Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 07-Οκτ-2020 12:58

    Τι δείχνει το βαρόμετρο της κατανάλωσης

    Τι δείχνει το βαρόμετρο της κατανάλωσης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεων τους, από τα τέλη Μαΐου, πέτυχαν τα σούπερ μάρκετ την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, (14/9-20/9), η οποία συνέπεσε με το πρώτο κουδούνι των σχολείων. Συνέπεσε επίσης και με την κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων. Τη συγκεκριμένη εβδομάδα, ανακοινώθηκαν 1.910 νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού, 33 θάνατοι ενώ άνοιξε και η συζήτηση για την επιβολή νέων αυστηρότερων μέτρων λειτουργίας της αγοράς ακόμη και το ενδεχόμενο επιβολής ενός νέου lockdown. Κάτι που ώθησε μερίδα καταναλωτών να κάνει μαζικές αγορές. 

    Ας δούμε όμως τα στοιχεία της IRI για την πορεία της κατανάλωσης, ποια γεωγραφική περιοχή συνεχίζει να παραμένει στο "κόκκινο” και ποια κατηγορία προϊόντων εμφανίζει τα μεγαλύτερα "κέρδη”. Από τα στοιχεία προκύπτει πως οι πωλήσεις προϊόντων σταθερού κωδικού εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, την εβδομάδα 14/9-20/9, αυξήθηκαν 9,4%, στα 119,74 εκατ. ευρώ από 109,43 εκατ. ευρώ που ήταν την αντίστοιχη εβδομάδα έναν χρόνο πριν. 

    Η κατηγορία που εμφάνισε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία ανάπτυξη +21,3%, ήταν η κατηγορία των υπολοίπων προϊόντων, όπως χαρτικά, βιβλία, ένδυση, υπόδηση, κ.λπ. κάτι που έρχεται να επιβεβαιώσει ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν "κλέψει” τζίρο από τα μεμονωμένα καταστήματα και εξελίσσονται σε …πολυκαταστήματα. 

    Τη δεύτερη ποσοστιαία ανάπτυξη πωλήσεων +12% σημείωσε η κατηγορία ειδών προσωπικής υγιεινής, τα καθαριστικά και τα είδη οικιακής χρήση που αναπτύχθηκαν με ρυθμό 9,5% και 7,3% η κατηγορία τροφίμων. 

    Στην Αττική οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 11,5%, κατά 13,3% στην Πελοπόννησο, +9,7% στην Κεντρική Ελλάδα, 8,1% στη Θεσσαλονίκη και +5,8% στη Βόρειο Ελλάδα ενώ για μια ακόμη εβδομάδα η Κρήτη παρέμεινε στο "κόκκινο” καταγράφοντας απώλειες 3,1%. 

    Για τις αγορές τους οι καταναλωτές προτίμησαν τα υπερμάρκετ, δηλαδή καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ., που εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 25,3%, οι πωλήσεις των μεσαίων καταστημάτων (1.000 τ.μ.-2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση 9,2%, τα μικρότερα με εμβαδό από 400-1.000 τ.μ. 5,9% και τα μικρά καταστήματα δηλαδή έως 400 τ.μ., ανάπτυξη 4,1%.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ