Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Μαϊ-2020 20:10

    Ρυθμίσεις με προστασία της α' κατοικίας σε 200.000 δάνεια, 40% αυξήθηκαν οι αιτήσεις το τελευταίο δίμηνο

    Ρυθμίσεις με προστασία της α' κατοικίας σε 200.000 δάνεια, 40% αυξήθηκαν οι αιτήσεις το τελευταίο δίμηνο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Νένας Μαλλιάρα

    Σε περίπου 200.000 ανέρχονται τα δάνεια που είχαν ρυθμίσει τράπεζες και εταιρείες διαχείρισης, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, μέχρι το τέλος Μαρτίου, όταν και άρχισε να εφαρμόζεται η δυνατότητα αναστολής χρεολυσίων και δόσεων λόγω της κρίσης του κορονοϊού.

    Το Υπουργείο Οικονομικών διατήρησε, καθ’ όλη τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, σε πλήρη λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα της προστασίας της κύριας κατοικίας και σήμερα ανακοίνωσε την 2η Έκθεση Προόδου που περιλαμβάνει την δραστηριότητα της πλατφόρμας από την 1η Ιουλίου 2019 μέχρι και τις 15 Μαΐου 2020.

    Στο διάστημα αυτό, μέσω της πλατφόρμας της ΕΓΔΙΧ: 
    -Ρυθμίστηκαν 54,1 εκατ. ευρώ δανειακών απαιτήσεων με υποθήκη ή  προσημείωση στην κύρια κατοικία.
    -Έχει πραγματοποιηθεί διαγραφή οφειλών, ύψους 9,8 εκατ. ευρώ.
    -Εγκρίθηκε κρατική επιδότηση, μέχρι τη συνολική εξόφληση των δόσεων αποπληρωμής  των δανείων που ρυθμίστηκαν, ύψους 20,4 εκατ. ευρώ.
    -Η μέση αξία κύριας κατοικίας που έχει προστατευθεί ανέρχεται στις 79,5 χιλ. ευρώ, ενώ 49,6 χιλ. ευρώ είναι το μέσο ποσό ρύθμισης δανείου.
    -Το μέσο ποσοστό κρατικής επιδότησης είναι 37,8% της μηνιαίας δόσης δανείου.
    -Το μέσο ποσοστό διαγραφής οφειλών ανέρχεται στο 15,3% των δανειακών απαιτήσεων που ρυθμίστηκαν.

    Τι ρυθμίστηκε μέσω πλατφόρμας ΕΓΔΙΧ το τελευταίο δίμηνο

    Στη διάρκεια του τελευταίου διμήνου, από το ξέσπασμα της κρίσης του κορονοϊού, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους συνέχισε να εξυπηρετεί τους αιτούντες δανειολήπτες, είτε μέσω της ηλεκτρονικής γραμμής υποστήριξης (helpdesk) είτε μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας με τα 49 Κέντρα και Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (τέσσερα λειτούργησαν εν μέσω της υγειονομικής κρίσης).

    Σημειώνεται ότι από τον Ιούλιο του 2019 μέχρι τα μέσα Μαΐου, έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα πάνω από 4.000 αιτήσεις, αυξημένες κατά 40% το τελευταίο δίμηνο.

    Μέσω της πλατφόρμας, από τις 13 Μαρτίου, όταν και ξεκίνησαν τα περιοριστικά μέτρα λόγω του κορονοϊού, έχουν υποβληθεί 653 νέες προτάσεις ρύθμισης από τις τράπεζες και τους διαχειριστές δανείων προς τους δανειολήπτες. Έτσι, ο συνολικός αριθμός ανέρχεται πλέον στις 1.897.

    Σημειώνεται ότι σε όλες αυτές τις προτάσεις περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση, η οποία φτάνει έως 50% στη δόση του δανείου, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα διαγραφής οφειλών.

    Ήδη, μέχρι τα μέσα Μαΐου, 1.148 δανειολήπτες – ήτοι 535 περισσότεροι το τελευταίο δίμηνο και 1.024 από το τέλος του προηγούμενου έτους – έχουν ανταποκριθεί θετικά στις προτάσεις που τους έχουν γίνει και έχουν διασώσει την κύρια κατοικία τους, ενώ οι υπόλοιποι 749 έχουν προθεσμία ενός μηνός, για να αποδεχθούν την πρόταση της τράπεζας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ