Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Ιουλ-2020 08:55

    Οι έξι μήνες που άλλαξαν τον ρούν της κατανάλωσης

    Οι έξι μήνες που άλλαξαν τον ρούν της κατανάλωσης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Το εντυπωσιακό, από τα στοιχεία του report της Convert Group, για την πορεία των πωλήσεων των online super markets, δεν είναι μόνο ότι η συγκεκριμένη αγορά κατέγραψε ανάπτυξη 150% το πρώτο εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

    Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι αφ ενός η αξία των αγορών μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, ξεπέρασε κατά 21% τον τζίρο που είχε εμφανίσει το συγκεκριμένο κανάλι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 και αφ ετέρου ότι τον Ιούνιο, όπου η αγορά επέστρεψε στην "κανονικότητα”, οι πωλήσεις σημείωσαν ανάπτυξης +170%. 

    Σύμφωνα με το report της Convert Group, η συνολική αξία των online αγορών σε τιμές λιανικές με το ΦΠΑ το πρώτο εξάμηνο του έτους "έπιασαν” τα 56,3 εκατ. ευρώ, όταν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 ήταν μόλις 46,6 εκατ. ευρώ.

    Ενώ τον Ιούνιο καταγράφηκε αύξηση στις πωλήσεις κατά 170% σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο, ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης που είναι εξαπλάσιος από αυτόν που εντοπίζουμε στις αρχές του έτους (29% τον Ιανουάριο του 2020).

    Συνολικά, το πρώτο εξάμηνο του 2020, φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό καλάθι αυξήθηκε συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019, τόσο σε τεμάχια (+5 τεμάχια) όσο και σε αξία (+9 ευρώ).

    Τους μήνες της καραντίνας, Μάρτιο και Απρίλιο, από τα 51 συνολικά τεμάχια που περιείχε το μέσο καλάθι, τα 40 ήταν τρόφιμα, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 10 τεμαχίων συγκριτικά με το μέσο καλάθι του 2019.

    Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία τον πρώτο μήνα της καραντίνας, σε σχέση με το Μάρτιο 2019, εμφάνισε με +407% η κατηγορία χαρτικά και είδη καθαρισμού, με +397% τα καλλυντικά και τα είδη περιποίησης, με +372% τα κατεψυγμένα τρόφιμα, με +348% τα συσκευασμένα τρόφιμα, με +340% τα φρέσκα τρόφιμα, με +299% σε προϊόντα αρτοποιίας, με +159% τα ποτά και αναψυκτικά και με άνοδο πωλήσεων 83% τα προϊόντα περιποίησης για παιδιά.

    Όσον αφορά στις συσκευές που προτιμούν οι καταναλωτές ως μέσο για τις παραγγελίες τους, αν και τα κινητά είχαν αξιοσημείωτη και σταθερή αύξηση το 2019, η καραντίνα και η εργασία από το σπίτι ώθησαν στην πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών τους κυρίως από desktop και laptops από τα οποία ακόμα και μετά την άρση της καραντίνας δόθηκαν το 68,4% των συνολικών παραγγελιών.

    Ο κορονοϊός επηρέασε και τα marketing κανάλια, με τις οργανικές αναζητήσεις να πρωταγωνιστούν και να είναι υπεύθυνες για το 25% των ηλεκτρονικών συναλλαγών του εξαμήνου, αύξηση 8 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2019. 

    Στον αντίποδα, τον Απρίλιο του 2020, οι παραγγελίες που ήρθαν από διαφημίσεις στη Google μειώθηκαν κατά 40% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο, καθώς οι λιανέμποροι ήταν αρκετά συγκρατημένοι στη διαφημιστική τους δαπάνη, είτε επειδή αντιμετώπιζαν προβλήματα διαθεσιμότητας προϊόντων, είτε για να κατευνάσουν τον τεράστιο φόρτο παραγγελιών που δεν ήταν σε θέση να υποστηρίξουν αποτελεσματικά λόγω έλλειψης υποδομών.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ