Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Ιουλ-2020 12:28

    Αγορές 109,8 εκατ. από τα online φαρμακεία το πρώτο εξάμηνο

    Αγορές 109,8 εκατ. από τα online φαρμακεία το πρώτο εξάμηνο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Το "φράγμα” των 100 εκατ. ευρώ "έσπασαν”, το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις των online φαρμακείων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με το εξαμηνιαίο report της Convert Group, η συνολική αξία online αγορών σε τιμές λιανικής με τον ΦΠΑ άγγιξαν τα 109,8 εκατ. ευρώ. Με την ανάπτυξη του συνολικού κλάδου να επηρεάζεται δυσανάλογα από τα μεγάλα και τα μικρά online φαρμακεία, καθότι οι μεγαλύτεροι παίκτες αύξησαν τη δυναμική τους σε σχέση με πέρυσι.

    Ενώ λοιπόν η συνολική αγορά κατέγραψε ανάπτυξη 16,9%, τα 70 μεγαλύτερα online φαρμακεία τα οποία δημιουργούν το 50,4% του συνολικού τζίρου της αγοράς, παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 35%. 

    Σύμφωνα πάντα με το report της Convert Group, οι πωλήσεις της συγκεκριμένης αγοράς τον Απρίλιο "έτρεχαν” με ρυθμό αύξησης 80% σε σχέση με τον Απρίλιο του 2019 ενώ ήταν 10πλάσιες από τις πωλήσεις που πραγματοποίησε το συγκεκριμένο κανάλι τον Ιανουάριο του 2020. 

    Τι ψώνισαν όμως περισσότερο οι καταναλωτές τον Απρίλιο; Οι πωλήσεις προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας αυξήθηκαν κατά 85%, άνοδο 50% σημείωσαν οι πωλήσεις συμπληρωμάτων διατροφής-βιταμίνες, με +39% "έτρεξαν” οι πωλήσεις βρεφικών και παιδικών ειδών ενώ αύξηση 205% κατέγραψαν οι πωλήσεις προϊόντων υγείας, με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία.

    Σε ό,τι αφορά το μέσο καλάθι διαμορφώθηκε στα 45 ευρώ τον Απρίλιο (+4€ συγκριτικά με τον Απρίλιο '19) εμπεριέχοντας κατά μέσο όρο 4,5 τεμάχια (+0,7 συγκριτικά με τον Απρίλιο '19). Στον αντίποδα, ο δείκτης Μετατροπής - Conversion Rate (ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), μειώθηκε από το 3,5% που ήταν κατά μέσο όρο το 2019 στο 2,9% τον Απρίλιο,  λόγω των ελλείψεων προϊόντων αλλά και των μεγάλων καθυστερήσεων στην παράδοση των παραγγελιών.

    Η αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα online φαρμακεία, οδήγησε τους διαχειριστές τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις και έτσι η μέση έκπτωση σε όλα τα προϊόντα το πρώτο εξάμηνο του 2020 ήταν 34,9% από 37,2% που ήταν το αντίστοιχο διάστημα το 2019. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η κατηγορία "Υγιεινή Χεριών" είχε φέτος 14,4 μονάδες μικρότερη έκπτωση σε σχέση με πέρυσι.

    Σημειώνεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014 εννώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ