στιγμή ποσοστό 5% των καταναλωτών επιλέγει συστηματικά τις αγορές από απόσταση και κυρίως μέσω διαδικτύου, κάτι που επηρεάζει και την επισκεψιμότητα των καταστημάτων. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι συστηματικές αγορές από e-shop έφτασαν το 50% τον Αύγουστο 2020 σε σύγκριση με το 21% το τελευταίο δεκαήμερο του 2019. 

    Η ηλεκτρονική υπηρεσία παράδοσης έτοιμου φαγητού παρουσιάζει νέα αύξηση στο 38%, με σημαντική αύξηση να καταγράφεται την περίοδο μετά την παύση της καραντίνας και τη χαλάρωση των μέτρων. Αύξηση 16,9% στις online αγορές φαρμακείου το πρώτο εξάμηνο του 2020 vs. με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019. Το Conversion Rate μειώθηκε από το 3,5% κατά μέσο όρο το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο του 2020, λόγω έλλειψης προϊόντων αλλά μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών. Η συνεισφορά του φαρμακευτικού κλάδου στο ΑΕΠ είναι 6,9 δισ. (3,7%).

    Επίσης συνεχίζεται η ανοδική πορεία των online αγορών σούπερ μάρκετ και μετά το τέλος της καραντίνας. Ο Ιούνιος έδειξε αύξηση 170% σε σχέση με τον Ιούνιο 2019. Ειδικότερα το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκε το ηλεκτρονικό καλάθι κατά 5 τεμάχια και κατά 9 ευρώ.

    Οι πολίτες προτιμούν τη διασκέδαση εντός σπιτιού

    Το 69% των ερωτηθέντων προτιμά να ψυχαγωγείται είτε εντός οικίας, είτε σε σπίτια φίλων, είτε διαδικτυακά, ενώ το 53% των εργαζομένων που δεν είχε εργαστεί ποτέ από το σπίτι, τώρα σχεδιάζει να εργάζεται συχνότερα σε αυτό. Την ίδια στιγμή ποσοστό 56% των καταναλωτών ανέφερε πως προτιμά τα κοντινά καταστήματα λόγω του κορωνοϊού, ενώ το 79% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι σκοπεύει να συνεχίσει να ψωνίζει από αυτά. Επίσης το 56% των καταναλωτών αγοράζει περισσότερα ντόπια προϊόντα και το 84% θα συνεχίσει να το κάνει και στο μέλλον. 

    Επίσης το 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι δίνει σημασία στην τιμή ενώ από την αρχή της πανδημίας έχει αυξήσει τις αγορές μεσαίων και οικονομικών brands και έχει μειώσει τις αγορές premium brands. Ενώ το 50% των ερωτηθέντων ανέφερε πως μία από τις τρεις βασικές ανησυχίες για το επόμενο διάστημα είναι η οικονομική ασφάλεια.

    Ποιος κλάδος "χτυπήθηκε” περισσότερο

    Την ίδια στιγμή και παρά το γεγονός ότι το 60% των συνολικών κρουσμάτων παρουσιαστεί από την 1η Αυγούστου έως σήμερα, ενώ έχει διπλασιαστεί το ποσοστό των ενηλίκων που εμφανίζονται αρνητικοί στον εμβολιασμό. Από 22,4% που ήταν τον Ιούνιο και 34,1% τον Ιούλιο το ποσοστό αυτό εκτοξεύθηκε στο 44% των τον Αύγουστο. Στο μέτωπο της οικονομίας, ο ρυθμός μετάδοσης της νόσου (δείκτης R) συνδέεται άμεσα με την αύξηση της ύφεσης και της ανεργίας. Έτσι, στο απαισιόδοξο σενάριο, κατά το οποίο ο δείκτης μετάδοσης του ιού ξεπερνά το 1, προβλέπεται μείωση κατά 12,5% της Ακαθάριστης Προστιθέμενης Αξίας και κατά 5,4% της απασχόλησης σε ετήσια βάση. Το μεγαλύτερο πλήγμα έχει υποστεί ο κλάδος του τουρισμού, καθώς ένας στους επτά νέους ανέργους προέρχεται από τον τουριστικό κλάδο ενώ η απώλεια εσόδων αναμένεται να ξεπεράσει το 80%.  

    Διαβάστε τη μελέτη της Ira Media στη στήλη "Σχετικά Αρχεία”

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡXEIA

    IRA MEDIA_ Coronavirus V3 (1 MB)

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Διαβάστε το ΚΕΦΑΛΑΙΟ
    και ηλεκτρονικά στο

    ReadPoint
    Kυκλοφορεί μαζί με το
    FORBES ΟΚΤ 2020